Gå til innhold

Ny PC til en venn

Anbefalte innlegg

Jeg skal hjelpe en venn til å kjøpe en PC. Han kan kun det grunnlegende innenfor maskinvare, men jeg skal ikke si at jeg vet kjempe mye mer. Jeg har dog satt meg litt mer inn i dette.

Uansett, jeg vil gjerne at han skal bygge sin egen PC. Jeg lurer derfor om det er noen som kan hjelpe meg med å konfigurere en PC for hans behov. Jeg tror ikke han kommer til å overklokke og han er ingen "hardcore gamer". Prisen burde være oppnåelig rundt 6-7000 kr, toppen 8000.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har laget et oppsett til han her. Bytter han ut kabinettet med dette og strømforsyningen med denne, samt bytter til dette hovedkortet kommer det på rundt 8K hos MPX. Med dette oppsettet kan han også overklokke litt, hvis han skulle få lyst. :)

Jeg tror dette er litt for mye for hans behov. Kunne kanskje "nedgradere" til "Ivy Brigde" ettersom denne serien er billigere. Han kommer ikke til å overklokke.

Endret av BambiBoy
Lenke til kommentar

Jeg tror dette er litt for mye for hans behov. Kunne kanskje "nedgradere" til "Ivy Brigde" ettersom denne serien er billigere. Han kommer ikke til å overklokke.

Er du redd for at han skal få en nyere og bedre PC enn deg? Jeg synes han skal ha Haswell. Builden som Aerow har satt sammen er råbra. Om han bygger seg en skikkelig Pc nå kan han jo ha den lengre før han "må" oppgradere/bygge ny.

Aldri si aldri. Da jeg bygde min PC tenkte jeg også at jeg ikke kommer til å overklokke. Men nå har jeg fått lyst til det, og angrer på at jeg ikke kjøpte CPU med unlocka arkitektur. Bare å ha muligheten er i mine øyne god nok grunn i massevis.

Lenke til kommentar

Er du redd for at han skal få en nyere og bedre PC enn deg? Jeg synes han skal ha Haswell. Builden som Aerow har satt sammen er råbra. Om han bygger seg en skikkelig Pc nå kan han jo ha den lengre før han "må" oppgradere/bygge ny.

Aldri si aldri. Da jeg bygde min PC tenkte jeg også at jeg ikke kommer til å overklokke. Men nå har jeg fått lyst til det, og angrer på at jeg ikke kjøpte CPU med unlocka arkitektur. Bare å ha muligheten er i mine øyne god nok grunn i massevis.

Nyere og bedre? Jeg har heller ikke kjøpt meg ny PC, men har planer om i7 og GTX 770. Med andre ord, jeg investerer mer penger, noe som vil gi meg mer ytelse. Dette er noe som passer mitt behov. Så det er ingen nødvendighet å terge meg.

Jeg prøver å tenke på pris. Det er ingen nødvendighet å presse prisen mot den øverste grensen. Jeg snakket med han forresten, han kan bare strekke seg fra 6500-7000. Han kommer til å bruke resten på mus, tastatur etc. Men den tar vi senere.

Lenke til kommentar

Det her er kanskje ok? AMD fx 6350 vil dra et skjermkort i prinsippet like bra som for eksempel i5-3470. Ca 6000,-

Her ser du et eksempel på hvordan prosessorene drar et skjermkort:

CPU_01.png

Her snakker vi samme språk, men har du et AMD grafikkort som kan passe til systemet? Like greit å gå full AMD når man først har startet. Legger til Cooler Master Hyper 212 Evo, så blir det bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...