bigfatbee Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Hei, Jeg tenkte å skaffe en ny pc som skal brukes mest til gaming (ja vet det er mange tråder, ville bare ikke stjele andres poster ). Jeg lurte på om dette oppsettet er bra, evt om noe burde byttes. Den skal ligge på rundt 15k ish. Ny pc Fractal Design Define R4 Black Intel Core i7-4770K MSI GeForce GTX780 3GB ASUS Z87-PLUS Corsair Vengeance Pro 16GB 1600MHz XFX XXX Edition 850W 80+ Bronze Corsair Hydro H100i intel 335 Series 240GB Seagate Barracuda 3TB 7200RPM Funker alt dette sammen? Ssdn valgte jeg pga at jeg tenkte å kjøpe det på netonet og samsung ssd var ikke på lager. Lurte også på hva som egentlig er best av den corsair h100i og noctua cpu kjøler:, evt fordeler/ulemper. Kan gjerne anbefale en 27 tommers skjer hvis noen vil og . Takker for svar. Lenke til kommentar
ImDRiiX Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Ville kansje kjøpt RAM med bedre klokkefrekvens hvis du skal "overclocke", ellers var dette et beist av en maskin. RAM-et var bra men hvis du liker å overclocke ville jeg som sagt hatt mer klokkefrekvens. Men hvis du ikke skal overclocke CPU-en i det hele tatt trenger du ikke i7 4770k. Da trenger du bare i7 4770 tror jeg. Bra skjermkort. Kansje litt stor HDD, tror 1-2TB er nok. Ville heller kjøpt en SSD med 120GB fordi du skal vel bare kjøre operativsystemet på SSD-en. Ville heller valgt denne SSD-en hvis du vil ha en billigere som er bra: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=750724#info jeg har den og den slår seg på på 10-20 sek! Hvis du skal ha SLI (flere NVidia skjermkort) ville jeg ha kjøpt dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=781700&CKS=PCW det støtter 3 way SLI tror jeg. Hvis du skal kjøre 3 way SLI så trenger du mer enn 850w PSU (strømforsyner), men hvis du ikke skal kjøre mer enn et eller to så er det nok med 850w. Lenke til kommentar
ImDRiiX Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 (endret) Sorry du trenger ikke et annet hovedkort. Ville heller kjøpt vannkjøling, men den du hadde var vel litt dyr hvis du ikke skal drive med "Hardcore" CPU overclocking. Ville heller tatt et billigere: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=769223#info Endret 11. juli 2013 av ImDRiiX Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Kanskje dette oppsettet kunne være noe? Kommer på totalt 16270,- hos Dustin. Lenke til kommentar
ImDRiiX Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Her er mitt forslag: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=edit&ShoppingListId=1252040 dette er billigere... Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 (endret) Det er faktisk litt fornuftig å ha bittelitt mer plass til overs enn det man trenger på en SSD (ca 10 til 20% ledig plass) for å opprettholde ytelsen best, så spør du meg er 120GB litt snaut. Ditt opprinnelige oppsett virker fint det. Ville bare prøvd å sett på en PSU med litt høyere effektivitetsrating (høyere enn bronze). Det dette betyr er at strømforsyningen vil måtte anstrenge seg mindre for å opprettholde spenningsnivåene, som betyr mindre varme og lydutvikling. Jo høyere effektivitetsrating, jo lenger tid vil det ta før viftene i strømforsyningen sparker i gang (generelt sagt). Endret 11. juli 2013 av ahpadt Lenke til kommentar
bigfatbee Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Tok litt tid før jeg fikk svart her.. Å klinke sammen en ny pc rett før jeg skulle på ferie var vel ikke det glupeste . Uansett, takker for svar. Mulig den cpuen jeg valgt først ble litt overkill ja, byttet også grafikk kort og strømforsyning: Intel Core i5-4670K Noctua NH-D14 Fractal Design Define R4 Black ASUS Z87-PLUS Corsair Vengeance Pro 16GB 2400MHz red Intel 335 Series 180GB Seagate Barracuda 3TB 7200RPM XFX Black Edition 750W modulært Gigabyte GeForce GTX780 3GB OC Skjermkortet valgte jeg mest pga at det ble anbefalt med custom cooling og at det var overklokket fra før. Men er det for mye i forhold til cpu eller noe? Blir det bare flaskehals? Som sagt så driver jeg ikke med overklokking selv så lurte på om jeg trenger 2400mhz på minnebrikkene eller bare gå for 1600. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Minnebrikkene du har valgt er for høye for NH-D14. Du må gå for Vengeance LP. SSDen ville jeg byttet ut med Samsung 840 250GB. ASUS GTX 780 er både stillere og billigere. Ellers ser det veldig bra ut! Endret 7. august 2013 av Aerow Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Minnebrikkene du har valgt er for høye for NH-D14. Du må gå for Vengeance LP. SSDen ville jeg byttet ut med Samsung 840 250GB. ASUS GTX 780 er både stillere og billigere. Ellers ser det veldig bra ut! Burde vel heller gå for 840 EVO akkurat nå? Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Ser nå at det er plass til 840 EVO 250GB i budsjettet, da er den et mye bedre valg ja. Lenke til kommentar
bigfatbee Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Minnebrikkene du har valgt er for høye for NH-D14. Du må gå for Vengeance LP. SSDen ville jeg byttet ut med Samsung 840 250GB. ASUS GTX 780 er både stillere og billigere. Ellers ser det veldig bra ut! Takker for svar. For høye ja, det hadde vært litt kjipt. Tenkte jeg Skulle handle på netonnet, Det ble noe billigere der pluss at det er fri frakt men de vengeance lp minnebrikkene der ser ut til å være på 2gb hver.. er det andre der du kan anbefale? Hørte bare fra noen at man skulle ha et grafikkort med custom cooling, ikke standard fabrikk oppsett men det blir kanskje liten forskjell på det og asus sitt? Har null peiling på slikt . Stillere (og billigere) er selvfølgelig et pluss.. Går for 840 evo . Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Da kan du gå for XMS3. ASUS-kortet bruker heller ikke referansekjøler, men bruker en stillere og mer effektiv kjøler enn Windforce. Lenke til kommentar
bigfatbee Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Da kan du gå for XMS3. ASUS-kortet bruker heller ikke referansekjøler, men bruker en stillere og mer effektiv kjøler enn Windforce. Da blir det xms3 og asus kort. Ser det er 2 forskjellige ASUS GTX 780. Regner med at DC2 OC er den som er klokka osv? Du sparte meg for en del aggresjon og penger her så takk for det. Endret 7. august 2013 av bigfatbee Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Den som heter "DC2 OC" er den du skal ha. Den andre er referansekjøler. Lenke til kommentar
bigfatbee Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Den som heter "DC2 OC" er den du skal ha. Den andre er referansekjøler. Knall. Mens jeg er i gang: Jeg har en ca 5 år gammel skjerm, samsung synchmaster som er 60hz. Burde kanskje bytte den i en 120hz skjerm for å få maks effekt? Jeg er ingen fps guru eller noe men det er jo greit å få fullt utbytte av pcn når jeg først er i gang.. Noen 24 - 27 tommer (27 er kanskje litt stort?) du kan anbefale? Lover å gi meg med spørsmål etter dette (kanskje). Endret 7. august 2013 av bigfatbee Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 GTX 780 vil sjeldent få 120FPS med ok innstillinger i spill. Hvis du allikevel vil ha en 120Hz skjerm, kan du gå for XL2411T. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå