Gjest Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 ... Men du og mange andre overdriver betydningen av Fagbrev (også praksis i yrket), for å få jobb som ingeniør etter endt utdanning. Akkurat hva begrunner du dette med? Slike ignorante påstander må nesten begrunnes for å ikke bli sett på som trolling.. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Akkurat hva begrunner du dette med? Slike ignorante påstander må nesten begrunnes for å ikke bli sett på som trolling.. Trolling. Tja.... kanskje det er livserfaring! Kanskje du skulle finne ut hva bedriftseiere/foretak (og proffe bemanningsbyråer) fokuserer på, når de annsetter folk. Selv for nyutdannede ingeniører, som har yrkesrettet utdanning og noe praksis, kommer dette langt ned på prioeringslisten til tekniske jobber. Og har en jobbet noen år som ingeniør og søker ny jobb, betyr også flere års tidligere erfaring som fagarbeider lite. Jeg har vært i yrkeslivet i snart 40 år og både jeg og mange bekjente (fra div bransjer) har opplevd dette mange ganger. Kunne nevnt mange eksempler. Og det har vært flere tv-programmer, om hva som prioriteres ved annsettelser. Så så slutt å vær naiv, det var jeg også en gang. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Trolling. Tja.... kanskje det er livserfaring! Med andre ord fordommer. Som forventet hadde du altså ingenting annet å basere det på enn din egen personlige, subjektive erfaring, hvis man i det hele tatt kan kalle det erfaring når det egentlig bare er trangsyn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå