Kea Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 Tusen takk for mange gode råd og tips, dere. Skal sjekke ut de anbefalte produktene og se hva som fungerer for meg. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Du kan prøve no poo kuren, som går ut på å ikke bruke shampoo eller andre hårprodukter når man dusjer. Under no poo-perioden kan du oppleve mer flass enn vanlig, men etter et par måneder vil flasset gå bort, og du vil få myk hodebunn, samt mykt og flott hår. Google it! Lenke til kommentar
Kea Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Poenget med "no poo"-metoden er ikke å bare bruke vann, men alt fra bakepulver til eddik. Disse produktene (og mange andre som "no poo"-tilhengere vil anbefale) er skadelige for håret i det lange løp. Grunnen til det er at de har høyt syreinnhold, noe som ødelegger hårstrukturen ved langtidsbruk. Og når det gjelder bare vann - hvem vil vel gå rundt med fettete hår i noen uker? Nei, takke meg til sjampo. Forresten leste jeg om en oppskrift på en hjemmelaget sjampo basert på honning som skal være bra for håret (PH-balanserende) og hjelpe mot flass. Kanskje det er noe å sjekke ut. Endret 14. juli 2013 av Therawyn Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Først: Jeg har ikke lest hele tråden. Jeg bruker noe som heter Cutrin BIO+ Active Shampoo Dandruff Control 1. Fungerer bra for meg, men jeg har ikke ekstreme problemer. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Poenget med "no poo"-metoden er ikke å bare bruke vann, men alt fra bakepulver til eddik. Disse produktene (og mange andre som "no poo"-tilhengere vil anbefale) er skadelige for håret i det lange løp. Grunnen til det er at de har høyt syreinnhold, noe som ødelegger hårstrukturen ved langtidsbruk. Og når det gjelder bare vann - hvem vil vel gå rundt med fettete hår i noen uker? Nei, takke meg til sjampo. Forresten leste jeg om en oppskrift på en hjemmelaget sjampo basert på honning som skal være bra for håret (PH-balanserende) og hjelpe mot flass. Kanskje det er noe å sjekke ut. Ekstra hjelpemidler som bakepulver og eddik er ikke nødvendig. Jeg, og mange andre, har klart oss ganske bra med bare kaldt vann og skrubbing. Ved danning av flass kan man eventuelt skrubbe hodebunnen med neglene for å få bort all flasset. Dette har jeg hørt, men ikke prøvd ut. Det er bedre å gå fettete i noen uker, og ha hår som er mykt, fint og lukter godt resten av livet, enn å slite med forskjellige unaturlige hårprodukter. Hudlegen min har også anbefalt kuren. Lenke til kommentar
Mabel Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Jeg var veldig plaget da jeg var yngre, prøvde diverse kurer, og det som hjalp meg var Fungoral. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå