HAGA2 Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Skal ha nytt P4 PC, ønsker tilbakemelding om oppsettet mitt. IC7-MAX3 Abit IC7-MAX3 Socket478/800Mhz Hovedkort I875P,S-ATA-RAID,ATX,DDR,USB2,FW,GLAN 0 2 449,00 WD360GD Western Digital 36.7GB Raptor S-ATA 10.000RPM, 5.2ms, 8MB cache, 150Mbps 100+ 1 199,00 Intel Pentium 4 - 2.6Ghz Socket PGA478 PC800, 512KB cache, Boxed inkl. vifte 50+ 2 108,00 OCZ 1024MB PC4000 DDR Dual GOLD 512 x 2 Kit, 500Mhz, 2.5-4-4-7 0 3 999,00 Totalt: 9 755,00 Prisene er hentet fra www.mpx.no Har fra før: * WD1200JB Western Digital 120GB Caviar SE IDE HD 7200RPM, 8.9ms, 8MB cache, ATA-100 * ATI Radeon 9700np * Plextor 24/10/40 * Gammel DVD-Rom Jeg har ikke overklokket tidligere men har lyst å prøve... Spesiellt ønsker jeg synspunkter på RAM....har lest endel inkl Snekkern's RAM test....men må si jeg begynner å bli lettere forvirret. Vil feks billigere ram være like greit? På forhånd takk til Dere som kommer med synspunkter !!! Lenke til kommentar
Morten_M82 Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Virker helt greit det vist du skal ha billigere ram burde du sattse på Corsair, fordet at I875 chipsette til Intel er litt kresent på ram. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Med god kjøling av CPU er dette oppsettet en overklokkers drøm. Er du heldig når du langt med dette oppsettet, meget langt! :wink: OCZ er noe av det bedre du får tak i å overklokke med. I de fleste testene jeg har lest har de slått både Corsair, Geil, Kingston med flere. Om det i ditt tilfelle lønner seg å kjøpe billigere minne er det vanskelig for meg å svare på. Hvilken kjøling planlegger du på CPU? Hvis du har som mål å klokke CPU over 3.2-3.3 GHz bør du ikke gå for billigere minne. Da må FSB være satt til over 250, dvs. at du bør ha minne som "yter" mer enn DDR500 (PC4000). Lenke til kommentar
HAGA2 Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Takker sålangt for svar... Kjøleren jeg har i tankene er følgende: MCX4000B: Swiftech CPU-kjøler Trenger i denne forbindelse også anbefalt vifte...STILLEGÅENDE... Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Kjøleren jeg har i tankene er følgende:MCX4000B: Swiftech CPU-kjøler Trenger i denne forbindelse også anbefalt vifte...STILLEGÅENDE... Meget bra valg! Ser ut som du har nok av penger å bruke :wink: Det som også er greit med denne kjøleren (bortsett fra at den kjøler enormt bra) er at du kan bruke vifteadapter på den, og dermed bruke 120 mm. vifter som flytter betydelig mer luft. Jeg vet ikke hvor stillegående du vil ha det, men har du tenkt å utnytte 2.6 GHz'en kan du nok ikke kreve full stillhet. Jeg ville da beholdt oppsettet du foreslo fra starten av sammen med denne kjøleren. Ville så kjøpt et vifteadapter 80 mm. ---> 120 mm. Og kjøpt denne viften. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Har lest at MAX3 kortet skal ha enkelte problemer med OCZ minne. Har ikke giddet å lese nøye, men her kan du selv lese: http://www.asusboards.com/forums/showthrea...?threadid=55456 Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Har lest at MAX3 kortet skal ha enkelte problemer med OCZ minne. Har ikke giddet å lese nøye, men her kan du selv lese:http://www.asusboards.com/forums/showthread.php?threadid=55456 Huff! Leste ikke alt så jeg vet ikke om det ble nevnt i tråden, men dette er nok noe en BIOS-oppdatering kan fikse. Men det er ikke særlig betryggende når slike feil dukker opp. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Anbefaling til vifte som er stillegående hvis du ikke skal overklokke mye. Vifte: MIST Black Silence, kan du kjøpe på microplex for 295. http://www.overklokking.no/cooling/cpuvift..._black_silence/ Jeg skal iallefall kjøpe den Lenke til kommentar
