Rubbs32 Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Sliter litt med kobling av dynamoet. Er det slik at B+ skal til batteriets pluss, D skal til ladelampen, W skal til turteller? Hvor er B- på dette dynamoet? Noen som kan meg? Lenke til kommentar
Rubbs32 Skrevet 12. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2013 Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Minus = GND = godset på dynamo. Lenke til kommentar
Rubbs32 Skrevet 12. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2013 Så resten av det jeg skrev stemmer? Men hvorfor er det to B+? Skal D gå til ladelampen og tilbake til batteriet? Er litt amatør... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Er ikke ekspert selv men jeg tror du har rett. W går typisk til turteller, B+ er til batteri og minus er som oftest godset. Er 10 år siden jeg bytta sist selv. Lenke til kommentar
Rubbs32 Skrevet 13. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2013 Ok. Når jeg kobler W til ladelampen så trekker den strøm fra batteriet.. skjønner ikke hva som er galt.. dynamoet starter ikke å lade heller før W er koblet til. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Du har ikke en B+ og en D+? Dynamoen må ha spenning for å lade. Jeg trodde dette muligens var D+. Ofte er det denne som går til lampa i dashbordet. Lenke til kommentar
Rubbs32 Skrevet 13. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2013 Så det er i hovedsak slik det skal se ut for at dynamoen skal lade? https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=17742 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Det er slikt jeg har forstått det ja. Med den koblinga vil dynamoen forresten ikke lade hvis pæra i dashbordet ryker. Er flere som har bytta batteri og dynamo når det bare var pæra som var gåen. Ikke alle biler er laga så teit vel og merke. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Går an å legge en paralellmotstand over pæra, da skal den begynne å lade selv om pæra er defekt. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå