Gå til innhold

Ny bærbar pc men hvilken?


RostamX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rundt 4000,- kr. Syns det er penger jeg.

Rundt 4000?

Da tror jeg du bør regne ut på nytt...

Dell 8600 koster 14700kr, og 732 koster 13000kr...

Er det 4000kr forskjell?

Det er 1700kr det skal jeg si deg, og for de ekstra kr'ene får du:

 

Lengre batteritid, veier et halvt kilo mindre, og man får MED operativsystem.

Hvis man legger til noen ekstra hundre på dell'en får man mye bedre skjerm, mye bedre grafikkort og mer.

Men selvfølgelig , 732 er en topp maskin for pengene, man får jo til og med trådløs lan kort (bare 11mbit, men allikevel)

 

Det jeg sier er at 732 er en tung og stor desktop erstatter, mens 8600 er en desktop erstatter som er mye lettere, mindre, og som bråker litt mindre.

Derfor mener jeg det er verdt å betale litt ekstra for å få det over.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

La oss gjøre det helt klart.

 

Elitegroup:

 

GREEN7322667.jpg

 

15" TFT skjerm, 1400x1050 oppløsning

Intel Pentium-4 2667MHz prosessor, 533MHz FSB

512MB DDR minne

40GB harddisk

Kombinert 8x DVD-ROM leser / 16x/8x/24x CDRW-brenner

64MB DDR ATI Mobility M9 Radeon 9000 skjermkort, 4X AGP

5.1 lydkort og stereo høyttalere

Trådløst 11Mbit nettverkskort (802.11b) integrert

4x USB 2.0 porter 1.5Mbps/12Mbps/480Mbps

FireWire

IrDA 1.3 (4.0Mbps) infrarød port

Internt li-ion batteri

Driftstid på batteri ca. 2,5 timer

Opplading fra tomt batteri ca. 3 timer

Leveres uten operativsystem

Størrelse: 332 x 281 x 39 mm

Vekt: 3,8kg

 

Pris: 12,995,-

 

 

Dell:

 

inspn8500duo.jpg

 

15,4'' TFT WXGA+ (1280*800)

Mobile Intel® Pentium® M processor - 1.5 GHz

512MB DDR RAM/333MHz (2x256MB)

40GB Ultra DMA/ATA 100

24x/10x/8x/24x CD-RW/DVD Combo internal

2 stereohøyttalere

64MB DDR nVidia GeForce4 4200 GO AGP 4X

2.0 USB-ports & 1 S-video out

Lithium Ion 72Whr (9 cell) battery pack with Express Charge™ Technogy

Seriell infrarød kommunikasjonsport

Leveres med Windows XP home

Størrelse: 359 x 274 x 38 mm

Vekt: 3,27 kg

 

Pris: 17 354,-

 

 

Jeg ville gått for den øverste og spart 4549,-.

Lenke til kommentar

Ja, men nå har du jo konfiguert den etter dine kriterier.

Dessuten så ser du jo selv at med de konfigene så er dell'en mye bedre med tanke på batteritid/vekt/grafikkort.

Det jeg sier er at dell'en er ikke 4000kr dyrere, men 1700kr, og det stemmer.

Har aldri sagt at den koster 1700kr mer med de konfigene du viser.

Dessuten er ikke sammenligningen riktig, for eksempel så kommer ikke 732 med windows.

 

Det jeg sier er at hvis man har lyst til å bære med seg en nesten 4kg tung, støyende kasse uten operativsystem så passer 732 ypperlig, og da får man den billig.

Hvis man har lyst på en lettere og mindre bærbar, med bedre batteritid, operativsystem inkludert og med den nye pentium-m prossessoren så passer dell 8600 bedre, men man må betale mer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg konfigurerte Dell maskinen slik at den stemte mest mulig med Elitegroup'en. Jeg vil ikke akkurat påstå at Dell maskinen blir mer portabel selv om den veier 0.5 mindre enn Elitegroup. Dell maskinen har pen skjerm og digg prosessor, men det gjør det ikke verdt å kjøpe den, mener jeg. Begge maskinene ble testet på barbara.no, du kan jo se selv hvem som scoret høyest.

Lenke til kommentar
Jeg konfigurerte Dell maskinen slik at den stemte mest mulig med Elitegroup'en. Jeg vil ikke akkurat påstå at Dell maskinen blir mer portabel selv om den veier 0.5 mindre enn Elitegroup. Dell maskinen har pen skjerm og digg prosessor, men det gjør det ikke verdt å kjøpe den, mener jeg. Begge maskinene ble testet på barbara.no, du kan jo se selv hvem som scoret høyest.

 

Synes at Dell I. 8600 fikk alt for lite poeng i forhold til hva den burde fått. Den var jo suverent best i 3d-applikasjonene (3000 poeng mer enn nest-bestemann i 3dmark 2001se bl.a.) og slikt, men blir vel kanskje forhåndsdømt av anmelder? Ikke vet jeg...

Lenke til kommentar

syns dell fikk som fortjent, hadde blitt sjokkert om de fikk bedre. man gir karakter til en maskin av helheten, ikke bare av en ting, som er skjermkortet. greit at i8600 slår de fleste i 3dmark, men de har jo altså 64mb mer da enn alle andre. vil nok tro at andre maskiner hadde slått dell greit med 128mb. men hadde det ikke vært for skjermkortet så hadde dell fått mye mindre, er vel den som trekker opp en del vil jeg tro. så jeg syns de fikk helt riktig karakter jeg. den er jo altfor tykk og klumpete og tung da. og når en centrino maskin klarer å støye da, så syns jeg at det er imponerende da.

 

syns generelt at dell er dyrt jeg, det koster å være kar som sagt. tilleggs utstyr på dell er jo helt ute å kjører. altfor dyrt. skal du ha en "bra" maskin så koster det altfor mye. over 20k. og da har du en ok dell maskin. pluss at vekten er for høy. og det samme med elitegroup maskinene, er jo ikke bærbar lenger. altfor tungt. en maskin til nesten 4kg er ikke bare bare. syns max på bærbar burde ligge på rundt 2,7-2,8. og det er max max.

 

og når det gjelder compaq sine maskiner så suger ikke skjermkortene deres. så du syns at radeon 7500 suger? de maskinene kom ut for over et år siden. da var de rundt de beste på markedet gutt. og nå har jo oppfølgeren til evo maskinene kommet, som foreløpig bare er nx 7000, og der er det et radeon 9200 kort. vil ikke si at det kortet der suger akkurat.

 

har sett powerbook før, syns ikke at de er så spesielle. greit de er pene, men syns de taper til evoen.

Lenke til kommentar
syns dell fikk som fortjent, hadde blitt sjokkert om de fikk bedre. man gir karakter til en maskin av helheten, ikke bare av en ting, som er skjermkortet. greit at i8600 slår de fleste i 3dmark, men de har jo altså 64mb mer da enn alle andre. vil nok tro at andre maskiner hadde slått dell greit med 128mb. men hadde det ikke vært for skjermkortet så hadde dell fått mye mindre, er vel den som trekker opp en del vil jeg tro. så jeg syns de fikk helt riktig karakter jeg. den er jo altfor tykk og klumpete og tung da. og når en centrino maskin klarer å støye da, så syns jeg at det er imponerende da.  

 

syns generelt at dell er dyrt jeg, det koster å være kar som sagt. tilleggs utstyr på dell er jo helt ute å kjører. altfor dyrt. skal du ha en "bra" maskin så koster det altfor mye. over 20k. og da har du en ok dell maskin. pluss at vekten er for høy. og det samme med elitegroup maskinene, er jo ikke bærbar lenger. altfor tungt. en maskin til nesten 4kg er ikke bare bare. syns max på bærbar burde ligge på rundt 2,7-2,8. og det er max max.

 

og når det gjelder compaq sine maskiner så suger ikke skjermkortene deres. så du syns at radeon 7500 suger? de maskinene kom ut for over et år siden. da var de rundt de beste på markedet gutt. og nå har jo  oppfølgeren til evo maskinene kommet, som foreløpig bare er nx 7000, og der er det et radeon 9200 kort. vil ikke si at det kortet der suger akkurat.  

 

har sett powerbook før, syns ikke at de er så spesielle. greit de er pene, men syns de taper til evoen.

 

Ja, jeg synes ati 7500 suger i forhold til ati 9000 som var på markedet da.

Radeon 9200 er heller ikke noe å skryte av, i sammenligning til ati 9600 kortene som har begynt å komme på en del bærbare nå.

Men selvfølgelig, ati 9200 er ikke dårlig, men hvis det er det beste skjermkortet hp/compaq selger på sine bærbare, så mener jeg at det er skuffende.

Husk at nx7000 er en ny modell som kommer til å være på markedet en stund.

 

Du virker ikke så veldig seriøs med de uttalelsene dine som feks.

 

"greit at i8600 slår de fleste i 3dmark, men de har jo altså 64mb mer da enn alle andre. vil nok tro at andre maskiner hadde slått dell greit med 128mb. men hadde det ikke vært for skjermkortet så hadde dell fått mye mindre, er vel den som trekker opp en del vil jeg tro."

 

Tror du virkelig at det bare er ram'en på skjermkortet som sier hvor bra det er?

Hvis de andre skjermkortene hadde hatt 128mb ram de også, så ville de kanskje bare fått 200-300 mer poeng i 3dmark 2001se, over hva de opprinnelig fikk.

Har du noen gang prøvd en dell 8600?

Du sier den er tung, vel de nye compaq/hp'ene veier jo 2,9kg, og de har ikke klart å stappe inn noe bedre enn et ati 9200 kort.

 

Dell 8600 er en desktop erstatter med den nye pentium-m cpu'en (du vet sikkert ikke hva dette er) og man får MYE mer kraft for pengene ved å kjøpe en 8600 over å kjøpe en hp nx7000.

Nx7000 veier 0,4 kg mindre, men det er det eneste.

 

Hvis du er så sta at du ikke tørr å innrømme at powerbook'ene har bedre design enn evo'ene, så mener jeg at du ikke har særlig smak på design.

Powerbook 15" veier 2,6 kg vs 2,9kg på evo'en, og ikke minst er powerbook'en laget i aluminium, vs plastikken på compaq'en.

Dessuten er powerbook'en bare 2,8cm tykk i forhold til den 3,5cm tykke evo'en.

Powerbook'en bruker også slot-drive, slik at man rett og slett bare "mater" inn cd'er, slik som mange bilstereo'er har. Her ser du et bilde:

15index_superdrive_09162003.jpg

Evo'en bruker fortsatt den gamle cd-rom typen, som er mye billigere å produsere.

For ikke å snakke om tastaturet på powerbook'en som lyser opp automatisk når man går inn i et mørkt rom.

Det kalles "Futuristic backlit keyboard with ambient light sensor"

 

Powerbook:

solutionstopright09162003.jpg

Vs:

Compaq nx7000:

nx7000.jpg

 

Jeg mener det ikke er noen tvil om hvilken som er finest.

Greit at du har en hp/compaq, men du slipper å skryte den så sinnsykt høyt opp i skyene, den er ikke noe spesielt bra etter min mening.

Lenke til kommentar

for det første, så har jeg ikke en compaq bærbar. aldri hatt en evo.

 

selvfølgelig suger ati radeon 7500 nå, men de kom jo ut i fjor da. så da var det jo bra. du kan jo ikke drive å sammenligne et skjermkort som kom med en maskin i sommer med et skjermkort som kommer 4-5 mnd etter det igjen da. det blir jo for dumt. det må jo du også skjønne. blir jo dumt av meg å sammenligne et skjermkort fra 2 år siden med et som kommer ut på bærbar om noen mnd.

 

de 64 mb mer på skjermkortet til i8600 hjelper mye på krevende spill. aldri prøvd en dell 8600, og kommer aldri til å gjøre det heller.

 

du merker den forskjellen fra 2,9 kg til 3,3 kg. tro meg. sjekket det. merka ikke mye mye, men jeg merket forskjellen på det. er til og med noen folk som merker forskjell på en 15" og en 15,1".

 

altså det er også centrino på nx7000 hvis du følger med da. og jeg tror nok at prossessoren deres yter litt mer enn det de gjør på dell 8600.

 

men du må jo huske at disse to maskinenene ikke er i samme klasse. nx 7000 er en business maskin, derfor har de "bare" et radeon 9200 kort, mens dell sin inspiron serie er en multimedia serie, som er mer egnet til spill og andre ting. derfor det skjermkortet.

 

når det gjelder design på maskiner så det er smak og behag. er det så vanskelig å forstå det. du liker powerbook, mens jeg liker compaq sine. og det er mange som gjør det.

Lenke til kommentar
for det første, så har jeg ikke en compaq bærbar. aldri hatt en evo.  

 

selvfølgelig suger ati radeon 7500 nå, men de kom jo ut i fjor da.  så da var det jo bra. du kan jo ikke drive å sammenligne et skjermkort som kom med en maskin i sommer med et skjermkort som kommer 4-5 mnd etter det igjen da. det blir jo for dumt. det må  jo du også skjønne.  blir jo dumt av meg å sammenligne et skjermkort fra 2 år siden med et som kommer ut på bærbar om noen mnd.  

 

de 64 mb mer på skjermkortet til i8600 hjelper mye på krevende spill. aldri prøvd en dell 8600, og kommer aldri til å gjøre det heller.  

 

du merker den forskjellen fra 2,9 kg til 3,3 kg. tro meg. sjekket det. merka ikke mye mye, men jeg merket forskjellen på det. er til og med noen folk som merker forskjell på en 15" og en 15,1".

 

altså det er også centrino på nx7000 hvis du følger med da. og jeg tror nok at prossessoren deres yter litt mer enn det de gjør på dell 8600.  

 

men du må jo huske at disse to maskinenene ikke er i samme klasse. nx 7000 er en business maskin, derfor har de "bare" et radeon 9200 kort, mens dell sin inspiron serie er en multimedia serie, som er mer egnet til spill og andre ting. derfor det skjermkortet.  

 

når det gjelder design på maskiner så det er smak og behag. er det så vanskelig å forstå det. du liker powerbook, mens jeg liker compaq sine. og det er mange som gjør det.

 

For det første så fantes ati 9000 i fjor, og derfor sammenlignet jeg med det kortet, som jeg skrev i den forrige posten.

MEN, du sier det er teit å sammenligne et 2 år gammelt kort, men er det ikke teit av compaq å sette et 2 år gammelt kort i sine bærbare da?!

Jeg bryr meg ikke om ati 9000 ikke fantes da de compaq'ene med ati 7500 kom, men alle de andre produsentene hadde jo ati 9000 noen mnd'er etterpå, mens compaq hadde ati7500, som de har på alle modellene fortsatt, utenom en, som har fått ati 9200 nå nettopp, som vil være dårlig igjen om noen mnd'er når alle de bærbare har ati 9600.

Det du spurte om helt i starten var om jeg syntes ati7500 var dårlig, men nå sier jo du det selv også.

Du motsier jo deg selv.

Det jeg sa, som du ikke skjønte var at jeg syntes at compaq leverte dårlige grafikkløsninger i forhold til alle de andre produsentene, og det stemmer jo, det ser du jo selv.

 

Ja, man merker forskjell på 2,9-3,3 kg, og man merker nesten like stor forskjell fra 2,9-2,6kg som mange andre bærbare veier.

 

Som jeg skrev, så er dell 8600 en desktop erstatter, altså en multimedia pc, som du gjentar.

Og at nx7000 er en business maskin vet jeg, men hvordan kan du si at nx7000 er et bedre valg enn dell 8600?

Det kommer ann på hva slags kriterier kjøperen har.

Hvis man vil ha ytelse, skal kunne bruke den til spill og man skal kvitte seg med den stasjonære, kjøper man en dell 8600, hvis man skal ha en portabel laptop utenom den stasjonære kjøper man ikke en nx7000, men en lettere en, slik som acer 803lci.

Du sa at dell 8600 slo de andre i 3dmark, fordi fx5650 hadde 128mb istede for 64mb.

Deretter sa du at hvis de andre laptop'ene også hadde hatt 128mb, så ville de slått dell'en.

Så det du sa, var at hvis de andre bærbare pc'ene hadde hatt ati 9000 128mb, så ville de slått dell sin med fx5650 128mb.

Men det er feil, fordi fx5650 er et kraftigere kort, uansett om det har 64mb eller 128mb ram.

Det burde du visst før du begynte å legge ut påstander.

De ekstra 64mb hjelper lite i 3dmark 2001se.

De ekstra 64mb'ene på fx5650 kortet hjelper dessuten heller ikke spesielt mye på spill, siden kortet er for svakt til å kjøre spill som krever 128mb uansett.

Bare sjekk fakta.

 

Ja, jeg vet at det er pentium-m prossessor på nx7000, og at det er en centrino maskin.

 

"altså det er også centrino på nx7000 hvis du følger med da. og jeg tror nok at prossessoren deres yter litt mer enn det de gjør på dell 8600."

 

Hvorfor tror du at prossessoren på nx7000 yter litt mer enn på 8600?

Det er jo samme type prossessor!

Man kan konfiguere dell 8600 til å ha 1,7ghz pentium-m, og da yter den bedre enn en nx7000.

Du vet jo ikke hva du snakker om!

Centrino betyr at en bærbar pc bruker pentium-m cpu'en samtidig som den leveres med et intel w-lan kort.

Centrino er ikke en prossessor.

Det er pentium-m som er prossessoren.

Sjekk fakta før du skriver.

 

Joda, hvis du mener den compaq'en har verdens beste design på en bærbar, så er det din mening, og det er helt greit at du synes det, men da mener jeg fortsatt at du ikke har smak for design.

Nå gidder jeg ikke krangle mer med deg, blir bare bortkastet tid, og søppel poster ut av det.

:shrug:

Lenke til kommentar

gidder ikke å krangle nei vel, har ikke krangla med deg, er bare du som driver å krangler. jeg sier det jeg mener, ikke min feil at du blir sur av det. folk kan si sin mening.

 

syns du burde finne deg noe bedre å gjøre jeg da. enn å sitte dagen lang her på barbara og diskutere, greit å diskutere litt, men herregud a, du har oppimot 1000 innlegg på et år sånn cirka. gjør du ikke annet? bortkasta tid sier du....du som har posta nesten 1000 innlegg, vet ikke hva som er bortkasta da jeg altså.

 

geforce kortet er ikke mye bedre enn radoen kortet.

 

grunnen jeg sier at nx 7000 yter mer enn dell 8600, er fordi av en eller annen grunn så yter den dårligere enn andre pentium m maskiner. på en ytelses test så klarte en 1,6 dell8600 såvidt å slå en maskin med bare 1,5. og det er jo rimelig dårlig syns jeg, når prisforskjellen på de to prossessorene er ganske mye hos dell. men den 1,5 maskinen var ikke dell. men en ibm. herregud...jeg vet jo godt at det er pentium m som er prossessoren, er ikke helt dum. skriver centrino for å gjøre det lettere.

 

jeg kan vel mene at compaq har best design uten at du burde bry deg så veldig om det. det er min mening.

 

konfigurerer du en dell til 1,7 så koster det flesk. hjelper da ikke å ha en harddisk på bare 30 eller 40 da. blir altfor dyrt.

 

vet jo at radeon fantes ifjor. men fantes de kanskje på bærbar maskiner ifjor sommer???? nei det tror jeg ikke. du sier så mye piss. bruk hjernen litt, begynne å tenke kanskje. eller er det litt for vanskelig?? alt blir jo dårlig gjennom tid. du skjønner vel det?? kan ikke drive sammenligne ting som kommer til å komme med ting som kom ut for lenge siden. blir jo dumt.

 

syns at du burde ta i bruk hjernen din snart

Lenke til kommentar
gidder ikke å krangle nei vel, har ikke krangla med deg, er bare du som driver å krangler. jeg sier det jeg mener, ikke min feil at du blir sur av det. folk kan si sin mening.  

 

syns du burde finne deg noe bedre å gjøre jeg da. enn å sitte dagen lang her på barbara og diskutere, greit å diskutere litt, men herregud a, du har oppimot 1000 innlegg på et år sånn cirka. gjør du ikke annet? bortkasta tid sier du....du som har posta nesten 1000 innlegg, vet ikke hva som er bortkasta da jeg altså.

 

geforce kortet er ikke mye bedre enn radoen kortet.

