Gå til innhold

Jeg skal begynne VGS til høsten, men vil bytte skole alt nå!

Anbefalte innlegg

Av flere grunner ønsker jeg ikke og gå på skolen i nærmiljøent og vil bytte til en lengre unna(1time++ og reise.)

Mine grunner alt nå er at jeg vet at skolen i nærmiljøet er en skole som ikke aksepterer folk som skiller seg ut..

Jeg har siden 4klasse blitt satt utenfor og sett på som gal og viss jeg da må begynne på skolen i nærmiljøet vil folk vite hvem jeg er og jeg vil også ha samme vansker og gå alene det neste året(gjort de siste 4-5 årene)

Det kan virke idiotisk og ville bytte alt nå, men jeg har lyst til å klare gjennomføre bedre enn jeg har gjort tidligere og ser det som nødvendig med nye folk rundt meg da..

Mitt spørsmål er, hvordan kan jeg få dette gjennomført? Helst uten og måtte snakke i telefonen(bryter sammen og gråter av redsel..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta kontakt med rådgiver på skolen og fortell nøyaktig det du har fortalt her. Dette er den eneste måten jeg vet om. Et par bekjente av meg byttet skole rett ved skolestart. Disse gjorde dette ved å finne på historier om at de mistrivdes og slet psykisk på skolen. I ditt tilfelle trenger du imidlertid ikke finne på ting :) Håper det løser seg!

EDIT: litt usikker på om dette krevde attest fra lege osv, men det finner du raskt ut av. Det skal imidlertid ikke være noe stort problem med tanke på hvordan du har hatt det de siste årene.

Endret av yeidof
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rådgiver vet nok hva du burde gjøre. Det kan også hende at det finnes et opptakskontor i nærheten av der du bor, i så fall kan du møte opp der og høre med dem i stedet for å ringe. (Jeg var selv på opptakskontoret i Tønsberg en gang, da jeg hadde glemt å takke ja til skoleplassen innen fristen, det gikk veldig lett da). Snakk med rådgiver og/eller opptakskontor og legg kortene på bordene, så vil jeg tro det ordner seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...