Gå til innhold

Gaming-PC til 8000. Har kabinett og straum.

Anbefalte innlegg

Hei,

Det er på tide med ei oppgradering av utstyret frå 2007.

Budsjettet er som sagt rundt 8000,-. Kabinett (Antec Nine Hundred) og straumforsyning (Cosair 650W) kan eg bruke oppatt om det let seg gjere.

Bruksområdet er lett gaming i sjangeren 4X og RPG.

Flott grafikk er eit pluss, men ikkje eit must. Det viktigaste er at PCen held sopass lenge at det blir seks år til neste oppgradering.

På førehand takk for hjelpa!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal kunne bruke det igjen, men jeg vil anbefale deg å bytte til en nyere Haswell "kompatibel" PSU. For øvrig bør du velge blandt annet 4770K og Nvidia GTX 780. Kanskje du også bruge gå for et 2x8GB RAM kit for muligheten til å oppgradere til 32 GB senere (om du føler for det). Jeg regner med at du har HDDe®, så de(m) kan nok bruke igjen, men en skikkelig SSD er nok på sin plass. Samsung 840 Pro eller Intel 520 serien. Så lenge hovedkortet har Z87 chipset er det egentlig det samme hvilket. Finn et som matcher resten av builden og budsjettet ditt. Om du velger å kjøpe ny PSU ville jeg valgt minimum 750 W, om ikke større. Det kan høres ut som overkill, men jo mindre resurser du bruker av PSUens pitensiale, jo mindre bråker den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...