 

grunnen jeg sier at nx 7000 yter mer enn dell 8600, er fordi av en eller annen grunn så yter den dårligere enn andre pentium m maskiner. på en ytelses test så klarte en 1,6 dell8600 såvidt å slå en maskin med bare 1,5. og det er jo rimelig dårlig syns jeg, når prisforskjellen på de to prossessorene er ganske mye hos dell. men den 1,5 maskinen var ikke dell. men en ibm. herregud...jeg vet jo godt at det er pentium m som er prossessoren, er ikke helt dum. skriver centrino for å gjøre det lettere.

 

jeg kan vel mene at compaq har best design uten at du burde bry deg så veldig om det. det er min mening.

 

konfigurerer du en dell til 1,7 så koster det flesk. hjelper da ikke å ha en harddisk på bare 30 eller 40 da. blir altfor dyrt.

 

vet jo at radeon fantes ifjor. men fantes de kanskje på bærbar maskiner ifjor sommer???? nei det tror jeg ikke. du sier så mye piss. bruk hjernen litt, begynne å tenke kanskje. eller er det litt for vanskelig?? alt blir jo dårlig gjennom tid.  du skjønner vel det?? kan ikke drive sammenligne ting som kommer til å komme med ting som kom ut for lenge siden. blir jo dumt.  

 

syns at du burde ta i bruk hjernen din snart

 

Jeg synes du burde begynne å svare litt mer seriøst.

Det at jeg har nesten tusen innlegg, hva har det med dette å gjøre?

 

"vet jo at radeon fantes ifjor. men fantes de kanskje på bærbar maskiner ifjor sommer???? nei det tror jeg ikke. du sier så mye piss. bruk hjernen litt, begynne å tenke kanskje. eller er det litt for vanskelig?? alt blir jo dårlig gjennom tid. du skjønner vel det?? kan ikke drive sammenligne ting som kommer til å komme med ting som kom ut for lenge siden. blir jo dumt."

Du høres ikke spesielt voksen ut. :roll:

Har aldri nevnt noe om at det fantes ati9000 i fjor sommer, jeg.

Jeg sa i fjor.

Dessuten er jeg ganske sikker på at det faktisk fantes ati9000 i bærbare i slutten av sommeren i fjor.

Når folk har gått tom for argumenter, begynner de som oftest slik som du gjør, begynner å dra andre ting inn i diskusjonen, som ikke har noe med det å gjøre.

Eller prøve å kritisere personen.

Den posten du nettopp skrev er et ypperlig eksempel på nettopp dette.

Gidder ikke diskutere med useriøse personer.

Lenke til kommentar

Folkens!

 

Noen har tydeligvis lukket øynene og går rundt og er overbevist om at Dell maskiner er det dyreste og styggeste som finnes..

 

FØLG MED!! :o

 

Hvis en holder øynene åpne kommer det gode tilbud fra Dell innimellom. Selv kjøpte jeg en Dell Inspiron 8500 i juli med følgende specs:

 

P4 Mobile 2.5 GHz

1024 MB DDR RAM

60 GB 5400 RPM harddisk

DVD+RW DVD brenner/combo

GeForce4 4200 64MB grafikkort

15.4 TFT WSXGA+ (1920x1200) widescreen

MS Windows XP Professional

Trådløst nettverk

Antivirusprogram

Batterilevetid 3 timer +

Vekt 2.7 kg :D

 

Pris: 18.064 norske kroner inkl.mva :woot:

 

Maskinen er tynn og lekker, kommer ikke i nærheten av Powerbook, men likevel en god "etterligning". Den støyer ikke, og slår knockout på de fleste hva angår ytelse. I tillegg får en med programvare og 1 års service...

 

Dell bør absolutt være med i betraktningen!!

Lenke til kommentar
Folkens!

 

Noen har tydeligvis lukket øynene og går rundt og er overbevist om at Dell maskiner er det dyreste og styggeste som finnes..

 

FØLG MED!!  :o  

 

Hvis en holder øynene åpne kommer det gode tilbud fra Dell innimellom. Selv kjøpte jeg en Dell Inspiron 8500 i juli med følgende specs:

 

P4 Mobile 2.5 GHz

1024 MB DDR RAM

60 GB 5400 RPM harddisk

DVD+RW DVD brenner/combo

GeForce4 4200 64MB grafikkort

15.4 TFT WSXGA+ (1920x1200) widescreen

MS Windows XP Professional

Trådløst nettverk

Antivirusprogram

Batterilevetid 3 timer +

Vekt 2.7 kg  :D  

 

Pris: 18.064 norske kroner inkl.mva  :woot:  

 

Maskinen er tynn og lekker, kommer ikke i nærheten av Powerbook, men likevel en god "etterligning". Den støyer ikke, og slår knockout på de fleste hva angår ytelse. I tillegg får en med programvare og 1 års service...

 

Dell bør absolutt være med i betraktningen!!

 

Ja, Dell gir veldig mye ytelse for pengene. :yes:

Lenke til kommentar

Altså når en kjøper en ny bærbar så får en alltid med programvarer og et års garanti da. så det er ganske vanlig. men det er noen som selger uten os. men som sagt de fleste er med programvarer.

 

jeg pleier egentlig ikke å like dells såkalte tilbud, for jeg syns egentlig ikke at det er tilbud da. de gjør det sånn at det ser ut som tilbud. lokker kunder på en måte. og skal du ha en grei maskin hos dell så kan det bli rimelig dyrt. føler at dell overpriser tilleggsprisene sine. så først på dell jeg og, syns jo at "tilbudene" hos dem så så fristene ut. så jeg konfigurerte meg en god centrino maskin, men den kom jo på 21 lapper, og det var en ganske bra maskin, men bare 1,5 centrino. betaler jeg over 20 lapper så har jeg lyst på minimum centrino maskin på 1,6, men det hadde ikke dell på sin i8600, bare 1,5 og 1,7. og 1,7 var 3000 kroner dyrere enn 1,5. og det er det ikke verdt. hadde også lyst på 512 ram på en brikke men det kosta 1000 kroner ekstra. så det blir en god del etterhvert.

 

så nå at dell har et tilbud hvor de tilbyr dobbel minne på sin i8600 helt grattis, altsp fra 256 til 512, forundrer meg litt da at 512 ikke er standard. for når dell ikke har dette tilbudet, så er det nemlig standard, har sjekka flere ganger. det samme er det med det tilbudet hvor du kan få 1000 kroner i rabatt om du bestiller på nettet, men da tar de bare å plusser på 700 kroner på det 3års service greiene som egentlig koster 3000, sånn at det blir 3700. for de skjønner vel at de fleste velger en maskin uten dette. så jeg føler at dell bare lokker til seg kunder med såkalte tilbud. og det klarer dem tydeligvis. jeg som likte dell før og hadde så lyst på en dell. men etter at jeg fant ut dette så liker jeg ikke dell lenger. hadde så lyst på en dell laptop, men det hasta ikke med å kjøpe, pluss at jeg ikke hadde penger...hehe...så jeg sjekket minst hver uke hos dell, og konfigurerte meg en pc akkurat sånn jeg ville ha det. og de tilbudene var like hele tida.

'

og til SilverHornet, må innrømme at du har gjort et kupp, et stort stort kupp hos dell. er jo en veldig bra maskin etter min mening for den prisen. hvertfall med de specsene. mobile 2,5GHz, 1024 ddr ram, 60gb, dvd brenner, wsxga skjerm. imponerende. hadde jeg klart å få et sånt tilbud så hadde jeg hatt vanskeligheter med å si nei innrømmer jeg. veldig veldig bra. all honnør til deg.

det er et tilbud det. du smiler vel bredt og er knall fornøyd med din maskin håper jeg. ellers er det noe feil med deg...hehe..

 

kos deg med din maskin. hadde jeg bare fått til et sånt tilbud så.......eller et tilbud generelt

Lenke til kommentar

jeg syns ikke at dell er det billigste nå, men er du heldig så kan du få en dell ganske billig, eller billig og billig da. til en grei pris. men jeg hadde sjekket rundt omkring på nettet først. skal du ha en maskin på 18000 og over så burde du sjekke andre tilbud, mindre enn det så er dell ganske ok. men ikke konge bra da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...