Gå til innhold

Galaxy Tab 2 10.1 og java

Beme

Anbefalte innlegg

OK, jeg har:

Samsung Galaxy Tab 2 10.1

Android 4.0.4

Grunnbåndsversjon P5100XXLH4.

Da skulle vel det meste være nevnt, jeg kan sikkert oppgradere ett og annet.

Men - så kommer problemet.

Jeg tenkte jeg skulle komme inn i nettbanken til DNB med nettbrettet, men se det byr på problemer. Har lastet ned Java for android, aktivert java i Chrome.

Nei, da, DNB nekter for at java er installert. Samme resultat i Firefox og Opera. Finnes det noen som kan løse problemet?

På min bærbare PC, intet problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, jeg har:

Samsung Galaxy Tab 2 10.1

Android 4.0.4

Grunnbåndsversjon P5100XXLH4.

Da skulle vel det meste være nevnt, jeg kan sikkert oppgradere ett og annet.

Men - så kommer problemet.

Jeg tenkte jeg skulle komme inn i nettbanken til DNB med nettbrettet, men se det byr på problemer. Har lastet ned Java for android, aktivert java i Chrome.

Nei, da, DNB nekter for at java er installert. Samme resultat i Firefox og Opera. Finnes det noen som kan løse problemet?

På min bærbare PC, intet problem.

Desverre er det ikke mulig å få Bank-ID-Java til å fungere på Android. Bytt til en bank som ikke krever Java for innlogging, f eks Skandiabanken, kjøp et nettbrett med Windows 8 pro eller bruk en PC.

Mvh Jultomten :)

Lenke til kommentar

Desverre er det ikke mulig å få Bank-ID-Java til å fungere på Android. Bytt til en bank som ikke krever Java for innlogging, f eks Skandiabanken, kjøp et nettbrett med Windows 8 pro eller bruk en PC.

Mvh Jultomten :)

Takk for bekreftelsen. Hadde en mistanke om det, ja. :hrm:
Lenke til kommentar

Du har (som jeg ser) 2 alternativer.

1. Har banken din en egen app? Bruk den.

2. Har du et mobilabonnement som støtter "Bank-ID over mobil"? Har du en nettbank som støtter det (DNB gjør det)? Logg deg på med det i stedet (krever ikke java).

For å aktivere Bank-ID over mobil, må du først logge deg på nettbanken på vanlig måte og aktivere det der inne.

Lenke til kommentar

Du har (som jeg ser) 2 alternativer.

1. Har banken din en egen app? Bruk den.

2. Har du et mobilabonnement som støtter "Bank-ID over mobil"? Har du en nettbank som støtter det (DNB gjør det)? Logg deg på med det i stedet (krever ikke java).

For å aktivere Bank-ID over mobil, må du først logge deg på nettbanken på vanlig måte og aktivere det der inne.

Ja DNB har bank id og mobilbank kreves at du har abn hos Telenor eller Dejuce ellers er det gratis og som du skriver og aktiveres via nettbanken. Det ligger klar app i marked som ikke trenger Java, jeg bruker denne både på mobil og nettbrett "strålende"

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme problem som trådstarter og den dnb appen får jeg også beskjed om at brettet mitt ikke støtter.. :( Jeg har samme brett som trådstarter

Jeg var i kontakt med en kundebehandler istad, og han sa at jeg kunne logge meg inn med å bruke min 4 siffrede personlige kode, den krever ikke java.

Men alikevel, jeg blir gal av alle de funksjonene som nettbrettet ikke støtter og eller alle de nettleserne som jeg må bruke!! skal ikke et nettbrett være det det er ment som, nemlig å surfe på internett, og gjøre de tingene man kan på pc? Jeg synes det blir for tungvindt rett og slett. Er det noen som har forsøkt noen andre OS og fått bukt med disse problemene?

Lenke til kommentar

Ja DNB har bank id og mobilbank kreves at du har abn hos Telenor eller Dejuce ellers er det gratis og som du skriver og aktiveres via nettbanken. Det ligger klar app i marked som ikke trenger Java, jeg bruker denne både på mobil og nettbrett "strålende"

Det er faktisk feil.

Følgende støtter BankID på mobil:

Telenor, Djuice, Talkmore, Dipper, Hello*, Phonero*, Tele2*, One Call*, MyCall* eller Network Norway*. (*husk å bestille nytt SIM-kort fra operatør). Kilde

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Det er faktisk feil.

Følgende støtter BankID på mobil:

Telenor, Djuice, Talkmore, Dipper, Hello*, Phonero*, Tele2*, One Call*, MyCall* eller Network Norway*. (*husk å bestille nytt SIM-kort fra operatør). Kilde

Mvh Faller

Ja det har blitt oppgradert tydelig det er ikke lenge siden kun Telenor og Dejuce kunne tilby denne tjenesten i DNB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...