Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Innsovningspiller

Anbefalte innlegg

Har 1 eske Stilnoct (10mg) er 5 piller igjen + 1 eske Imovane (7,5mg) 8 piller igjen.

Hva skjer hvis jeg tar alle en kveld?

Jeg bruker ikke dette fast før jeg legger meg. Ligger våken nesten hele natta og får til slutt et par timer søvn. jeg bruker å ta 1 pille kanskje 1 gang i måneden eller noe sånt. Ellers blir det svært lite søvn. Jeg kan ikke sove. Helt avhengig av koffein.

Anonym poster: 767a7c427e1193dc652039c2b79eabab

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tar alle en kveld risikerer du å havne på legevakta med leversvikt eller til pumping. I absolutt beste fall får du en helvetes black-out (av jævlige dimensjoner!), og hang-over i tre-fire dager etterpå. Hold deg til doseringen du har fått av legen, sannsynligvis er det 1 stillnoct eller 1 imovane rett før leggetid.

Kutt ned på koffeinen de siste fire-fem timene du er våken, koffein har ganske lang halveringstid så man har en relativt grei dose i kroppen selv når det ikke føles sånn.

Lenke til kommentar

Det er nok vel verdt å slutte med koffein, kutte det helt noen dager så kommer du til å få sykt kaffesug og sterk hodepine, men som nevnt, det er vel verdt det. Koffein gjør deg rastløs og undertrykker effekten av hormonene som gjør at du sovner.

Lenke til kommentar

Hvis du tar alle en kveld risikerer du å havne på legevakta med leversvikt eller til pumping. I absolutt beste fall får du en helvetes black-out (av jævlige dimensjoner!), og hang-over i tre-fire dager etterpå. Hold deg til doseringen du har fått av legen, sannsynligvis er det 1 stillnoct eller 1 imovane rett før leggetid.

Kutt ned på koffeinen de siste fire-fem timene du er våken, koffein har ganske lang halveringstid så man har en relativt grei dose i kroppen selv når det ikke føles sånn.

Hvordan det kan ende er vel avhengig av om TS bor alene eller sammen med noen. Det er slett ikke sikkert at man selv klarer å ringe etter hjelp hvis man er mer eller mindre bevisstløs.

Jeg sier som deg, kattungen, bruk medisiner slik som legen har bestemt.

Lenke til kommentar

Har 1 eske Stilnoct (10mg) er 5 piller igjen + 1 eske Imovane (7,5mg) 8 piller igjen.

Hva skjer hvis jeg tar alle en kveld?

Jeg bruker ikke dette fast før jeg legger meg. Ligger våken nesten hele natta og får til slutt et par timer søvn. jeg bruker å ta 1 pille kanskje 1 gang i måneden eller noe sånt. Ellers blir det svært lite søvn. Jeg kan ikke sove. Helt avhengig av koffein.

Anonym poster: 767a7c427e1193dc652039c2b79eabab

Prøvd dette:

Ha det kaldt på rommet.

Når du prøver å sove ikke tenk på at du skal sove.

Prøv å ikke tenke når du sover.

Stilnoct skal vel tas en time før sengetid, eventuelt er du i en tidsperiode iform av at du trenger mindre søvn og har problemer med å sove.

Alle opplever dette engang i blant og er veldig vanlig. Koffein tror jeg ikke er det største problemet her ettersom kroppen din er vandt med så skal ikke det ha noe å si. Jeg kan drikke en red bull og legge meg fint etterpå.

Stilnoc er veldig bra effekt på men har du tatt det over en mnd så dapper effekten av og du blir mer og mer avhengi noe som tilsier at du trenger mer enn en tab om kvelden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Stilnoct skal vel tas en time før sengetid, eventuelt er du i en tidsperiode iform av at du trenger mindre søvn og har problemer med å sove.

Stilnoct skal ikke tas en time før leggetid. Ta den og legg deg med en gang.

Lenke til kommentar

Nåja, de fysiske konsekvensene er ikke noe problem. Benzodiazepiner generelt er veldig lite toksisk :)

Når det gjelder "blackout over alle blackouts" så er det en mulighet, men sannsynligvis (hvis man legger seg) sovner man bare med en gang. Jeg vil dog advare mot denne gruppen legemidler, da det faktisk er helt vanvittig hvor syke ting man gjør om man er våken. Viktige deler av hjernen sovner, men kroppen kan være våken og gjøre enormt dumme ting.

Og som nevnt tidligere...

1 pille etter at du har lagt deg, og ikke fall for fristelsen til å "finne på noe annet". Sannsynligvis er du "borte" i løpet av 20 minutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...