Gå til innhold

jobbstilling - "kvalifisert"?

Gjest Slettet-YvxSGO

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YvxSGO

ser på denne stillingen: https://www.webcruiter.no/wcmain/advertviewpublic.aspx?oppdragsnr=1824570439&company_id=1567122125&culture_id=NB-NO

hele stillingen ser ut til å passe meg utrolig bra. men under kvalifiksjoner

"God og generell kunnskap om IKT-utstyr og IKT-systemer, herunder kunnskap om og erfaring innen Windows-plattformen, produktporteføljen til Microsoft og Citrix."

er forholdsvis veldig up to date med produkt porteføljen til Microsoft men har ingen erfaring med Citrix noe jeg syntes er dumt. bedriften jeg var lærling hos hadde ingen kunder som bruker citrix så det var ikke noe tema. har heller og har ikke ITIL.

har akkurat fått fagbrevet så er begrenset for hva jeg har akkurat nå ( jobber med saken ) men kom over denne stillingen som ser ut til å passe meg veldig bra utenom Citrix og ITIL.

er selvfølgelig noe jeg kan lære meg. men burde jeg søke på denne selvom jeg mangler erfaring på citrix/ITIL?

-whitehat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du burde søke.

Du kan jo informere om at du har begrenset/ingen kunnskap om Citrix enten i søknaden eller på intervjuet hvis du får det.

Hvis du ellers passer så er det ikke så alt for dyrt for dem å få lært deg opp i litt Citrix.

Lenke til kommentar

Jeg søker aldri på stillinger der jeg møter alle kravene.

Hittil har jeg vært helt konsekvent på å søke på stillinger der jeg møter de fleste kravene, for på den måten å kunne ha mer å lære etter ansettelse.

Så langt har jeg kun i et tilfelle opplevd å ikke få tilbud om stilling jeg har søkt på..

Lenke til kommentar

Husk at hvordan du er som person og hvordan du behandler kunder og rutiner og slikt er mer viktigere enn ditt tekniske utgangspunkt. Hvordan du booter en citrixboks eller oppretter en bruker lærer du uansett.

Det er strengt talt veldig få stillingsannonser som ikke har en del høyere krav enn man forventer at søkere skal oppfylle.

Lenke til kommentar

Citrix er ikke veldig vanskelig, har du god erfaring med terminalserverløsninger fra MS, så skal du ikke han noen problemer med å lære deg Citrix. (Spørs veldig hvilke Citrixløsninger det er snakk om, Citrix leverer veldig mange forskjellige løsninger, men for rene TS miljøer, så burde du klare å få på plass basiskunnskapen i løpet av en måned eller tre) Hvis du kan vise til at du har god kjennskap til MS TS løsninger, gode referanser fra tidligere arbeidsgiver og sier du er lærevillig, så tror jeg faktisk du har en god mulighet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Møter du alle kravene i en stillingsannonse har du sansynligvis lite å lære i jobben. Det er mye mer spennende med jobber der du kan strekke deg litt.

Kravene i en annonse presenterer det som arbeidsgiver opptimalt søker etter, det er sjeldent de kun ansetter folk som matcher 100%

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...