Gå til innhold

Er Crysis 3 og andre voldelige spill skadelige for unge mennesker?

Anbefalte innlegg

Crysis 3 er et spill som krever masse, ser fantastisk ut, og det at de vil slite med maks grafikk vil få noen av smågutta til å bli interessert i å få mest mulig ut av PCen sin. De vil kanskje bli inspirert til å lage slike fantastiske kreasjoner selv, eller at de går andre veien og fokuserer på maskinvare, overklokking og teknikk. De får etterhvert bedre peiling på PC og dens funksjoner, blir mer intelligente, får seg høyere utdannelse og før du vet ordet av det så er det en ingeniørgrad eller IT-ansatt.

Det var dette, og spesielt Half-Life 1/2 som bidro til inspirasjon og indirekte grunnen til at jeg er hvor jeg er i dag, med en ingeniørgrad i hånden.

Man trenger spill som dytter teknologien fremover, og faktisk så er jeg litt skuffet over dagens spill der.

Hvor bra spilldynamikk osv. har ikke noe å si for unge, og det er ikke sikkert de bryr seg for en krone heller. Det kan sikkert ha sine fordeler for de som er interessert i teknikken hvordan man bygger opp et bra spill, uten at jeg kunne brydd meg mindre. Jeg har hatt mye god tid blant slike spill du sikter til. Jeg er helt uenig og synes Crytek gjør en fantastisk jobb (selv om de ikke er så alt for store), lang over hva jeg synes f.eks Blizzard (som av mange regnes som motparten) noen sinne har gjort.

Dog, 12 år kan være litt tidlig, men igjen, helt opp til ungen og forelderen. Husker jeg rett så kan du også skru av blod.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker når jeg spilte Postal spillet. Litt usikker på hvor gammel jeg var, men jeg var såpass ung at det spillet var alt for ekkelt for min del.

Jeg har ikke problemer med blod osv, men det ble bare for mye.

Om jeg husker riktig var jeg litt sånn "redd" i litt tid etter, akkurat som når du har sett en skrekkfilm elns. "Tenk om det faktisk skjer her" tilfellet slo til.

Det jeg derimot tror er farlig er om det blir alt for mye spilling av et voldelig spill så de blir med inn i spillet på en måte. Jeg tror ikke det er selve spillet som skader, men mengden. Med dette mener jeg at alle spill kan på mange måter skade unge, men jeg vil tro spill som Crysis etc vil kunne gjøre mere skade på en unge enn f.eks Sims.

Skal likevell være litt mere enn bare mye spilling. Må ligge noe psykologisk i grunnen føler jeg hvertfall.

Endret av SniKaZ
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm, jeg kjøpte Dante´s Inferno til min fetter, han var akkurat fylt 12 tror jeg?

Var det en dårlig ide?

Han er mer moden enn det jeg var når jeg var 12, men når jeg var 13-14 spilte jeg Max Payne hos kameratene mine.

Dårlig ide? Det tror jeg du vet bedre enn oss. Noen 12 åringer tåler et sånt spill, andre ikke :)

Lenke til kommentar

Hmm, jeg kjøpte Dante´s Inferno til min fetter, han var akkurat fylt 12 tror jeg?

Var det en dårlig ide?

Han er mer moden enn det jeg var når jeg var 12, men når jeg var 13-14 spilte jeg Max Payne hos kameratene mine.

spillet har 18 årsgrense! selvfølgelig dårlig ide.

kjøpte du øl til han også kanskje?

Lenke til kommentar

spillet har 18 årsgrense! selvfølgelig dårlig ide.

kjøpte du øl til han også kanskje?

Mange som starter å feste før de blir 18. Mange som begynner å spille 18. års spill før de blir 18. Shit happens. De aller fleste får ikke følger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...