vegham Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Lurte på om noen hadde rett URL til en plass der eg kan laste ned hele linux redhat... eller den Linux Versjonen som er best. Vet det gå en plass men er ikkje sikker på ka som er rett osv.. takker @ svar Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 www.linuxiso.org Lenke til kommentar
huf Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Du finner svaret ved å lese i faq'en er jeg ganske sikker på , men red hat kan for eks hentes herfra. Dette er sikkert ikke den beste plassen å hente det fra da men..finn deg en god norsk ftp, så får du bra fart. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 ok, men det var mangen forsjellige er ikkje sikker på ka som er rett. Vist du sjønner... Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 ftp://ftp.uio.no/linux/RedHat/redhat/9/en/iso/i386/ Du trenger ikke srpms-cd-ene. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Når eg så har lasta ned dei filene så skal eg??? er nub på detta, ISO filer ? brenne ut og boote dei opp fra CD eller ? forklar plz Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Å være nybegynner er ingen unnskyldning for å være dum. Det krever minimalt med google-skills for å finne ut hvor man finner redhat, eller hva man skal gjøre med isofiler. Pointet er, hvis du allerede på dette stadiet må ha alt inn med teskje, så er nok ikke linux tingen for deg. Lenke til kommentar
SvUpP Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Når eg så har lasta ned dei filene så skal eg??? er nub på detta, ISO filer ? brenne ut og boote dei opp fra CD eller ? forklar plz Om du har henta ned Red Hat 9 - ISO: 1. Brenn på CD'er (3 stk) 2. Lag plass på en HD, eller enda bedre ha en tom HD installert 3. Sett inn CD 1 og boot. Voila Mvh. S. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Linux kan du skaffe på http://www.kernel.org . En GNU/Linux-distro kan du skaffe på flere steder, bl.a. følgende: www.debian.org www.gentoo.org www.slackware.com www.redhat.com (Beklager å måtte svare litt spydig, du er jo tross alt helt ny i gemet, men jeg mener det er viktig at folk fra starten av ser forskjell på "Linux" og en "GNU/Linux-distro"). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå