Gå til innhold

Svensk i Norge og endring av skattekort...

lknight

Anbefalte innlegg

Jeg er fra Sverige (har svensk statsborgerskap) og jeg har bodd her siden mai. Jobber og skatter foreløpig hele 36%. Mange andre svensker jeg har snakket med, både på jobb og ellers, har en skatteprosent på usle 9-12%... Hvordan får jeg endret skattekortet mitt med lavere skatteprosent da jeg er svensk? Har norsk personnummer og slikt. Skal jeg bare møte opp på skattekontoret eller kan jeg gjøre dette elektronisk? Jeg har lønning den 7. august, så jeg vil prøve å få skatteprosenten min ned så mye som mulig. Skal være her ut hele året og muligens lengre...

Kan noen gi meg råd om det her? Takk på forhånd.

Endret av lknight
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først må du finne ut hva du kommer til å tjene hele året! Skatteprosenten beregnes ut fra dette.

At andre betaler 9-12% kan du ikke forholde deg til - dessuten betaler du for lite - må dette unasett betales inn i ettertid.

Så må du ta turen til Skattekontoret og få et nytt kort - tviler på om du får dette til den 7.8, men løp i dag så er det en mulighet.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg skjønner. Ja, det tar vel sin tid å få et nytt kort på plass... Eneste jeg vet er at jeg skatter FOR mye iht. hva jeg har i inntekt i løpet av året. Si at man har 150000kr i året, hvor mye skulle man isåfall skatte da?

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...