Chipsmaster Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 (endret) Som tittelen sier: Jeg leste i dette forumet at en hadde funnet ut at man kan mellomtung ikke gjelder for sykler som er registrert før 1998 selv om man har A2. Er dette sant eller ikke? Syntes det hørtes litt merkelig ut.. Jeg finner ikke noe om dette når jeg søker rundt.. Kunne jeg med A2 kjøpt en 1997 modell sykkel med 80hk og kjørt denne? Endret 10. juli 2013 av Chipsmaster Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 § 3-3. Førerett i klasse A2 Førerett i klasse A2 gjelder for: 1. Motorsykkel med eller uten sidevogn hvor motorsykkelen har en effekt på høyst 35 kW og et forhold mellom effekt og egenvekt på høyst 0,2 kW/kg. Etter nedtrimming kan motorsykkelens tidligere effekt ha vært høyst det dobbelte av nåværende effekt 2. Trehjuls motorsykkel med en effekt på høyst 15 kW 3. Moped. I Norge omfatter føreretten også føring av tilhenger til motorsykkel med slagvolum over 125 cm3. Motorsykkelen må være godkjent for å trekke tilhenger og tillatt tilhengervekt må være påført vognkortet. http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/for/ff-20040119-0298.html#3-3 Ingen unntak for gamle sykler der gitt. Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 10. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2013 Da er det jo greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå