Nacalai Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Hei. Har en PC fra komplett.no som jeg fikk hos en venn, som er så treg som det går an. Har gjort en fresh W7 install. Alt går tregt med det samme jeg kommer inn på skrivebordet. Det tar laang tid å installere drivere, og multitasking funker dårlig. Jeg mistenker SSDen, siden alt som har med overføring/få tilgang til filer, å gjøre, går ekstremt tregt. Selve W7 install tok uvanlig lang tid. Specs: SSD 60gb (Usikker på hvordan merke) Nvidia GeForce 560 i5-prosessor 4GB ram SSDen er i ACHI modus. Er det SSDen som er noe røske galt med, eller kan det være noe annet? Jeg skal sette inn min egen HDD og se om det er noen forandringer, i morgen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Fresh install...lagt inn nye drivere også? Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2013 (endret) Fresh install...lagt inn nye drivere også? Det er jo det jeg prøver, hver installasjon tar utrolig lang tid. Grafikkort-driveren tok 20-30 min å installere, mens chrome brukte 10-15 min på å installere. Tregt å bla igjennom mapper og kontrollpanel og slikt. Det skal ikke være slikt, selv uten noen drivere. Det har vært slikt fra dag en ifølge kompisen min. Dette er jo helt på trynet... kan nevne at jeg har allerede renset pcen for støv. Jeg vil prøve å få løst det her, og å sende inn til komplett får være siste utvei. Endret 11. juli 2013 av nicwillu Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Er nokså sikker på at det er SSD som gir problemene. 60GB "rimelig " corsair force eller ocz av noe slag ? , bytt ut med noe annet. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Instaler Intel RST driveren for hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 (endret) Hei. Har en PC fra komplett.no som jeg fikk hos en venn, som er så treg som det går an. Har gjort en fresh W7 install. Alt går tregt med det samme jeg kommer inn på skrivebordet. Det tar laang tid å installere drivere, og multitasking funker dårlig. Jeg mistenker SSDen, siden alt som har med overføring/få tilgang til filer, å gjøre, går ekstremt tregt. Selve W7 install tok uvanlig lang tid. Specs: SSD 60gb (Usikker på hvordan merke) Nvidia GeForce 560 i5-prosessor 4GB ram SSDen er i ACHI modus. Er det SSDen som er noe røske galt med, eller kan det være noe annet? Jeg skal sette inn min egen HDD og se om det er noen forandringer, i morgen. Dersom du vil ha skikkelig fart i sakene kan du jo bare prøve ut Lubuntu? Er en av Linux versjonene som er skikkelig optimalisert, og dermed bruker mindre resurser. i5 er da ikke så gale? : Endret 11. juli 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Vanskelig å si sikkert hva som er problemet. Må kanskje benchmarke SSD og PC, få noe hw info og se hva som skjer. Det kan også være ulike dvaleløsninger som har krasjet, gammel bios osv. HP har f.eks sendt ut bioser som har klokket ned ting for å redusere varme. Det er jo også enkelte kopibeskyttelser som kan skade hardwaren. Her er det jo bl.a om windows klokker ned ting fordi kopibeskyttelsen gjør at ting tar lengre tid enn os forventer og så justeres ytelsen til hva som skjer. Så har man jo bl.a X58 kort som lever sine egne liv og automatisk justerer innstillinger i bios for å optimalisere ting. Dettte merker man på bootloopene. Mye som kan skje, men antar problemet er SSD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå