Bjotte Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 (endret) Hei. Etter å ha hørt mye forskjellig om dedikerte lydkort bl.a om at de er bedre enn on-board lyd på hovedkort og hvordan dette vil øke lydkvaliteten undres jeg på noe som jeg ser ikke blir snakket så mye om, er det noe poeng å bruke et dediket lydkort om du skal bruke en digital overføring som optisk eller koaksial S/PDIF. Vill ikke dette bli det samme signalet uansett om du bruker de digitale portene på hovedkortet eller om du bruker de digitale portene på det dedikerte lydkortet? det er jo da eventuell receiver i andre enden som tar deg av DAC funksjonen eller tar jeg helt feil? PS: prøvde å søke på dette men fant ikke noe link gjerne til eventuelt en plass der det er allerede svart på dette spørsmålet. - Bjotte Endret 12. juli 2013 av Bjotte Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 (endret) Så lenge du skal bruke digital overføring (optisk/coax) trenger du ikke lydkort. Receiver tar seg av lyden. Eneste fordel med dedikert lydkort digitalt er software som DDL(Dolby Digital Live) og DTS Connect. Edit: Samme gjelder HDMI. Endret 12. juli 2013 av jetzbullet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå