Gå til innhold

Vi filmet Nokia Lumia 1020 i aksjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

... og DER er hovedproblemet til Nokia. OK, den har et godt kamera. Men jeg vil likevel ikke betale full pris for gammel hardware!

Enig, men dette er vell mer Microsoft som er skyld i dette, ikke Nokia.

Hadde Nokia valgt Android hadde de nok kunne implementert langt bedre teknisk spec. For de aller fleste er WP ett stort minus og gjør att folk holder seg unna Nokia..

Lenke til kommentar

Hadde Nokia valgt Android hadde de nok kunne implementert langt bedre teknisk spec. For de aller fleste er WP ett stort minus og gjør att folk holder seg unna Nokia..

Det er nok ikke WP som setter begrensningen her. Andre lager jo WP-telefoner med høyere spesifikasjoner enn Nokia.

... og hadde Nokia valgt Android hadde de laget like kjedelige telefoner som de fleste andre Android-telefonene er. Fint for Nokia at de har valgt det beste mobil-OSet, synd for brukerne som går glipp av det.

Jeg har en S4 nå, og det er en helt fin telefon. Men jeg gleder meg til å gå tilbake til WP igjen. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke de aller fleste har prøvd WP.... Og hva er egentlig poenget med super-spec når oset ikke behøver det?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Og hva er egentlig poenget med super-spec når oset ikke behøver det?

Fordi det er en "more is better" situasjon. Fordi det lages apper som nå eller i fremtiden kan ha nytte av høyere spesifikasjoner.

Når konkurrentene stapper det inn i sine telefoner, hvorfor gjør ikke Nokia det?

Lenke til kommentar
Og hva er egentlig poenget med super-spec når oset ikke behøver det?
Fordi det er en "more is better" situasjon. Fordi det lages apper som nå eller i fremtiden kan ha nytte av høyere spesifikasjoner. Når konkurrentene stapper det inn i sine telefoner, hvorfor gjør ikke Nokia det?

Bare lurer på hva du mener om Apple, da de har et OS som ikke trenger quad/octa, og det flyter knirkefritt på dualcores.

Bruker Android-telefon selv btw.

Lenke til kommentar

Bare lurer på hva du mener om Apple, da de har et OS som ikke trenger quad/octa, og det flyter knirkefritt på dualcores.

Jeg bruker ikke Apple-produkter i hovedsak av samme grunn: Jeg vil ikke betale overpris for et produkt bare fordi noen har bestemt at det skal være dyrere.

Lenke til kommentar

Kanskje det er lurt å vente å se hva Sony får ut av sitt kommende kameramonster:

Sony Honami/Xperia i1 vil (kanskje) ha en 5-tommers skjerm med 1080p-oppløsning, en Snapdragon 800 systembrikke, kjøre Android Jelly Bean 4.2.2 og kunne skilte med et batteri på 3000 mAh.

Presenteres sannsynlig i September sier ryktene.

Lenke til kommentar
... og DER er hovedproblemet til Nokia. OK, den har et godt kamera. Men jeg vil likevel ikke betale full pris for gammel hardware!
Enig, men dette er vell mer Microsoft som er skyld i dette, ikke Nokia. Hadde Nokia valgt Android hadde de nok kunne implementert langt bedre teknisk spec. For de aller fleste er WP ett stort minus og gjør att folk holder seg unna Nokia..

Et pluss hos WP8 ovenfor Android er stabilitet. Det er vel det som egentlig er det eneste store plusset med et lukket OS. Jeg er selv Android-bruker og ser at Android langt ifra er helt stabilt. Plutselig skjer det en reboot i ny og ne, UI-et lagger litt, men jeg er fortsatt glad jeg bruker Android :D Har aldri prøvd en WP-telefon, men det jeg har fått inntrykket av, er at de yter langt bedre en konkurrentene med samme tekniske specs. Ihvertfall på prosessorfronten. Så vidt jeg husker fikk Nokia Lumia 900 et pluss for å være rask, og da hadde allerede firekjernere kommet på markedet :p Så lenge WP-populariteten bare går oppover, tror jeg Nokia er reddet :p

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke Apple-produkter i hovedsak av samme grunn: Jeg vil ikke betale overpris for et produkt bare fordi noen har bestemt at det skal være dyrere.

Håper du ikke er seriøs nå.

Høres ut som en eller annen form for mindreverdighetskompleks

Endret av AllFather
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...