€uropa Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 ikke faen! Tenk om den gjør et eller annet. Jeg er vettskremt til 100!! kommer til å miste hjerte mitt Spøkelser finnes ikke. Ikke vær en possy. Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 (endret) Når du tror sterkt nok på noe så vil hjernen din automatisk legge to og to sammen og finne mønstre i alle sanseinntrykk. Noen kaller det selektiv tankegang... Andre mener det er kvantemekanikk. http://www.youtube.com/watch?v=rdulFAR0-Aw se 1:59:00 Jeg kan ikke garantere for at eksperimentet til Mashuru Emoto verken er bekreftet ekte eller ikke, men det er i det minste en tankevekker om at sterk tro påvirker egne sanseinntrykk eller miljøet rundt oss. EDIT: Kan faktisk se ut som om denne hypotesen er gjort sterkere med 2000 testkandidater og med (P=0.001) på ensidig konfidensintervall. http://www.explorejournal.com/article/S1550-8307(06)00327-2/abstract Til syvende og sist kan jeg garantere for at spøkelser eller lignende er like mye overtro som all annen religion, men pass på hva hjernen din driver med, for det har en ufattelig kraftig prosesseringskraft, og vi kan ikke helt forstå oss på den Endret 17. juli 2013 av Dudeliduu Lenke til kommentar
oOF Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 (endret) Du kommer til å døøøøøøøøøøøøøøøøøø..... Quote for truth... Endret 17. juli 2013 av oOF Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Sist jeg hadde søvnparalyse sto det en fyr i full dragon armor borte ved sengehjørnet mitt. "Bør kanskje kutte litt ned på Skyrim", tenkte jeg før jeg sovnet igjen. Lenke til kommentar
slowmoris Skrevet 1. august 2013 Forfatter Del Skrevet 1. august 2013 Ser at folk poster dritt her. Men... jeg er 99% sikker på at hjernen min ikke tukler med meg. greit at noen setter seg på meg. det kan være noe jeg inbiller meg. Men når noen vugger til meg, og katta mi freser mot en dør som er åpen. + jeg hadde et annet anfall her om kvelden. skulle legge meg. klokka var 03.00 på natta. katta mi sov på gulvet 2 meter unna meg. helt stille. jeg skrudde av tv-en og la meg til rette. 20 sek etter på faller katta mi på meg. eller ikke faller. Men det var som noen skulle kasta han på meg. Han kom ikke fra siden og opp i sengen som vanlige katter gjør. men han kom ovenifra. akkurat som det var et hull i taket eller no. 1 Lenke til kommentar
slowmoris Skrevet 5. august 2013 Forfatter Del Skrevet 5. august 2013 Hadde en annen opplevelse i natt. Jeg sov.. og jeg våkna av at noen hvisket meg i øret/ hodet mitt. Det var som hodet hans var inne i hodet mitt og bevegde seg sakte men sikkert ut av mitt. når det var helt ute fortsatte han å hviske ferdig det han skulle si. Hørte ikke hva han sa.. for det var ikke norsk. Jeg lattet som jeg sov i kanskje 2-3 min etter at han var borte. det var som at han viste at jeg var våken. Derette skrudde jeg på tv-en. det var ingen der og jeg var full av svette over kroppen min. Okei.. dette skjer kun når jeg er hjemme. Jeg var i gøteborg for 2 uker siden men noen venner.. + jeg var i Rhodos for 1 uke siden med de samme folka. Jeg opplvede ingen ting på hotellet. ikke noe som helst. Det er kun her hjemme det skjer. Forklar den. 1 Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis Der har du den Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Finnes bare en måte å løse problemet ditt på http://www.tvnorge.no/programmer/andenes-makt/meld-deg-på-1.19366 Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Anna ser deg, og rydder opp. Til TS. greia er at du må klare å skille mellom det som foregår i hodet og utenfor. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 ikke faen! Tenk om den gjør et eller annet. Jeg er vettskremt til 100!! kommer til å miste hjerte mitt Er bare en ting å gjøre, meld deg på Åndenes Makt på Tv-Norge. Festlig med noen på forum som kommer på tv. Så kan du stå i ring, sammen med et av disse sprø kvinnfolka og meditere spøkelsene over til den andre siden. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 (endret) Hvis man får ideen om at det er noe der, eller at man kjenner noe (spiller ingen rolle for hjernen hva det er) Har selv flere historier som ikke har noe med spøkelser å gjøre, men som også trigger de samme impulsene i hjernen. F.eks: Når jeg var i militæret og holdt vakt midt på natta på øvelse, så skulle vi se ut i svarte natta for å finne en eventuelt fiende vi holdt oss skjult for. Etter 30minutter ved å stirre ut i svarte natta for å se noe bevegelse, så så jeg noe som bevegde seg bare 10 meter unna oss. Jeg så det først utydelelig, som om det var noen som stakk opp hodet sitt fra en busk. Jo mer jeg så, jo mer tydelig ble det, det måtte være noen der! Spørte selvsagt de andre jeg lå med om de så denne "spionen". Etter 1-2 minutter med litt stirring fra deres side så var det helt klart, vi holdt på å bli angrepet. Kravlet på magen til vakthavende befal som ble vekket, og en ekstra patrulje ble gjort klare for strid. Leiren ble halveis gjort klar for å slå tilbake mot evenuelt denne fiendepatruljen/"spionen". Etterhvert så fikk vi omringen "dem", og de ble bedt om å overgi seg. Når man kom nærmere og med skikkelig lys så viste det seg at det var en busk....! Et annet tilfelle er jo noe som kan skje støtt og ofte, i forskjellig grad, og det er at du kjenner f.eks at en edderkopp kryper over benet. Tenker da som så at det sikkert bare er innbilning, og gidder ikke forandre en god soveposisjon for at et hår er i feil posisjon. Etter nøye vurdering om jeg føler det på ekte eller ei, ja da blir jeg så sikker at jeg nærmest kjenner hvert edderkoppben som skyteroppover leggen. Slenger dyna til side og slår meg på leggen for å drepe utysket. Men nei, nada. Ingenting, falsk alarm. Begge disse eksemplene er jo harmløse og kommer av at hjernen er laget for alltid ha sanseinntrykk, og når det blir lite sanseinntrykk så finner den nye der det ikke er. Og om den ikke finner nye, så blir den veldig sensitiv for selv det minste sanseinntrykk. Typisk at det er selv små lyder, vibrasjoner osv.. som kan trigge dette. Dette er også grunnen til at alle former for "overnaturlige" ting, ofte forbinnes med mørke, og/eller stille omgivelser. Nettopp fordi dette senker sanseinntrykkene til hjernen, som igjen gjør alle opplevelser mye sterkere, og du vil kunne innbille deg ting mye raskere. Ja, har du en god historie på forhånd så kan det helt sikkert fungere vell så bra som hallusinerende midler. Tar du det og slenger med noe ekstra problemer som dehydrering, sult osv.. som kanskje kan påvirke hjernen negativt (eller alkohol osv..) så tror jeg du på god vei kan forklare en god del religiøse "sannheter"/myter fra oldtiden og hvorfor noen av religionene oppstod. Det blir dog et sidesprang, for jeg antar jeg vil bli slaktet om jeg prøvde å oppklare alle mysterier der ute på noen få setninger. Hvis det er et problem så kan dette kanskje løses med andre ting i tankene, så kan hjernen kose seg med det i stede, og dermed slipper du slike ubehageligheter. Å tro man kommer noen vei med å benekte at det ikke finnes tror jeg ikke er noen god idê. Skal du virkelig slippe slikt, så tror jeg noen flere problemer i hverdagen faktisk ironisk sett kan hjelpe. Edit: Bare så det er sagt, hvis du prøver å analysere det hele (som uansett vil ende i overanalysering) så vil du bare gjøre det vondt verre. Endret 5. august 2013 av Andrull Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 (endret) Det er kun her hjemme det skjer. Forklar den. Les nøye på det Andrull skriver, det er helt sant. Da jeg var yngre hadde jeg samme problem som deg, og et par ting skremte meg såpass at jeg var overbevist om spøkelser på gutterommet mitt. Jeg gruet meg til å sove, da jeg hver dag hadde flere "uforklarlige hendelser" på rommet. Jeg sover dog på det samme rommet når jeg besøker mor og far, og har aldri sett noen ting. Forklaringen er rett og slett at jeg ikke ser etter spøkelser lenger. Hjernen dine finner som regel mønster dersom du ser etter dem. Den dag i dag våkner tidvis av at jeg ser skumle saker og ting ved enden av senga/stående over meg.. Det hender også at jeg hører latter i det jeg ser disse skikkelsene, før de så forsvinner rett forran øynene mine. Det er som forklart helt naturlige grunner til at dette skjer. Endret 5. august 2013 av Jofred Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Hadde en annen opplevelse i natt. Jeg sov.. og jeg våkna av at noen hvisket meg i øret/ hodet mitt. Det var som hodet hans var inne i hodet mitt og bevegde seg sakte men sikkert ut av mitt. når det var helt ute fortsatte han å hviske ferdig det han skulle si. Hørte ikke hva han sa.. for det var ikke norsk. Jeg lattet som jeg sov i kanskje 2-3 min etter at han var borte. det var som at han viste at jeg var våken. Derette skrudde jeg på tv-en. det var ingen der og jeg var full av svette over kroppen min. Okei.. dette skjer kun når jeg er hjemme. Jeg var i gøteborg for 2 uker siden men noen venner.. + jeg var i Rhodos for 1 uke siden med de samme folka. Jeg opplvede ingen ting på hotellet. ikke noe som helst. Det er kun her hjemme det skjer. Forklar den. http://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Jeg tror Avataren til Zarac er linket til de åndene du opplever. Har en sterk følelse. Jeg seeer en rød mann, kankje 60år, rødt ansikt, han er sint fordi det har kommet et nytt menneske til huset hans. Jeg føøøøler det er kaldt. Jeg kan se huset ditt, det er hvitt.. E Sterke sakar... Lenke til kommentar
slowmoris Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Tro det eller ei, jeg har meldt meg på ondenes makt og vi har funnet en person her i byen våres som driver med dette. Hu kommer hit først kommende søndag. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Hender det noen gang at de folkene ikke finner noe? Lenke til kommentar
slowmoris Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Aner ikke... men man må jo prøve. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Jeg er usikker på om du forstår hva jeg prøver å si med det spørsmålet, men la gå. Lykke til. Ha det gøy på TV. Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 hvor bor du ? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Psykologer kan nok hjelpe mer enn en "åndeutdriver". Selv om en ikke skal kimse av hva en åndeutdriver kan hjelpe på psyken i et slikt tilfelle. Nå kjenner jeg ikke til din sak, eller mer spesifikt hva som er problemet.Mange av casene på åndenes makt er jo relatert til noe av det elektriske systemet, og her er nok en elektroingeniør være veien å gå. Enten det er noe som trenger å fikses, eller bare for ren rådgivning slik at man forstår det selv. Som igjen gjør deg i stand til å rydde opp i problemet selv. Er det derimot noe problem med selve huset/leiligheten så kan kanskje en byggingeniør eller annen person som har peiling på materialteknikk etc.. hjelpe. Fellesnevneren er jo i alle tilfeller at man ikke har nok forståelse eller mulighet til å kjenne til alle prosessene, som igjen fører til at man lett kutter i snarveien å tar enkleste vei, hvor man velger å si at det er hjemsøkt (virkeligheten er jo ofte langt mer komplisert). Dette er selvsagt helt naturlig og normalt, men om det blir et problem så kan man jo spørre om råd/hjelp. Dog, om man bare er keen på å komme på TV, så er det bare å kjøre på. Tro det eller ei, jeg har meldt meg på ondenes makt og vi har funnet en person her i byen våres som driver med dette. Hu kommer hit først kommende søndag. Edit: Hva er det denne personen skal gjøre på førstkommende søndag da? Og hva er det du skal på åndenes makt, mer spesifikt? Endret 3. september 2013 av Andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå