H4ck3r Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Åssen fungerer Frames og hva er koden hvis man vil ha ett oppsett som dette?: Meny: | Informationen som står på hver av sidene skal dukke Om Meg | opp her | Bilder | Hvordan? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Bruk heller <table> eller <div> fordi frames er en uting. Lenke til kommentar
dms Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Hvis du absolutt vil lære litt om frameset kan du sjekke ut www.w3schools.com . Det ville nemlig stride mot alt jeg står for å lære deg noe om denne darkside-delen av html. Ved å søke i forumet kan du sikkert finne ut hva som er galt med frames ettersom jeg tror det har vært oppe før og jeg ikke gidder å skrive en lang sakprosa akkurat nå. Til gjengjeld stiller jeg opp med en link: http://www.htmlhelp.com/design/frames/whatswrong.html Alternativene til frames er annen strukturell layout som tabeller eller div-elementer. Dvs, med css så kan alle elementer posisjoneres nøyaktig, men jeg foretrekker å bruke <div> da det var det som opprinnelig var meningen. Lenke til kommentar
Rutebil Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Frames fungerer ikke. Ikke hvis du vil ha en god side, ihvertfall. Bruk heller <table> og PHP include. Har serveren din støtte for PHP? I så fall, lag en fil som heter innholdet.php. Her setter du inn hele siden din, bortsett fra hovedinnholdet. Der du ønsker at hovedinnholdet skal komme, skriver du: <?php include($_GET['siden']); ?> Når du lager linker, skriver du <a href="innholdet.php?siden=DINSIDE">KOMMENTAR</a>, i stedet for bare <a href="DINSIDE">KOMMENTAR</a>. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Mens vi er inne på temaet, er cssbasert layout foretrukket fremfor tabeller. Tabeller tar lenger tid å få frem, og har som formål å skrive ut tabulator innhold. Fine eksempler du lærer av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå