Januar333 Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Noen som har erfaring med denne bilteama oljen? Frister å prøve, men er redd for evnt ekstra slitasje/gir havari på en girkasse til 60000 Trenger sp-3 kravet. Vet f.eks at valvoline og castrol etc. blir solgt i polen for 50 kr litern og i Norge 200,-.. så er noen i verdikjeden her til lands som tar seg litt vel mye betalt for import vare. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Så lenge Biltema ikke dokumenterer hvor oljen kommer i fra, så står jeg over å bruke denne. Når du er redd for en girkasse til 60.000,- kan jeg virkelig ikke fatte hvorfor du mener olje til 200,- er dyrt. 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Personlig bruker jeg kun DynoCat for tiden, rett og slett fordi mine kontakter skaffer det billigst. Jeg blir overrasket om ikke SynMatic ATF er billigere enn eksempelvis Castrol og Valvoline.. Du kan jo sjekke det ut, www.dynocat.no Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Så lenge Biltema ikke dokumenterer hvor oljen kommer i fra, så står jeg over å bruke denne. Når du er redd for en girkasse til 60.000,- kan jeg virkelig ikke fatte hvorfor du mener olje til 200,- er dyrt. Kanskje fordi han er lei av å betale 4 dobbelt for den samme varen de selger i andre land til en brøkdel av prisen. Er jo en kjensgjerning at de fleste i varehandelen har en skyhøy avanse i forhold til andre fordi de vet at nordmenn betaler uansett. Husker statoil-sjefen gikk ut å sa at det spilte ingen rolle hvilken pris de satte på drivstoffet, nordmenn betaler uansett. 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Nå må du og huske at forskjellen på prisene på varer her i Norge og Polen og reflekterer godt forskjell på lønningsnivået på en gjennomsnittlig arbeider. Sist jeg jobbet sammen med en polakk så kom vi fort frem til at de fleste varer var like billige, om ikke billigere, her i Norge med Norsk lønning, fremfor i Polen med Polsk lønning. At samme varen her i Norge er billigere i utlandet kan anses å være et luksusproblem. 1 Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2013 (endret) Nå må du og huske at forskjellen på prisene på varer her i Norge og Polen og reflekterer godt forskjell på lønningsnivået på en gjennomsnittlig arbeider. Sist jeg jobbet sammen med en polakk så kom vi fort frem til at de fleste varer var like billige, om ikke billigere, her i Norge med Norsk lønning, fremfor i Polen med Polsk lønning. At samme varen her i Norge er billigere i utlandet kan anses å være et luksusproblem. Hvis man har vært i polen så har de betraktelig finere\større biler enn i f.eks sør Europa. Å at girkassen er dyr, tilsier vel ikke at bilen er rådyr(bruktbil), Så man vil ikke sløse unødvendig. edit, i Tyskland osv.. så er det også billig. så man betaler en råpris for "merke"olje her til lands.. Endret 11. juli 2013 av freddy85 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Vel, enten missforstår du hva jeg skriver, eller så velger du å ignorere dette til din fordel. Pris på hva man kjøper i enkelte land reflekterer og lønningsnivået i det landet. 1 Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Nå er det ikke bare bildeler og olje som er sinnsykt priset i dette landet. Hjertemedisiner på blå resept betaler man bare egenandel på. Likevel er egenandelen høyere enn det medisinene koster over disk i spania! 1 Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2013 (endret) Vel, enten missforstår du hva jeg skriver, eller så velger du å ignorere dette til din fordel. Pris på hva man kjøper i enkelte land reflekterer og lønningsnivået i det landet. Er der jeg er uenig, høy lønnsnivå skulle også tilsi høyere kjøpekraft. statistikk tilsier vel at vi i Norge bruker en rimelig høy prosentandel av lønnen på bil vedlikehold enn de mange andre eu land. Lurte egentlig på om noen har her har erfaring med den biltema olje, evnt andre olje merker som ikke koster så himla mye.. Endret 11. juli 2013 av freddy85 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Man kan vel også tenke seg at i og med at prisen på bil blir så høy på grunn av avgifter - så blir alt som har med bil tilsvarende dyrt - ikke bare på grunn av høyere lønnsnivå. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 13. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2013 Brukte Valvoline, ble 2500 bare i olje. men gjorde jobben selv så sparte litt på det, Nå girer kassa som om den skulle være ny. Syntes uansett at olje prisene er helt på bærtur her i landet. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 2500 bare for olje? Det er jo mer enn Berg tar for å bytte olje på kassa mi det.. 1 Lenke til kommentar
epifant Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Jeg hadde litt av den samme problemstillingen som deg, og valgte å kjøpe "riktig" olje - fra utlandet. Selv med frakt og mva kom jeg mye billigere ut. Opie Oils har vel Valvoline såvidt jeg husker. Endret 14. juli 2013 av epifant Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 2500 bare for olje? Det er jo mer enn Berg tar for å bytte olje på kassa mi det.. Tviler på at de brukte 15liter da. lokale verkstedet her ville ha 3500 Jeg hadde litt av den samme problemstillingen som deg, og valgte å kjøpe "riktig" olje - fra utlandet. Selv med frakt og mva kom jeg mye billigere ut. Opie Oils har vel Valvoline såvidt jeg husker. Ja, man blir jo ruinert. Når jeg var i polen så kostet som sagt synpower og magnetic under 50kr litern der.. så regner med det samme gjelder atf Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Tviler på at de brukte 15liter da. lokale verkstedet her ville ha 3500 Sant, ved et normalt oljeskift tar de ikke med olja i converteren. Det koster 425,- ekstra å få byttet den i samme slengen.. Prisen inkluderer forbruksmateriell som filter, pakning, prøvekjøring og justering. Prisen på selve oljeskiftet er 2240,- Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 Sant, ved et normalt oljeskift tar de ikke med olja i converteren. Det koster 425,- ekstra å få byttet den i samme slengen.. Prisen inkluderer forbruksmateriell som filter, pakning, prøvekjøring og justering. Prisen på selve oljeskiftet er 2240,- Ja, det kan nok stemme. jeg flushet kassen, hadde muligens klart meg med 13l, men når man først gjør det så er det beste å kjøre igjennom litt ekstra for å være på den sikre side tenkte jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå