landaask Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Er det mulig å få norsk inn på en telefon kjøpt i utlandet?? Ifølge samsung må jeg laste ned en app fra tredje part for å få det til... o.O Jeg skal kjøpe meg galaxy s4, men jeg vil ha den på norsk. Er for øyeblikket i USA.. og det er ca 7 språk som følger med her, og norsk er ikke et av de.. Lenke til kommentar
dgolan Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Er det mulig å få norsk inn på en telefon kjøpt i utlandet?? Ifølge samsung må jeg laste ned en app fra tredje part for å få det til... o.O Jeg skal kjøpe meg galaxy s4, men jeg vil ha den på norsk. Er for øyeblikket i USA.. og det er ca 7 språk som følger med her, og norsk er ikke et av de.. Tror Samsung tenker på å endre tastaturspråket. Husk at dersom du kjøper i USA er det ikke sikkert at du har garanti i Norge, meget mulig du må sende den til USA for å få fikset den. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 (endret) Det spørs vel på modell. Usa har mange spesielle knyttet til ulike operatører/carriers. Amerkanske samsung representanter må gi deg opplysninger hva som er mulig/ikke mulig og begrensningene på disse. Du bør etter min mening skaffe deg en internasjonal modell først og fremst (I9505) Det er forskjell på LTE (4G) støtte mellom 9500/9505. Samsung Galaxy S IV Exynos 5 Octa-Core, International I9500 Snapdragon 600, International inkl Nordic I9505 Sprint SPH-L720 AT&T SGH-I337 Verizon SCH-I545 T-Mobile SGH-M919 Us-Cellular SCH-R970 Korea LTE-A I Norge bruker vi GT-I9505 ZWANEE I tillegg kommer andre modeller i Asia. Hørt om 9502 for china. Sikkert andre også. Så du forstår kanskje at det ikke er lett for oss her i Norsk hw forum å gi noe klart og entydig svar på dette. Men en ting er fullstendig klart. Carrier modellene er operatørlåst til gsm/lte nettene i usa. De kan du bare glemme å bruke et annet sim kort (eksempelvis Nordisk) i enn det de er laget og låst for. Endret 12. juli 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
dgolan Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Det spørs vel på modell. Usa har mange spesielle knyttet til ulike operatører/carriers. Amerkanske samsung representanter må gi deg opplysninger hva som er mulig/ikke mulig og begrensningene på disse. Du bør etter min mening skaffe deg en internasjonal modell først og fremst (I9505) Det er forskjell på LTE (4G) støtte mellom 9500/9505. Samsung Galaxy S IV Exynos 5 Octa-Core, International I9500 Snapdragon 600, International inkl Nordic I9505 Sprint SPH-L720 AT&T SGH-I337 Verizon SCH-I545 T-Mobile SGH-M919 Us-Cellular SCH-R970 Korea LTE-A I Norge bruker vi GT-I9505 ZWANEE Godt poeng her syar2003 ! Kan nesten garantere at 4G i Norge ikke kommer til å virker med amerikansk mobil. Men, da er spørsmålet, trenger man virkelig 4G ? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Nei det er nok ikke fullt så enkelt [ å bare kjøpe en "S4"]. Det er enda mere binding og kontrakt opplegg i usa enn det er her hos oss ser det ut som. Spørmålet er om smart mobil telefoner i kategorien ulåst internasjonal og uten binding erfryktelig billig der i det hele tatt. http://www.amazon.com/Samsung-GT-i9505-Factory-Unlocked-International/dp/B00CLMGKKY Works with all GSM phone companies. Will NOT work with Sprint, Nextel, Verizon, MetroPCS, etc. This is the international model, and will not work on T-mobile's 3G/4G data network, nor will it work on Att's LTE network. Får gjøre som andre på oppdrag , eller på langvarig reise. Ha med sin egen Norske telefon (ulåst vel og merke) , kjøpe prepaid sim card av phone store i den byen i den stat man skal oppholde seg i . Blir da med us mobilnummer i sin medbrakte telefon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå