Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil! Tips?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg hadde gått for en polo, men yarisene har fått mye bedre utsende en de hadde før. Jeg ville anbefalt og prøvekjørt de først. sålenge det blir lagt så mye penger i en nybil, så er det best og være sikker.

Men du har ikke vurdert en golf da ?

Lenke til kommentar

Hvilke modell varianter er de to da ?

Litt vanskelig å vurdere de opp i mot hverandre .

Er det hybrid yaris med cvt girkassen f.eks hadde ikke jeg ville hatt den, selv vil ha ekte bil med bensin motor og manuell girkasse (ikke radiobil)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Hvilke modell varianter er de to da ? Litt vanskelig å vurdere de opp i mot hverandre . Er det hybrid yaris med cvt girkassen f.eks hadde ikke jeg ville hatt den, selv vil ha ekte bil med bensin motor og manuell girkasse (ikke radiobil)

Polo 1,2 70 BMT Edition 5D, med design pakke.

Yaris 5-dørs 1.33 Dual VVT-i 6-trinns manual 1 Active med touch & Go Navi, med ekstra utstyr( Vinter hjul ContiVikingContact 5 piggfritt, gummimatter, understellsbehandling, europeisk veihjelp inntil 10 år).

Lenke til kommentar

^^Jeg forstår manuellgreia, men har du prøvd DSG eller DCT? Jeg tror på en kombinasjon mellom komfortabel køkjøring, og lynrask giring med F1-paddles når det trengs. Som bilentusiast selv måtte jeg nok ha valgt dobbelclutch over manuell.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

@Akse.

Yaris automatkassen av type cvt "Continuously Variable Transmission" gir en merkelig følelse.

Derfor kommentar om radiobil.

Jeg er som Hammond i TopGear , trives best med "ekte" girspak og clutsj pedal. Alt annt semi, hel, halv automatisk kan ikke erstatte dette. F1 giring er bare tull i ordinære biler imo , greit i en zonda og McLaren.

Edit:

Bor i Oslo kjører hver dag i mere enn 25 år i kø med gir og clutsj pedal , skjønner ikke problemet.

Pft manuellgreie , blir vel snart her sånn som i usa at bilistene ikke lengre greier å kjøre en bil med "stick shift".

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det har vel heller vært det motsatte til inn på 2000 tallet tom for prestige merker.

Største problemet er mange manuelle girkassers girutveksling som ikke passer helt inn i våre fartsgrenser som man merker klart med undersized motors , enda et norsk fenomen.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Polo 1,2 70 BMT Edition 5D, med design pakke.

Yaris 5-dørs 1.33 Dual VVT-i 6-trinns manual 1 Active med touch & Go Navi, med ekstra utstyr( Vinter hjul ContiVikingContact 5 piggfritt, gummimatter, understellsbehandling, europeisk veihjelp inntil 10 år).

Prøvekjøre.

Det er litt forskell på motorene her også 70hk mot 100hk.

Begge er gode kjøp.

Litt sånn at følelse sier Polo og fornuft sier Yaris.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

De var vel akkurat lansert en Polo R eller no? Leste om det på dinside. Må importere selv, fordi ingen forhandlere tar inn.

Hjelper ikke, de burde lagd en hårete utgave inspirert av WRC-bilen.

Det er direkte trist at man ikke har like strenge homologiseringsregler i dag som på 80-tallet.

Gjør ikke noe at en bil ser sprek ut eller.I tillegg er den veldig godt utstyrt.

90hk i den lille gjør den kvikk nok, se denne youtube jeg fant

Det der så virkelig ikke kult ut, bortimot 9 sekunder på 0-100..

Hva hadde dere valgt mellom en VW Polo (2013) og Toyota Yaris (2013) ? :hmm:

Har fått tilbud på ca 208 000 kr for begge.

Jeg vil ikke bli sett død i en Yaris.

Lenke til kommentar

Hjelper ikke, de burde lagd en hårete utgave inspirert av WRC-bilen.

Det er direkte trist at man ikke har like strenge homologiseringsregler i dag som på 80-tallet.

.... Jeg hadde både bil og førerkort på 80 tallet.

Kan du komme med et eksempel.

Det der så virkelig ikke kult ut, bortimot 9 sekunder på 0-100..

... Som er kvikt "nok" for 99% av befolkningen ellers.

Hvilken ny bil til 250' inkl omreg, sommer vinterdekk og 1 års forsikring anbefaler du. Noe som gjør 0-100 vesentlig raskere da.

Jeg vil ikke bli sett død i en Yaris.

... Stakkars deg som er så opptatt av å bli sett i en "kul" bil. Har du ikke hørt om fornuftige bilkjøp.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Se her, hvordan det blir når du ikke gidder å bruke en kalori på å quote ordentlig.

På 80-tallet hadde man biler som eksempelvis Renault 5 Turbo, det må kunne kalles en heftig doning..

Porsche 959 er heller ikke helt borte, sammen Lancia Stratos, Delta HF Integrale, Peugeot hadde vel også en heftig 205.. Og la oss for all del ikke glemme Audi SportQuattro.

At Audi (Ur)Quattro også er en modell som kommer direkte fra rallyetappene skal heller ikke glemmes!

Jeg anbefaler sjelden kjøp av nybil, også i denne tråden har jeg anbefalt å se på biler som er 1-2 år gamle, nettopp for å få mer for pengene.

Jeg har hørt om fornuftige bilkjøp, og har gjort min andel av de. Men aldri har jeg eid noen Yaris.. Jeg har dog eid et par biler av samme merke som jeg har klart å tjene penger på.

Jeg har hatt et tresifret antall biler i mitt eie gjennom de siste 2 tiårene, noen har vært utsatt for forsikringsskader, mens jeg har solgt alle de andre med fortjeneste.. Så gode kjøp er nok noe jeg har vært borti :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...