tommy_sn Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Hei Driver å skal ha et NAS. Det skal blant annet brukes til å streame 1080P video så må ha noe som orker litt datamengde. Noen tips? Har tittet på Netgears Readynas 102 - har det til 1200,- på mpx..eller er ikke det noe å satse på? Har idag en WD live - og den er ikke rask nok til de heftigste bitratene.. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Jeg byttet ut min aldrende og trege QNAP TS209 med en Synology DS213 tidligere i år. Grunnet gode testresultater og omtale, gikk jeg for Synology som er meget bra, enkel og funksjonsrik. Hovedbruk er lagring og streaming av media. Den streamer direkte til min Apple TV, som var en av hovedgrunnene til at jeg valgte denne modellen. Det er da snakk om 720p/1080p MKV-filer. Jeg bruker den også til å laste ned (torrents). Kan logge på via Internett (navn.synology.me). Enkelt å dele filer med andre, som kan passordbeskyttes og ha utløpsdato. Masse mer man kan gjøre! Synology er også flinke til å oppdatere programvaren, så forvent støtte i flere år framover. Først i år stoppet utviklingen på 2009-modellene. Jeg er i hvert fall kjempefornøyd. Stillegående og rask! Alle forventninger ble innfridd Du får kjøpt NAS med plass til 1, 2, 4 disker. Jeg har 2 x 2TB WD RED. Modellene som slutter på j er budsjettmodeller, uten ekstra tegn er mellommodeller og + på slutten betyr toppmodeller. Lykke til! Lenke til kommentar
TGB Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 har selv Synology DS1511+ og 1 DX513 koblet til (blir snart en til); har nå 10 * 3TB disker. Veldig fornøyd med funksjonaliteten og stabiliteten på Synology, anbefales. QNAP skal også være veldig bra, men har ikke noe personlig erfaring med produkter fra dem. Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 27. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2013 Ingen som har Netgears Readynas 102? Erfaringer med det? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 (endret) Sjekk brukerfaringer på Cnet, Amazom mm. En grundig omtale her: http://www.smallnetb...-rn102-reviewed Personlig ville jeg ønsket meg kraftigere hardware som kan transkode video. Selv bruker jeg min stasjonære PC også som filserver med Plex mediaserver. Med denne løsningen kan jeg se video på telefoner, nettbrett, PC, TV(medieavspiller) etc . Endret 27. juli 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Ingen som har Netgears Readynas 102? Erfaringer med det? netgear er litt halvfabrikat.. Synology har lang fartstid og er dønn stabile NAs'er. Supernøgd med min DS212+ !! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Netgear er da ikke noe halvfabrikata. De har også lang fartstid og er dønn stabile på lik linje med alle andre. Med det nye OSet de har på den nye serien sin så er de også lettere og ha med å gjøre enn de gamle modellene sine som hadde en stusselig gui sammenlignet med Synology og Qnap. 102 får en helt grei review på Smallnetbuilder og blir anbefalt for de som skal kjøpe en 2 bay nas. Har selv hatt en DUO og en NV+ i drift i årevis og de har aldri feilet. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Har satt opp en del Synology'er, og det er kjempemaskiner. Har nå selv DS2413. Vil også råde deg til å gå for en maskin med litt kraft, og gjerne x86-prosessor. Oversikt finner du her. De modellene jeg har satt opp er DS2413 (min), DS411+II, DS213+, DS713+, DS112+, DS211j og DS112j. Ingen tvil om at plussmodellene er de kjekkeste. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 1195kr for et 2 bay Nas er vanvittig billig. Objektivt sett så er det ingen forskjeller i funksjonalitet på 2 bay Nas fra de 3 store, Synology, QNAP og Netgear. Og med den nye softwaren som Netgear har på disse nye boksene så er det enda mindre forskjell da det alltid har vært ankepunktet til Netgear NAS. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Netgear er da ikke noe halvfabrikata. De har også lang fartstid og er dønn stabile på lik linje med alle andre. Med det nye OSet de har på den nye serien sin så er de også lettere og ha med å gjøre enn de gamle modellene sine som hadde en stusselig gui sammenlignet med Synology og Qnap. 102 får en helt grei review på Smallnetbuilder og blir anbefalt for de som skal kjøpe en 2 bay nas. Har selv hatt en DUO og en NV+ i drift i årevis og de har aldri feilet. halvfabrikat var kansje dårleg ordlegging. Eg vurderte sjøl Netgear NAS når eg skulle investere, men fekk litt inntrykk av dårlig konstruksjon, ustabilt OS og generelt dårleg kvalitet. Dette er dog ei god stund sia og mykje kan ha forandra seg sidan den gong. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Jeg har kjørt Netgear i snart 4 år og har aldri opplevd noen form for ustabilitet på noen av Nasene mine. Men som nevnt så var gui'n på det gamle OSet deres latterlig komplisert i forhold til Synology og QNAP, men dette er ikke lenger et problem i den nye NASrangen til Netgear. Prismessig så er Netgear umulig å slå da de er mye oftere på tilbud enn konkurentene, og tilbudene er generelt mye større. Endret 8. august 2013 av vidarkri Lenke til kommentar
hqonline Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 (endret) Jeg titter litt på Synology ds213+ Er dette ett bra valg ? Og støtter den add-ons for sickbeard og SABnzb ? Edit: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=759665 eller http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=793511 Endret 16. august 2013 av hqonline Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 (endret) Ja, det er en god NAS og den støtter det du vil ha. Det legges til som et ekstra repository. Sjekk www.synocommunity.com. Der står alt du trenger å vite om dét. Edit: Har ikke erfaring med Asustor, men forstår at det er greie bokser. Jeg ville vært skeptisk til noe man kobler direkte til TV spesielt med tanke på videoaksellerasjon, både for eksisterende men også nye formater. Hva/hvis når x265 blir standard, skal man da måtte bytte ut NAS istedet for HTPC? Nei takk. Endret 19. august 2013 av WonderStivi 1 Lenke til kommentar
hqonline Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Takk for svar. Min netgear readynas duo v1 gjør jobben enn så lenge , men begynner å bli treg :-) Endret 13. oktober 2013 av hqonline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå