Gå til innhold

Kjøp av nye PC komponenter til høsten

Anbefalte innlegg

Som emnet sier, tenker jeg å bytte ut det meste av PC komponenter i min nåværende PC når høstens mørke kommer

Maskinen blir nå brukt til spilling, og se på film i stua. Er da viktig at PCen er stille.

Spiller relativt nye spill, som battlefield 3, NFS CoD osv, skal også spille BF4 når det kommer ut, og GTA 5 viss de bestemmer seg for å lansere det på PC, noe jeg håper! :)

Av kabinetter har jeg falt mer og mer mot små kabinetter. Har for øyeblikket Corsair Obsidian 550D, som jeg forsåvidt er godt fornøyd med, men det tar litt unødvendig stor plass. Hadde et big tower før dette igjen :p så ser ut til at det bare går nedover :)

Så viss jeg kan finne et lite kabinett, der jeg kan få det ryddig inne i kabinettet og skjult overflødige kabler, samt god kjøling og et lite vindu for å se inn på skjønnhetene, kunne jeg godt tenkt meg det (husk 240mm radiator) :) Har også to stk 3,5" harddisker i tillegg til SSD,

Har også 3 stk 5,25" enheter, men trenger forsåvidt ikke alle. Har CD/DVD rom, viftestyrings kontroll, og RGB LED kontroller for styring av lys.

Komponenter jeg har, som jeg ønsker å bruke videre er følgende:

GPU :

Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5

CPU Kjøler

Corsair Hydro H100i

SSD

Samsung 840 Pro Series 128GB

Diverse 120mm vifter fra Corsair som jeg er fornøyd med :)

Så, de komponentene jeg vil bytte ut, er da:

Hovedkort

CPU

Ram

PSU (med modulære kabler)

Kabinett

Viss jeg er nødt å sette et budsjett, syns jeg det burde holde MER en nok med 6000,- og helst godt under det. Bang for the buck :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finn en oppgraderingspakke med f.eks 4670k på komplett. De har som regel hovedkort, ram og CPU.

Vet ikke om det er så mange kabinett som er noe spesielt mindre enn 550D til ATX hovedkort, med mindre du går for f.eks mATX eller micro ATX. Og for strømforsyning har Seasonic, Corsair og Cooler master noen. XFX har vel og et par.

Lenke til kommentar

Kan godt gå med Mini-ITX eller mikro-ATX. Komplett har ikke oppdatert med gen. 4 intel pakker enda, kunne godt tenkt meg Haswell. Men vil nok tro de har fått inn det til høsten.

Edit:

Glemte å klikke meg videre på Intel socket, de hadde ikke sist jeg sjekket :p

Endret av Weeb91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...