Alexfrost Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Har kommet i kontakt med en person, som selger en "ny" Iphone 5 64 gb, til 4500,- ("Ny", som i at vedkommende har åpnet boksen får å låse opp telefonen, men hevder vedkommende ikke har brukt den). Vedkommende har heller ikke kvitteringen, noe som dessverre trekker litt ned, siden en da nærmest mister den fantastiske 5 års reklamasjonsretten vi her i Norge er så privilegert å ha. (Vedkommende sier dog, at om noe skulle skje med telefonen, så er det bare til å ta kontakt med vedkommede, så skal vedkommende ta kontakt med den vedkommende fikk kjøpt telefonen av, for å fikse den). Er dette noe å slå til på? Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 (endret) Jeg ville ikke gjort det. Vedkommende sier han ikke har brukt den, men sier også at han ikke har kvitteringen. Hadde han ikke brukt den burde han hatt kvitteringen etter min mening. Så det hørres ikke så Legit ut. Også er vell egentlig prisen stiv ? 4500 for en iphone 5 hørres i overkant mye ut..Hvertfall når den er brukt Endret 11. juli 2013 av Emaldiom Lenke til kommentar
Alexfrost Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2013 Jeg ville ikke gjort det. Vedkommende sier han ikke har brukt den, men sier også at han ikke har kvitteringen. Hadde han ikke brukt den burde han hatt kvitteringen etter min mening. Så det hørres ikke så Legit ut. Også er vell egentlig prisen stiv ? 4500 for en iphone 5 hørres i overkant mye ut..Hvertfall når den er brukt Jeg vet. Forklaringen høres litt fishy ut. Men jeg tror nok jeg kommer til å møte vedkommende, for å ta en titt å den. Dette er 64 gb utgaven. De gå ny for ca. 7000kr. Standard utgaven på 16GB ligger fremdeles på ca. 5000kr, ulåst, fra Apple.no Lenke til kommentar
yeidof Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Hva om det viser seg at han selger telefonen fordi det er noe feil med den? Virker som om dette er et salg i det svarte markedet, så her gjelder ikke kjøpsloven e.l. Spør ham hvorfor han selger telefonen. Får du et underlig eller uoriginalt svar kan det godt tenkes at det er ugler i mosen. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Eller er det tyvegods? Husk at det er straffbart å kjøpe tyvegods. Lenke til kommentar
Alexfrost Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2013 Eller er det tyvegods? Husk at det er straffbart å kjøpe tyvegods. Er det noen måte en kan sjekke serienummeret på telefonen, eller sjekke via Apple, for å finne ut om den er stjelt? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Jeg hadde ikke kjøpt den uten kvittering. 1 Lenke til kommentar
Alexfrost Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2013 En annen ting. Leste nettopp litt om Iphones på nettet. Når en kjøper en Iphone 5, splitter ny, så må en aktivere telefonen via et sim-kort først. Vedkommende har allerede aktivert telefonen. Er det ikke en mulighet for at om jeg kjøper telefonen, så kan vedkommende melde den "stjålet", et par timer etter handelen, og få blokkert telefonen? Nå har jeg meldinger fra vedkommende om at vedkommende selger den. I tillegg, om en kjøpes, så kan jeg dokumentere at det har vært en transaksjon mellom meg og vedkommende, tilsvarende summen jeg har fra vedkommende i meldingene. Lenke til kommentar
yeidof Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Jeg hadde ikke kjøpt den uten kvittering. Helt enig. Føler at dette er en stjålet mobil. Uten kvitteringen har du ingen rettigheter dersom det skulle skje noe med telefonen. Du får heller ikke pengene tilbake dersom det viser seg at telefonen er stjålet og den opprinnelige eieren sporer deg opp. Lenke til kommentar
Alexfrost Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2013 Da har jeg sjekket ut vedkommende. Det er en jente. Hun jobber innenfor helsevesenet som Barne og Ungdomsarbeider. Har fult navn, telefon-nummeret og adressen hennes. Da drar jeg for å se på telefonen, og stille noen kritiske spørsmål. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Samme hvilket kjønn det er og hvilket yrke hun har. Proffer har gjerne bakmenn for å skjule seg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå