Gå til innhold

Flere som har erfaring med forsinkelse hos lånekassen?

Borealiz

Anbefalte innlegg

Skal forsøke å holde beretningen kort:

Jeg ble syk under studiene og ble hengende etter med ganske mange poeng. Til slutt droppet jeg ut og søkte på noe annet, men fikk da beskjed om at jeg ikke hadde rett til støtte pga. forsinkelsene (100 SP!). Jeg var ung og naiv og hadde virkelig ikke forutsett dette, men med innlevert legeerklæring fikk jeg fortsette å studere, og har gjort det tre år siden da.

Nå går jeg inn på mitt tredje og siste år på bachelor i sykepleie, og har hele veien etter sykdommen bestått alle eksamener, attpåtil med gode karakterer. Men når jeg nå søkte om lån fikk jeg beskjed om at behandlingen av søknaden ikke ville finne sted før i slutten av juli pga. at de venter på eksamensresultater fra tidligere støtteperiode. Alle eksamener de siste tre årene står registrert som bestått hos dem, mine 60 poeng for inneværende år er registrert. Likevel må jeg vente til slutten av måneden, og slik var det ikke de forrige årene. Er det noen som vet om dette er noe nytt?

Jeg blir jo selvsagt bekymret for om de plutselig finner på å kutte støtten, men jeg kan virkelig ikke se for meg at de kan finne grunn til det når jeg har studert 6 år (av i prinsippet 8 mulige) og har bestått alt de siste tre årene.

Noen med lignende erfaringer som kan roe angsten min her?

Endret av Borealiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...