Gå til innhold

Har ett rart problem med skjermen. (trenger hjelp)

Terminator2

Anbefalte innlegg

Har en Likom 19" monitor og ett msi G4TI4600 skjermkort.

Problemet er at skjermbildet forandrar seg i bredda. Spretter fram og tilbake, f.eks viss eg startar internett explorer eller ett anna program eller vindu i windows. skikkelig irriterande. :evil:

Har prøvd å installere nye drivarar på både skjerm og skjermkort.

Er det nokon spesielle drivarar som er betre enn andre?

Nokon som veit kva som kan være årsaka til denne faenskapen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset. Prøvde det no.

Vart bedre, men syns det er rart at når eg startar opp maskina, etter å ha stilt skjermen bra i windows, vert bildet strekt utafor skjermen, under oppstarten, men det blir rett, når windows har komt inn...

Lurer på om det er skjermen som er "mongo" da den også flimrar litt oppe i venstre hjørne.

Lenke til kommentar

Grunnen til at bildet blir "strekt" ut under oppstart, er at du da kjører en helt annen oppløsning enn det du bruker i Windows, og skjermen er ikke innstilt for denne oppløsningen på skjermkortet du bruker nå.

Er ikke helt sikker på om XP oppstart er i 640x480x16 - 60Hz, eller 800x600x16 - 60Hz, men det kan sikkert andre svare på.

Løsningen er jo ganske enkel, switch til denne oppløsningen i Windows, og still inn skjermen, lagre innstillinger, og gå så tilbake til oppløsningen du pleier å bruke.

Lenke til kommentar

Takk for tipsa.

Det hjalp.

Men av og til forandrar bildet seg i bredda, når eg startar ett program i windows(samme ka slags). Trudde eg var kvitt det problemet når eg installerte nye drivarar, men det skjer vist av og til...

Virkar som om skjermen ikkje alltid greier å bli enig med seg sjølv om korleis bildet skal være :-?

Av-magnetisering har eg prøvd, men flimringa er der, faktisk oppe på begge sider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...