_sindre_ Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Her har vi samlet redaksjonens stalltips.Anbefaling: Hovedkort Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 og dere måtte bare bruke bilde av et gammelt hovedkort...kunne ikke funnet noe nyere ? Lenke til kommentar
Wildcharm Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Lurer mere på anbefalingen av hovedkort, har ikke sett noen tester av 990FX chipsettet fra Amd eller noen av dei nye hovedkortene fra intel som har kommet så hvordan kommer da dere frem til anbefalingene ? Lenke til kommentar
Wildcharm Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 En liten ting til når kommer tester og anbefalinger av PSU ? siste test var jo i 2/6/2011 .... Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Her er bare noe dere har dratt fra ræva? Har jo ikke sett tester på ett eneste ett av dem? 2 Lenke til kommentar
Parallax1 Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Hvorfor er akkurat disse de beste hovedkortene? Virkelig tynne greier denne "artikkelen"! 2 Lenke til kommentar
v1sper Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Nå ble jeg litt skuffa. Driver å skal bygge ny PC om dagen og ser etter et fornuftig hovedkort. Denne artikkelen ga meg ikke noen gode svar 3 Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Må si jeg stusser litt her. Jeg er i ferd med å sette sammen en ny, rimelig Haswell-maskin for naboen, og hadde egentlig sett meg ut et hovedkort til 7-800 kroner. Her står det at jeg absolutt bør velge et til dobbel pris (og dermed kutte ned på budsjett for prosessor og skjermkort) uten noen annen forklaring enn at man må ha det for å overklokke. Vel, det skal jeg jo ikke. Lenke til kommentar
capitane Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Veldig enkelt - da velger du et hovedkort til 7-800 kr. Ser Komplett har 20 Haswell-hk til under 1000-lappen - valget er ditt og naboens. Lenke til kommentar
capitane Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Nå ble jeg litt skuffa. Driver å skal bygge ny PC om dagen og ser etter et fornuftig hovedkort. Denne artikkelen ga meg ikke noen gode svar Du velger hk utfra ønsker, behov og økonomi - så enkelt er det. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Veldig enkelt - da velger du et hovedkort til 7-800 kr. Ser Komplett har 20 Haswell-hk til under 1000-lappen - valget er ditt og naboens. Aye, det er jo det jeg tenkte. Jeg tror slike artikler kan forvirre folk, og få dem til å kjøpe produkter de strengt tatt kunne spart litt på. "Masse funksjonalitet" er ikke spesielt nyttig info med mindre man vet at man faktisk trenger funksjonaliteten det hintes til. HW burde vært mer spesifikke og mindre bastante her, egentlig. 1 Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Voldsomt så aggresive folk er i ferien da? For lite sol? Bør vel gå ann å lage ei annbefalingsliste utan att dei sjølv har testa alle korta? Det fins stort sett plenty bra reviews både av kjente nettstader og vanlege brukarar som dei kan basere vala sine på i kombinasjon med generelle erfaringar med produsent og nytta chipset, utan å måtte like til kvar enkelt test/review av dei? Det kunne fort blitt ei side eller to berre med refferansar i såfall... Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 kordan kan gigabyte være det beste valget for am3+ socket, har alltid hatt uflaks uansett hvilken jeg velger, alle har død etter par dagers bruk, ville no heller si at MSI og Asus er de beste valgene for am3+ socket Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Ja, det er ikke verre enn å gå inn på forskjellige "hjelp til ny pc" tråder. Men er enig i at det var litt tynt. Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 (endret) Kan personlig anbefale ASRock 1150 Mini ITX kortet, kjører som lovet og har ikke hatt noen problem i det hele tatt. Test finnes for øvrig her. Endret 15. juli 2013 av CastleLord Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Trodde dere hadde sluttet med slike meningsløse artikler? Hadde forresten et Gigabyte X79-UD3 i nøyaktig en uke før jeg solgte det. Dårlig VRM og dårlig BIOS, ustabilitet over 4.5 Ghz. Lenke til kommentar
Parallax1 Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Det kunne fort blitt ei side eller to berre med refferansar i såfall... Oioioi, blir det for mye å lese for deg? Lenke til kommentar
Even mikal Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 vet ikke hva dere synes men er dette hovedkortet bra ? http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=759445 Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 vet ikke hva dere synes men er dette hovedkortet bra ? http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=759445 ja, det er bra Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Jeg tror det kunne vært nyttig med en artikkel av typen "slik velger du hovedkort". Å bare anbefale ett, sånn helt uten kontekst, virker litt teit. Erjo fint med ørten SATA-, USB- og DVI-kontakter, men det er jo ikke nødvendig å bruke penger på slikt om man trenger få til ingen. Chipset er også en ting det kunne være nyttig med en gjennomgang på, som ikke er så lett å lese seg til på Komplott. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå