Gå til innhold

Ny bærbar pc men hvilken?


RostamX

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny bærbar pc men er veldig usikker på hvem jeg skal ha :cry:

Dette er de kravene jeg har:

 

Den skal være basert på Centrino teknologi

Den skal være mørk/svart/mørke blå

Den skal ha ATI Radeon 9000 grafikkort eller bedre

Den skal ha 15" skjerm

Den skal ikke koste mer en 16000-17000kr

 

 

Hadde satt veldig stor pris på litt hjelp :)

 

Takker på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

enig....ikke kjøp dell!!!!! dell er altfor tung og klumpete. du kan heller bruke 15 000 lapper på en annen maskin. det syns jeg.

 

men siden du skal ha en maskinpå rundt 15k så blir det vanskelig å anbefale en god maskin syns jeg. skal du ha en god maskin må du eventuelt opp litt til.

 

whitebox maskinen er grei, men har hørt så mye negativt om det. blant annet større enn og mindre enn knappene, men det er en ok maskin til den prisen syns jeg.

 

men for all del ikke kjøp dell. da gjør du noe dumt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Da jeg bestillte min Whitebox i dag mailte jeg dem først og forhørte meg om mindre og enn større enn, og de forsikret meg om at min ville ikke ha noen problemer med dette, men innrømmet at de hadde hatt litt problemer tidligere, men var i full sving med å fikse det.

 

Hvis du skal kjøpe noe og være 100% sikker på hva du får, er jo mac et alternativ... men det er jo mac da. En kamerat fikk seg nettopp en pent brukt Powerbook til 13000.

 

Du kan jo sjekke Septo for flere alternativer og Barbara.no for tester.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg er veldig fan av designet til Toshiba, men resten... Jeg hadde bestillt en Elitegroup Green 551, men:

 

"Sånn maskinmessig vil vi ikke anbefale ECS Green 551, fordi vi mener at det er en for dårlig maskin med tanke på batterilevetid tastatur, programvare, indre konstruksjon og ikke minst de utrolige problemene vi hadde med WLAN kortet i maskinen. Dette trekker helt klart ned og en maskin fortjener vår anbefaling bør virkelig klare bedre enn dette."

 

barbara.no

 

"Vi oppdaget et mørkt felt til høyre på skjermen, som mest sannsynlig er en feil knyttet til vårt testeksemplar."

 

dinside.no

 

Dette gjelder da kun Green 551 modellen. Den andre "aktuelle" Elitegroup (Green 732) er jeg veldig positiv til. Hadde muligens gått får denne hadde den hatt Centrino.

Lenke til kommentar

Fikk en Evo gjennom jobben for en uke siden. Har hatt Amilio ++ og må si jeg har alltid vært litt skeptisk til Compaq, men er overbevist nå.. Knall PC. Suveren batteritid og meget solid bygget. Designet er vel ikke det beste, men den ser proff ut, og det holder for meg.

 

Pris på en med dine specs aner jeg ikke....

Lenke til kommentar

skeptisk til compaq???? du for en person da, compaq leverer så å si alltid de beste maskinene. my bedre maskiner enn fs, dell, whitebox og sånt. ingen grunn til å være skeptisk til compaq, hatt compaq i alle mine år, og er strålende fornøyd med de maskinene jeg får av dem. aldri noe problem.

 

ikke nok med at du er skeptisk til compaq, men du klager på designet på maskinen også.....evo maskinene er de fineste som er på markedet. evo og nx 7000. elegant design, mye bedre enn alle andre merker. designet på evo er det beste som er på markedet. nevn en maskin som har et penere og mer stilfullt utseende enn evo....og ikke nevn fs eller toshiba o.l. for de har ikke bedre design på deres maskiner enn compaq.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Fs er avskyelig, unnskyld meg. Har en i klassen med en diger, blå/grå/sølv fs laptop som sitter og durer ved siden av meg dag ut og dag inn. Den er stygg!!

 

evo-n115.jpg

 

Litt rund i kantene kanskje?

Lenke til kommentar

sier jo det, fins ikke finere design på bærbar enn det som er på compaq sine maskiner. men syns fs er grei, hvertfall lifebook, ikke fin men ikke stygg, helt ok bare. men syns de er litt lang da på en måte, vanskelig å beskrive. amilo modellene er stygge, men lifebook er ok. toshiba er hvertfall ugly, dell har aldri skjønt det med design. whitebox er ikke særlig pene de heller, men de har jeg aldri sett selv, hørt fra kamerater og sett bilder de tok til sammenligning med andre maskiner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg synes ikke Whitebox'n så så veldig stygg ut på bildene. Helt grei. Sånn som en laptop skal se ut. Egentlig skal vi pc-brukere bare holde kjeft når det kommer til design. Noe må jo Apple også få litt ros for, om ikke kvalitet så kvantitet :roll: Åh, 10" ibm'n til mormor er peeen.

Lenke til kommentar

de ser kanskje "greie" ut på de bildene på deres hjemmeside, men jeg syns de så helt jævlig ut jeg ellers, hvertfall den desktopkilleren. aldri sett noe så jævlig før. hehe...men skal ikke kritisere så mye, vi mennesker har blitt så bortskjemte, skal ha det beste og det skal se bra ut også, vi får aldri nok.

 

ibm ja....førsteinntrykket av designet på ibm var ikke så bra. syns de så så kjedelig og så gammelt design. syns det så ut som en maskin fra 80 tallet eller noe.

 

men etterhvert så tok kameraten min bilder av den han hadde, en ibm t40p, og den så skikkelig elegant ut. han var også litt skeptisk til den, siden han hadde en evo n800v som er ganske stilfullt. men han var helt fascinert av den sa han.

Lenke til kommentar
Ikke kjøp Inspiron 8600, den er tung og har litt for spreke farger. Her er noen:

 

http://www.whitebox.no/default.asp?Action=...ify&nComputer=9

 

http://multicom.no/varedetaljinfo.asp?vare...VarerSokRes.asp

 

http://multicom.no/varedetaljinfo.asp?vare...VarerSokRes.asp

 

Den første har jeg bestillt, den andre har jeg avbestillt :-?

 

Du sier at han ikke skal velge dell 8600 fordi den er tung (3,3kg) også foreslår du blandt annet elitegreen 732 som veier 3,8kg?

Lenke til kommentar
skeptisk til compaq???? du for en person da, compaq leverer så å si alltid de beste maskinene. my bedre maskiner enn fs, dell, whitebox og sånt. ingen grunn til å være skeptisk til compaq, hatt compaq i alle mine år, og er strålende fornøyd med de maskinene jeg får av dem. aldri noe problem.

 

ikke nok med at du er skeptisk til compaq, men du klager på designet på maskinen også.....evo maskinene er de fineste som er på markedet. evo og nx 7000. elegant design, mye bedre enn alle andre merker. designet på evo er det beste som er på markedet. nevn en maskin som har et penere og mer stilfullt utseende enn evo....og ikke nevn fs eller toshiba o.l. for de har ikke bedre design på deres maskiner enn compaq.

 

Joda, compaq evo er fine maskiner det, men det jeg ikke liker med compaq sine bærbare er at grafikkortene som oftest suger, for å si det rett ut.

Man må mye høyere opp i pris for å få ett brukbart grafikkort enn man må med andre merker.

 

Og når det er snakk om design, så mener jeg at apple's powerbook'er slår alle compaq sine ned i støvlene.

Hvis du fortsatt mener at en compaq har bedre design, så har du aldri sett en powerbook.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ikke kjøp Inspiron 8600, den er tung og har litt for spreke farger. Her er noen:

 

http://www.whitebox.no/default.asp?Action=...ify&nComputer=9

 

http://multicom.no/varedetaljinfo.asp?vare...VarerSokRes.asp

 

http://multicom.no/varedetaljinfo.asp?vare...VarerSokRes.asp

 

Den første har jeg bestillt, den andre har jeg avbestillt :-?

 

Du sier at han ikke skal velge dell 8600 fordi den er tung (3,3kg) også foreslår du blandt annet elitegreen 732 som veier 3,8kg?

 

Du merket deg ikke prisforskjellen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...