astlo Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Meg og noen kompiser tenkte og starte en clan sa det forste vi ma ha er jo en server,probleme er det at vi aner ikke noe om priser eller sites for og sjekke det. sa hvis noen har noen tips sa sleng de her,serveren skal ha 18-20 slots og skulle gjerne ha web-stat(IKKE BARE /RANK).... Lenke til kommentar
Csfrik Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Les rettnings linjene gutten min :-? Lenke til kommentar
astlo Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Altsa hvis du tenkte pa punkt 7 sa er jeg ikke ute etter adresser og priser bare noen hint om hvor jeg burde sjekke for og finne servere.......det er vel greit :wink: Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Les rettnings linjene gutten min :-? Hva mener du? er da lov å sette opp spillserver. Dette kan du gjøre selv men priser på serverhoteller har jeg ikke peil på Lenke til kommentar
SvUpP Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Joda, men overdreven bruk av tegn som "?" og "!" er ikke tillatt... Så vidt jeg vet så selger ingen CS servere. Om dere vil ha en dedikert klan-server så må dere sette opp en selv. Skaff 1. SDSL på ca. 1 mbit 2. En Ålreit PC 3. Installer helst Linux på denne PC'en 4. Sørg for at PC'en har en egen ipadresse (Tiscali, eller spesielt bestillt). Om dette ikke er mulig, sørg for at NAT er satt opp til at alle portene CS bruker blir videresendt til denne serveren. 5. Sørg for sikkerheten på denne PC'en (iptables, oppdateringer, slå av unødvendige tjenester, etc...) 6. Installer dedikert CS-linux-server 7. Sett opp denne etter preferanser for klanen slik at organisert trening kan foregå så effektivt som mulig. DA er dere i gang.... Mvh. S. PS! Ikke bli overrasket om denne tråden blir steng om du ikke fjerner alle untatt ett spørsmåøstegn i tittelen. Lenke til kommentar
magma_81 Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 www.gameserver.no Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Ja, CS-server leier du av: www.gamserver.no eller www.kvalito.no Finnes garantert flere men dette er de eneste jeg kommer på i farta. Kvalito har forresten meget god ping, bedre enn gameserver. Lenke til kommentar
astlo Skrevet 26. september 2003 Forfatter Del Skrevet 26. september 2003 Joda, men overdreven bruk av tegn som "?" og "!" er ikke tillatt... Så vidt jeg vet så selger ingen CS servere. Om dere vil ha en dedikert klan-server så må dere sette opp en selv. Skaff 1. SDSL på ca. 1 mbit 2. En Ålreit PC 3. Installer helst Linux på denne PC'en 4. Sørg for at PC'en har en egen ipadresse (Tiscali, eller spesielt bestillt). Om dette ikke er mulig, sørg for at NAT er satt opp til at alle portene CS bruker blir videresendt til denne serveren. 5. Sørg for sikkerheten på denne PC'en (iptables, oppdateringer, slå av unødvendige tjenester, etc...) 6. Installer dedikert CS-linux-server 7. Sett opp denne etter preferanser for klanen slik at organisert trening kan foregå så effektivt som mulig. DA er dere i gang.... Mvh. S. PS! Ikke bli overrasket om denne tråden blir steng om du ikke fjerner alle untatt ett spørsmåøstegn i tittelen. Ja jeg sjonte det til slutt jeg er bare litt distre hehe. Lenke til kommentar
astlo Skrevet 26. september 2003 Forfatter Del Skrevet 26. september 2003 Jeg sjekka Kvalito de virka bra de men hadde bare 12 slots servere. Lenke til kommentar
SvUpP Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Ja jeg sjonte det til slutt jeg er bare litt distre hehe. Hehe... Flink gutt 8) Men skal du ha 100% kontroll over serveren så er det best å sette opp en selv. Og så kanskje du lærer noen på veien også 8) Hva med å leie av kvalito mens du lærer deg Linux. Start ex. med å laste ned en ISO med RedHat. Stikk også på http://www.linux.no/ og http://www.tldp.org/ . Desverre vet jeg ikke hva slags maskinkrav eller linjekrav en CS tjener har, men jeg tror ikke det er mye. Jeg kjørte f.eks en NeverWinter Nights dedikert server på en gammal Pentium Pro 200 mhz og 1024/256 ADSL linje 8) Mvh. S. Lenke til kommentar
astlo Skrevet 26. september 2003 Forfatter Del Skrevet 26. september 2003 Nja du er kanskje inne pa noe der men men jeg vet ikke om jeg helt orker linux enda,eller det er vel pa tide og droppe den forbanna windowsen . jeg sjekka den gameserver og fant ikke et eneste ord om cs men jeg burde vel sjekke en gang til siden jeg bare svippa innom. Lenke til kommentar
astlo Skrevet 26. september 2003 Forfatter Del Skrevet 26. september 2003 En ting lurer jeg pa jeg har allerede en 850386 adsl linje og om kanskje jeg kunne hatt dobbel linje eller er adsl darlig til server. tenkte og at jeg skulle opgradere til 3 mb linje men da kan jeg ikke laste filmer o.l hvis jeg skal ha server,eller surrer jeg litt for mye. BAH jeg trenger hjerne hvile. Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 ... 1. SDSL på ca. 1 mbit ... HAHA :o Du kan bare glemme å kjøre 18-20 stykkers CS server på en slik linje det kan jeg si med en gang!! Du greier nok max 3on3, altså 6 stykker, ikke særlig mere. Pluss at med helt vanlig privat-linje fra en internett-tilbyder til å kjøre serveren på, uansett om den er symmetrisk 10Mbit!, så kommer brukere fra sverige, danmark og til og med noen i Norge med helt annen ISP enn deg til å få problemer med lagging. Det man trenger til en seriøs klanserver der en vil spille med andre skandinaver, og kanskje tyskere og briter osv og, er en leie-server fra noen som har direkte-tilkobling til NIX (internett-stammen i Norge). Ellers vil man oppleve lagg for de andre brukerne noe som gjør kamper mot din klan lite attraktive. Og jeg vet hva jeg snakker om ja. Men såklart om serveren bare er for deg, ola, per og jens som alle har samme internettleverandør og bor noen steinkast fra hverandre så holder jo en tja.. 2,3mbit sdsl om dere ikke setter kravene særlig høyt.. Valget er ditt, men jeg sier at jeg ville absolutt ikke betalt noe-og-tusen kroner måneden for en SDSL-linje som ikke klarer jobben likevel, og kjøpt en til liten PC til å gjøre jobben, når dere hele klanen kan spleise på utgiftene av 200 kr/måneden for en leieserver med veldig god ping. Alt jeg ville si Lenke til kommentar
SvUpP Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 ... 1. SDSL på ca. 1 mbit ... HAHA :o Du kan bare glemme å kjøre 18-20 stykkers CS server på en slik linje det kan jeg si med en gang!! Du greier nok max 3on3, altså 6 stykker, ikke særlig mere. Pluss at med helt vanlig privat-linje fra en internett-tilbyder til å kjøre serveren på, uansett om den er symmetrisk 10Mbit!, så kommer brukere fra sverige, danmark og til og med noen i Norge med helt annen ISP enn deg til å få problemer med lagging. Ok, det sier vel mere at CS er meget glad i båndbredde. Om dette er dårlig programering eller fordi dem skal ha all mulig anti-juks systemer som ruller skal en ikke si. Men dem bruker vel ikke directConnect (eller hva nå nettverks-delen av DirectX heter)? Mvh. S. Lenke til kommentar
astlo Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 Vel takk for all infoen det ser nok ut son det blir leie ja,spesielt siden det ligger pa rundt 2ookr i maneden og nar man er 4-5 stk sa er det like greit og leie et par stk 1 public og 1 til bare clan. Son Of |Rok| Lenke til kommentar
s_M_p Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jeg sjekka Kvalito de virka bra de men hadde bare12 slots servere. mange slots trenger du til en klan server ? er det ikke gjerne 5on5 man spiller : )= Lenke til kommentar
astlo Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Jo 5vs5 er bra til bare clan men tenkte og ha en public og med stats det er jo litt kjipt og spille clan hele dagen. sa nar jeg skriv clanserver sa mente jeg en public server til clanen hehe. Lenke til kommentar
Discordia Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Bestiller du en 12 slot server fra Kvalito blir den reknet som war server. Dvs. at du får ikke ha den som public server. Blir du oppdaget tror jeg de kan stenge serveren. De merker at det er en public server vist det kommer folk innpå stadig. Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Jeg sjekka Kvalito de virka bra de men hadde bare12 slots servere. Skal du han er warserver eller pub server? Du har ikke lov til å bruke kvalito servere som public, les retningslinjene dems Vis dere skal ha warserver, har du noensinne spilt mer enn 6on6 pcw?? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 ... 1. SDSL på ca. 1 mbit ... HAHA :o Du kan bare glemme å kjøre 18-20 stykkers CS server på en slik linje det kan jeg si med en gang!! Du greier nok max 3on3, altså 6 stykker, ikke særlig mere. Pluss at med helt vanlig privat-linje fra en internett-tilbyder til å kjøre serveren på, uansett om den er symmetrisk 10Mbit!, så kommer brukere fra sverige, danmark og til og med noen i Norge med helt annen ISP enn deg til å få problemer med lagging. Så det vill vært totalt umulig for meg å ha en cs server hvor lagg ligger på mellom 80 og 50 med 3 spiller på min 704/128 ? Tar nok feil der gett Kjører helt fint her. Om det kommer folk fra sverige og danmark er vel ikke hans problem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå