cac Skrevet 11. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2013 Hei! Har ikke så mye peiling på skjermkort. Jeg spiller ganske mye, men ikke noe hardcore gamer, og må absolutt ikke kjøre alle innstillinger på maks. Får ett nytt Sapphire 7850 1Gb til 90$ inkludert frakt og moms sendt til Norge fra statene, og lurer på er det ett godt kjøp, eller skal jeg legge ut ekstra cash og heller kjøpe her. Lenke til kommentar
crispy345 Skrevet 11. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2013 Hei! Har ikke så mye peiling på skjermkort. Jeg spiller ganske mye, men ikke noe hardcore gamer, og må absolutt ikke kjøre alle innstillinger på maks. Får ett nytt Sapphire 7850 1Gb til 90$ inkludert frakt og moms sendt til Norge fra statene, og lurer på er det ett godt kjøp, eller skal jeg legge ut ekstra cash og heller kjøpe her. Eneste du bør passe på er det med toll, om det i hele tatt blir et problem. 7850 er fortsatt et bra kort, og spiller de nyeste spillene på bra kvalitet, though, ikke sats på det om du skal spille i høyere enn 1080p. Det var jo en veldig OK pris, men "kun" 1GB med grafikkminne kan hindre deg fra å spille i høyere oppløsninger i enkelte tilfeller. Hvilket grafikkort har du nå? Lenke til kommentar
cac Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juli 2013 (endret) Hei crispy! Takk for svar. Jeg sitter per dags dato på ett gtx 285, vil jeg merke noe ytelses forskjell ved å oppgradere meg til hd7850, eller hva med hd7790, som sagt så trenger jeg ikke å spille på den høyeste oppløsningen eller grafikkinnstillinger på maks. Endret 11. juli 2013 av cac Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2013 Hei crispy! Takk for svar. Jeg sitter per dags dato på ett gtx 285, vil jeg merke noe ytelses forskjell ved å oppgradere meg til hd7850, eller hva med hd7790, som sagt så trenger jeg ikke å spille på den høyeste oppløsningen eller grafikkinnstillinger på maks. Det er en grei oppgradering frs GTX 285, ikke noe voldsomt som tre ganger så bra, 50-80% vil jeg tippe. HD 7790 er ingen oppgradering for deg, ikke kast bort penga på å kjøpe et slikt et. Lenke til kommentar
crispy345 Skrevet 11. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2013 Hei crispy! Takk for svar. Jeg sitter per dags dato på ett gtx 285, vil jeg merke noe ytelses forskjell ved å oppgradere meg til hd7850, eller hva med hd7790, som sagt så trenger jeg ikke å spille på den høyeste oppløsningen eller grafikkinnstillinger på maks. Du slipper å dra så mye watt fra veggen med det skjermkortet iallefall. GTX200 serien er kjent for å dra grensa godt, nyere kort er mye mer effektive. Lenke til kommentar
cac Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juli 2013 Takker og bukker for hjelpen gutter. Da blir det ett hd 7850 kort på meg. Jeg tror den vil passe til mitt bruk. Lenke til kommentar
cac Skrevet 12. juli 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. juli 2013 (endret) Da ble det ikke noe kort på meg alikavel, de hadde 5 stk på lager, men alle ble solgt. Tenkte å bruke ca. 1000 kr på skjermkort. Har sett litt på bruktmarkedet, og finner gtx 570 og HD6950 til den prisen. Er det bra alternativer? Med tanke på ytelse og støy. Eller har dere noen andre bra forslag? Vil ha ett kort som yter greit og ikke bråker for mye. Endret 12. juli 2013 av cac Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 12. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2013 (endret) Jeg hadde selv et GTX285 fram til jeg kjøpte et GTX660 (Asus DC2 OC 2GB). GTX660 er litt sprekere enn 7850, men GTX660 var vel ca et 50% hopp. Dette er en grei oversikt over hvordan ulike kort yter: http://www.tomshardw...iew,3107-7.html Ikke 100% korrekt, men en grei oversikt om du vil ta en rask sjekk hvordan ulike kort yter. GTX650TI BOOST (BOOST er viktig!!!) regnes som et veldig godt kjøp for tiden, det er vel hakket raskere enn 7850, men det er snakk om veldig små forskjeller. Endret 12. juli 2013 av tjbr Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 13. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2013 Bare så det er sagt, støy er så og si bare avhengig av kjøleren på skjermkortet, ikke brikken. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2013 Bare så det er sagt, støy er så og si bare avhengig av kjøleren på skjermkortet, ikke brikken. Jo mindre varme generert, jo lettere å få tak i en stille kjøleløsning. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 13. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2013 Hei! Har ikke så mye peiling på skjermkort. Jeg spiller ganske mye, men ikke noe hardcore gamer, og må absolutt ikke kjøre alle innstillinger på maks. Får ett nytt Sapphire 7850 1Gb til 90$ inkludert frakt og moms sendt til Norge fra statene, og lurer på er det ett godt kjøp, eller skal jeg legge ut ekstra cash og heller kjøpe her. Jeg ville kjøpt det her i Norge. 1. 5 års reklamasjon 2. Garanti 3. Mye enklere å ha med å gjøre om det skulle bli feil med kortet Av disse grunnene ville jeg kjøpt kortet i Norge Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 13. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2013 Jo mindre varme generert, jo lettere å få tak i en stille kjøleløsning. Selvfølgelig, men kjøleren er en viktigere del for at kortet er stille, enn selve chippen. Lenke til kommentar
cac Skrevet 15. juli 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. juli 2013 (endret) Takk for bidrag fra dere alle. Bra forum. Da ble det Palit gtx 570 sonic platinum på meg, kjøpte kortet idag av en kollega for 600 kr. Helt ny, han fikk den fra Tyskland så det følger ikke med noen garanti eller reklamasjon, men 600kr synes jeg var rimelig. Angående Palit så vet jeg ikke om det er noe bra merke, aldri hørt om det( høres egentlig litt jalla ut),men funker sikkert. Endret 15. juli 2013 av cac Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 15. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2013 Det er mest sansynligvis et referansekort. 600kr for GTX570 er et bra kjøp, det leverer ytelse på lik linje med kort til rundt 1200kr nye. Palit MIcrosystems eier Gainward, og i noen land selges kortene som Gainward og i andre som Palit, forskjellen er klistremerket. Lenke til kommentar
cac Skrevet 27. juli 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. juli 2013 (endret) Da leverte jeg tilbake, palit kortet, det bråkte for mye selv på spill som cs source og cs go på minimum innstillinger. Kan få kjøpt ett brukt hd 7950 sapphire 3gb dual-x fan til 1200 kr, er det ett greit kjøp? Har også sett på komplett sine demo skjermkort, er det noe der dere kan anbefale? Budsjettet mitt er på ca 1400kr. Det er viktig for meg at kortet er stillegående. http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10072 Vil nevne også at jeg har Corsair Obsidian 550D kabinett, ikke den beste luftflyten, men demper støy ganske bra, men ikke nok til å beholde Palit kortet. Endret 27. juli 2013 av cac Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 28. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2013 7950 dual-x til 1200 er bra, selv om det er brukt Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 28. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2013 HD 7950 Dual-X er et greit kjøp til 1200,- hvis kortet er i god stand. Vær dog obs på at kjøper du 7950 nytt får du med BioShock Infinite, Crysis 3 og FC3: Blood Dragon, så hvis du har tenkt til å kjøpe disse spillene, lønner deg seg kanskje å kjøpe nytt. Lenke til kommentar
cac Skrevet 29. juli 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juli 2013 Thanks boyz. 7950 here we go. Lenke til kommentar
cac Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juli 2013 Det ble ikke hd 7950, mye fram og tilbake. Gadd ikke vente mer, så jeg gikk til innkjøp av msi gtx 660 twin frozr. Satt den nettopp inn og skal fyre opp snart, er spendt. Håper den er stillegående. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå