Gå til innhold

Hva skal jeg spise før og etter trening?

Nux

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på hva jeg skal spise før og etter styrketrening. Målet mitt er å bygge muskler(har lite av muskler), slik at dette kan hjelpe meg med å forbrenne fett. Jeg er 17år og veier 62kg.

Jeg trener hjemme med manualer, og har også proteinpulver tilgjengelig.

Endret av Mrfantastic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har sannsynligvis ikke så veldig mye fett på kroppen med den vekta der, så ikke tenk på fettet. Når musklene dine blir større, vil de automatisk bli mer synlige pga fett/muskel-ratioen.

I ditt tilfelle er det ikke så veldig nøye hva du spiser når, men det er viktig at du i løpet av en dag får i deg minst 125g protein og spiser mer kalorier enn du bruker på en dag. Om du ligger rundt 3000 kalorier per dag, bør du legge på deg. I tenårene har man veldig høye testosteronnivå naturlig, så du kommer til å bygge muskler som bare det om du spiser nok.

For å gi deg et svar på spørsmålet ditt, kan du drikke sjokomelk fra tine etter trening. Den vil sende din glykemiske indeks over 70 i det minste, som er optimalt for deg som vil bygge muskler.

Før trening bør du få i deg en del karbohydrater, men helst karbs med lav glykemisk indeks. Dette kan du google deg frem til.

Anbefaler deg sterkt å komme deg til treningssenteret om du ønsker å bygge muskler. Om du bestemmer deg for å gjøre det, kan jeg (eller evt. andre på forumet) hjelpe deg å sette opp treningsprogram om ønskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...