jokki Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Les her og bli klok! her OCZ gold bli tatt igjen av EZ og corsair vinner. Ganske bra test men dette er Xms 4000 og ikke xms 4000pro som er nyere Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Bare for å avklare så er det i testen brukt både abit IC7-G abit Max 3 og Asus P4P800 og ingen av disse hadde problemer med med noen av de brikkene som er i min test. Når det gjelder hk er IC7-G et like bra alternativ som max 3 og koster en del mindre, den ytelsesøkningen du får med et max3 kort er ikke stor og du kan event legge de pengene i ram skal du klokke en 2,6 bør du iallefall ikke velge mindre en 3500 brikker helst 3700 eller 4000. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 den wd raptor sata disken bråker litt, den har en ufin og forholdsvis høyfrekvent ulyd. bare sånn at du er klar over det Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Les her og bli klok!her OCZ gold bli tatt igjen av EZ og corsair vinner. Ganske bra test men dette er Xms 4000 og ikke xms 4000pro som er nyere Den testen der er en av de dårligste jeg noen gang har sett,se bla på geil golden dragon, der har de mottatt en brikke med feil på alikevel bruker de denne i testen og konkluderer med at geil ikke egner seg til overklokking :o Hvordan da forklare at jeg enda ikke har hatt problemer med noen av geilbrikkene jeg har testet og at mine Geil Golden Dragon 3500 brikker klarer å kjøre stabilt på 490 mhz, tror ikke det er mange andre 3500 brikker som henger med der. Lenke til kommentar
HAGA2 Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Takker igjen for flotte svar... Men før jeg bytter ut Max3 kortet med IC7-G, tror du(Snekker'n) / dere at Abit's flaggskip får ryddet opp i småproblemene med en ny BIOS? Tror jeg bytter ut rammen med Corsair XMS 4000 etter linken til jokki...Corsair sine minnebrikker er jo billigere også. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Takker igjen for flotte svar... Men før jeg bytter ut Max3 kortet med IC7-G, tror du(Snekker'n) / dere at Abit's flaggskip får ryddet opp i småproblemene med en ny BIOS? Tror jeg bytter ut rammen med Corsair XMS 4000 etter linken til jokki...Corsair sine minnebrikker er jo billigere også. Ja det regner jeg med,personelig har jeg fått mitt til å funke perfekt etter at jeg fikk et nytt fra komplett, når det gjelder minnetesten du henviser til har jeg allerede sagt min mening om den men ja corsair er et bra merke. Lenke til kommentar
ludobadger Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Enig med snekkern om at IC7-G er smartere. Det er en synd å kaste bort penger som kunne vært brukt fornuftigere til feks RAM Jeg sitter her med et system som likner veldig på det du har kjøpt og en god kjøling på CPU er essensielt. Jeg har ikke fått tak i selv enda men jeg har prøvd å klokke litt ([email protected]) og selv om det strengt tatt går bra med boxed vifta så blir det litt i varmeste laget. Men med god kjøling vil jeg tro du får den der opp på 3.2 uten problemer. Lenke til kommentar
HAGA2 Skrevet 26. september 2003 Forfatter Del Skrevet 26. september 2003 Hadde tenkt P4 2.6C men lurer kanskje på om ikke 2.4C er et bedre valg? http://www.cluboc.net/reviews/cpu/intel/p4.../2.4c/index.htm Hva med kjøler? Swiftech MCX4000B eller Zalman CNPS7000ACU ? Zalman CNPS7000ACU kjøler'en har jeg lest ett eller annet om at den blir ødelagt / mindre bra om den tas av og "refitted" igjen....noen m erfaringer? Takker alle Dere som har hjulpet så langt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå