Kea Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Jeg er på ingen måter skitten av meg, og har ikke fett hår. Heller det motsatte. Har slitt med tørt hår i en del år nå. Hovedproblemet er at samme dagen som jeg vasker håret kan hodebunnen ved den minste berøring bryte ut i masse flass. Det kan jo ha noe med at inntil nylig har jeg brukt dagligvare-produkter til håret hele livet, men har brukt frisørsjampo (Moroccan oil repair) i en måned nå, og da burde jo problemet ha forsvunnet? Hvis ikke problemet forsvinner snart må jeg finne noe i tillegg til sjampo, balsam, hårkur og olje (bruker alt det hver gang jeg vasker håret, som er annenhver dag) som kan eliminere flass-problemet. Begynner å bli grådig lei. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Råd og tips mottas med stor takk. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 (endret) Jeg trur du vasker håret for mye, og bruker for mange produkter. Jeg var også litt som deg, prøvde å få bukt med problemet ved å bruke dyre spesialsjampoer. Men alt løste seg da jeg gikk over til head&shoulders samtidig som jeg kuttet ned på hårvaskene. Det er ikke nødvendig å vaske håret hver gang man dusjer. Selv vasker jeg håret 2-3 ganger i uken. Ikke sikkert det fungerer for deg, men det har gjort underverker for meg. Jeg merket resultater nesten med en gang, og problemet har ikke kommet tilbake. Dessuten liker jeg håret mitt bedre, når det ser litt fett ut. Endret 11. juli 2013 av Skurupu Lenke til kommentar
Kea Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2013 (endret) Setter pris på tipset, men har prøvd Head&Shoulders. Tre vasker på rad, aldri hatt mer kløe i hodebunnen. Jeg er faktisk veldig fornøyd med de produktene jeg bruker nå. Håret mitt har aldri sett eller luktet eller kjentes bedre. Og jeg bruker ikke alle de produktene HVER gang. Overdrev litt. Annenhver dag er bare en regel jeg har, som jeg ikke alltid forholder meg til. Første to vask med Moroccan oil treatment brukte jeg bare sjampo og balsam. Begynte å se resultater etter kort tid. Mer glans, mer volum, mindre tørrhet, null kløe (alle andre sjampoer jeg har brukt har gitt meg kløe i hodebunnen). Tredje vask brukte jeg oljen, og da jeg merket hvor mye det hjalp begynte jeg å bruke den ca. annenhver vask. Det var bare siste gangen jeg vasket (i går) at jeg brukte hårkuren. Også den ga umiddelbare resultater. Så ja, veldig fornøyd. Så bytter ikke over til noen annen sjampo som ikke er kjøpt på apotek eller hårsalong, da jeg har prøvd samtlige dagligvare-serier og alle har gitt meg kløe og mer flass enn jeg har nå. Kanskje jeg bare har veldig ømfintlig hodebunn? Endret 11. juli 2013 av Therawyn Lenke til kommentar
tvv Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Setter pris på tipset, men har prøvd Head&Shoulders. Tre vasker på rad, aldri hatt mer kløe i hodebunnen. Jeg er faktisk veldig fornøyd med de produktene jeg bruker nå. Håret mitt har aldri sett eller luktet eller kjentes bedre. Og jeg bruker ikke alle de produktene HVER gang. Overdrev litt. Annenhver dag er bare en regel jeg har, som jeg ikke alltid forholder meg til. Første to vask med Moroccan oil treatment brukte jeg bare sjampo og balsam. Begynte å se resultater etter kort tid. Mer glans, mer volum, mindre tørrhet, null kløe (alle andre sjampoer jeg har brukt har gitt meg kløe i hodebunnen). Tredje vask brukte jeg oljen, og da jeg merket hvor mye det hjalp begynte jeg å bruke den ca. annenhver vask. Det var bare siste gangen jeg vasket (i går) at jeg brukte hårkuren. Også den ga umiddelbare resultater. Så ja, veldig fornøyd. Så bytter ikke over til noen annen sjampo som ikke er kjøpt på apotek eller hårsalong, da jeg har prøvd samtlige dagligvare-serier og alle har gitt meg kløe og mer flass enn jeg har nå. Kanskje jeg bare har veldig ømfintlig hodebunn? Produktet du bruker er GARANTERT feil og gjør ditt problem bare ende verrere! Du skal bruke et produkt for hodebunnsproblemer - Repair du bruker er for selve håret :-) KMS har en fin sjampo - det samme har Redken - disse inneholder zink og beroligere din hodebunn - det er vider viktig at du lar sjampoen virke - ha den i noen minutter før du skyller ut. Og et tips til start vasken med tørt hår - fukt hendene ta i sjampo og masser dette godt inn i hodebunn og hår - dersom du føler det ikke skummer ta litt mer fukt på hendene - gjenta til det skummer godt - la det sitte noen minutter som sagt - skyll ut - gjenta engang på vanlig måte - altså med vått hår *S* - ikke bruk balsam/conditoner da disse ikke inneholder zink som du trenger til hodebunnen din! LYKKE TIL! Lenke til kommentar
Kea Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2013 (endret) Takk, tyv. Skal sjekke ut produktet du anbefalte. Klar over at de produktene jeg nå bruker ikke går på hodebunnen (det sa jo frisøren også), men jeg har også slitt med tørt, utstående, glansløst og flisete hår tidligere. Det har kommet seg ENORMT siden jeg skiftet sjampo, så vil ikke akkurat si at det er feil mtp. det. Endret 11. juli 2013 av Therawyn Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 (endret) KMS har en fin sjampo - det samme har Redken Kan skrive under på denne(KMS), løste mitt flass-problem etter en del år med forskjellige typer. Endret 11. juli 2013 av Vizla Lenke til kommentar
tvv Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Hei igjen! Repair sjampo skal IKKE bruke hver gang man vasker håret - den skal brukes i tillegg til annen sjampo. MEN for deg tror jeg det viktigste er å løse hodebunn først :-) igjen lykke til og god sommer! Til alle dere som farger håret husk å bruke sol-sjampo (da holder fargen lenger)! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 @TS: Litt om flass her: http://www.lommelegen.no/artikkel/flass Skal du få bukt med dette, så er å gå på apoteket, og få tak i en ordentlig flass shampo. Virker ikke dette, så er det til legen, for å få salver og flass shampo på resept. Å gå til frisøren og få shampo har normalt ingen virkning, den eneste virkningen du får er at lommeboka blir tynnere pga dyre shampoer som ikke viker som slik som du ønsker at de skal virke.. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2013 iStereo, skal dra på apoteket og høre. Men jeg vil ikke si at jeg ikke får valuta for pengene med den sjampoen jeg har nå. tyv, det er en sjampo man kan bruke hver gang til håret er blitt bedre. Da bytter jeg til en annen type. Som sagt, det har virkelig hjulpet på selve håret. Og flass-problemet har ikke blitt verre av den sjampoen, men det ble verre av H&S. Lenke til kommentar
tvv Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 @TS: Litt om flass her: http://www.lommelege.../artikkel/flass Skal du få bukt med dette, så er å gå på apoteket, og få tak i en ordentlig flass shampo. Virker ikke dette, så er det til legen, for å få salver og flass shampo på resept. Å gå til frisøren og få shampo har normalt ingen virkning, den eneste virkningen du får er at lommeboka blir tynnere pga dyre shampoer som ikke viker som slik som du ønsker at de skal virke.. Det er bare det at det folk kaller flass - normal sett er tørr hodebunn - så da hjelper ikke sjampoen fra apoteket - dessuten prismessig tror jeg ikke du taper på å bruke en du kjøper i salong - alt du kjøper på apotek er nemlig ikke billig :-) Men for all del er det virkelig Flass du lider av så trenger du nok medisinsk behandling - flass er en betennesle/irritasjon av hodebunn og føles ofte som "klaser" i hode bunn. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2013 Vel, det er ikke fettete hvite klumper jeg mener. Det er tørre, ofte litt store flak. Så det er jo det at hodebunnen flasser av, men det heter vel ikke flass. Det er nok det som på engelsk heter dander. Vet ikke hva det kalles på norsk. Men ja, kommer av tørr hodebunn. Lenke til kommentar
tvv Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Vel, det er ikke fettete hvite klumper jeg mener. Det er tørre, ofte litt store flak. Så det er jo det at hodebunnen flasser av, men det heter vel ikke flass. Det er nok det som på engelsk heter dander. Vet ikke hva det kalles på norsk. Men ja, kommer av tørr hodebunn. Da er jeg helt sikker på du vil lykkes med KMS eller Redken sin "dandruf" sjampo! Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Hvorfor forsvinner innlegget mitt her, H E M P sjampoo er helt lovlig og hjelper mot flass Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Stikk på apoteket og skaff deg fungoral. Den har reddet meg plenty av ganger, og fjerner den sinnsyke kløen i hodebunnen jeg har hatt enkelte ganger. Følg bruksanvisning på pakken. Lenke til kommentar
Bruker-279008 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Jeg slet med det samme, ingenting fungerte, jeg vasket håret 2-3 ganger i uken med mange ulike shampoer som visstnok skulle fjerne flass, så jeg fikk ordnet time hos en hudlege som bekreftet at jeg hadde seborreisk eksem. Så jeg får ikke fjernet flasset og kløen permanent, men holder det i sjakk med Fungoral. Hvis ingenting fungerer kan du ha det samme. Lenke til kommentar
kattungen Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Som nødløsning når man etter vasking (og innimellom tørking) av håret ser at det fortsatt er synlig flass i hodebunnen, kan jeg anbefale denne leave-in-lotionen For min del fungerte den utmerket de gangene jeg hadde ekstreme flass-utbrudd, den skjuler problemet veldig godt, og var veldig fin og kjølende for min sensitive hodebunn Har brukt den lotion'en med jevne mellomrom de siste ti årene, alltid med godt resultat! Lenke til kommentar
Kea Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 Løste det problemet for godt hos deg da? Slik at du ikke trengte det lenger etter en stund? Lenke til kommentar
Maxie10 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Selukos fra apoteket. Fjernet flassen hos meg og hos to av mine venniner som testet det ut på min anbefaling. De første gangene sjamponerte jeg to ganger pr hårvask med Selukos slik det står på flasken at du skal, når så problemet forsvant gikk jeg over til å vedlikeholde ved å vaske med vanlig sjampo først og så bruke litt Selukos etterpå. Det holder med en liten mengde, så en liten flaske holder lenge. Det kan også hjelpe godt å ikke vaske håret for ofte. Det vil se fettete ut i begynnelsen hvis du er vant til å vaske det hver dag, men det går over etter hvert. Både jeg og den ene venninnen min hadde mye flass, men dette hjalp veldig. Lenke til kommentar
kattungen Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Løste det problemet for godt hos deg da? Slik at du ikke trengte det lenger etter en stund? Nå har jeg ikke brukt den på sikkert tre år Har tenkt "Å søren, nå skulle jeg hatt den lotionen igjen..." et par ganger, men så har problemet rettet seg opp igjen av seg selv etter veldig kort tid (toppen to-tre dager), så det er langt ifra daglig bruk i de ti årene Brukte en "roende" shampo for sensitiv hodebunn etter anbefaling fra frisøren for en stund tilbake, og har den fortsatt stående sånn at når jeg får kløe eller litt småflass innimellom så kan jeg bruke den et par-tre ganger og så ordner det seg "av seg selv". Ellers bruker jeg litt ymse av shampoer, Joico, RedKen, Head and Shoulders, ElVital etc. Det avhenger veldig av hva jeg liker lukten på når jeg kjøper shampo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå