Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt å kjøpe meg ett nettbrett. Men vet ikke hva jeg skal velge, er så mye å velge mellom, og er ikke sikker på hva som passer mitt behov best. Så jeg tenkte at jeg skulle spør dere som leser/ experter om HJELP...

Mitt bruk er:

- Kunne jobbe med min nettbutikk, sende ut fakturaer, legge ut bilder osv, ikke mest avansert behov(bruker wordpress nå)

- God på mail, Jeg har 3 forskjellige mail adresser som jeg skal bruke på den, så må være oversiktilig.

- MÅ ha spotify, facebook, og andre apper som feks snapchat og instagram.

- 4G, Vil ha netttilgang hvor og når som helst. At jeg har tilgang til 4G er et møst for meg.

- God skjerm, Helst Full HD

- Bra Batteri levetid.

- Lett, skal drasse på dette veldig ofte, så må ikke veie så mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at du virkelig VIL bruke et nettbrett til å jobbe på nettbutikken din? Det er ikke egnet.

Når det er sagt:

Du kan få et tastatur til. Dette ville jeg hatt hvis jeg faktisk skulle jobbe på det. Da er vekten straks oppe på vekten til en ultraportabel. Forskjellen på et halvt kilo og ett helt kilo merker du når du bruker produktet, ikke når du bærer det. En laptop er mye bedre til å jobbe på ergonomisk, unntaket er for håndholdt bruk der en laptop er elendig.

Hvis du skal bruke office-applikasjoner, hadde jeg definitivt ønsket et Windows-brett med støtte for desktop-applikasjoner. Prisen lar seg strengt tatt ikke forsvare uansett.

Hvis prisen har noe å si, er det ett brett som skiller seg ut akkurat nå; Galaxy Tab 2 11.1 er på tilbud på Elkjøp til bare 1500. Alternativene koster vel det dobbelte. Noe med prosessorkraft koster igjen det dobbelte av det dobbelte. Sier dette bare som et apropos til pris, siden det ikke har 4G og derfor ikke er aktuelt.

Flash-støtte og støtte for java-apps er på vei ut fra alle platformer, så du får dårligere støtte for nettapplikasjoner enn på en laptop. Unntaket er nok et Windows 8-brett med desktop, men igjen så er altså disse dyre.

Jeg fikk et Galaxy Tab 10.1 (ikke GT2) på jobb, og bruker det hver dag hjemme. Det er et rent leketøy. Å bruke det til noe annet enn som et rent leketøy er å tvinge seg selv til å rettferdiggjøre nytten av det. En laptop er for arbeid, en ipad er for å lese/se, ikke for å utføre.

Feel free to totally disregard my advice, it's not worth the server space it's stored on.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan jo vurdere Samsung Galaxy Note 10.1 4G.

Slik jeg sitter med her jeg skriver.

Oppløsningen er 1280x800 (16:10)

Men skrive mye på skjermtastatur er ikke like produktivt som vanlig.

Dette er fullt kompatibelt med otg så du kan kople til mus og tastatur via otg adapter ,eller bruke bluetooth.

Skal du ha windows 8 tablet/hybrid/ultrabook/convertible med wwan (3g/4g kort slot) må du nok regne med 9-10 tusen og vel så det.

Da kan du skaffe noe ala det jeg har i Yoga13. Brettbar svingbar hybrid tablet ultrabook lages av lenovo, asus , hp , sony , med flere.

Da har du et windows 64 fullversjon til remotejobbing som vanlig laptop , med tillegg at du kan brette den sammen og kun bruke touch skjerm (nett brett modus).

Disse blir naturlig nok tyngre enn rene nettbrett.Typisk nettbrett 600gram , convertible/hybrid +1500gram(13.3")

Bilde Asus Taichi 31 (13.3")

post-35394-0-09780600-1373510597_thumb.jpeg

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du sikker på at du virkelig VIL bruke et nettbrett til å jobbe på nettbutikken din? Det er ikke egnet.

Når det er sagt:

Du kan få et tastatur til. Dette ville jeg hatt hvis jeg faktisk skulle jobbe på det. Da er vekten straks oppe på vekten til en ultraportabel. Forskjellen på et halvt kilo og ett helt kilo merker du når du bruker produktet, ikke når du bærer det. En laptop er mye bedre til å jobbe på ergonomisk, unntaket er for håndholdt bruk der en laptop er elendig.

Hvis du skal bruke office-applikasjoner, hadde jeg definitivt ønsket et Windows-brett med støtte for desktop-applikasjoner. Prisen lar seg strengt tatt ikke forsvare uansett.

Hvis prisen har noe å si, er det ett brett som skiller seg ut akkurat nå; Galaxy Tab 2 11.1 er på tilbud på Elkjøp til bare 1500. Alternativene koster vel det dobbelte. Noe med prosessorkraft koster igjen det dobbelte av det dobbelte. Sier dette bare som et apropos til pris, siden det ikke har 4G og derfor ikke er aktuelt.

Flash-støtte og støtte for java-apps er på vei ut fra alle platformer, så du får dårligere støtte for nettapplikasjoner enn på en laptop. Unntaket er nok et Windows 8-brett med desktop, men igjen så er altså disse dyre.

Jeg fikk et Galaxy Tab 10.1 (ikke GT2) på jobb, og bruker det hver dag hjemme. Det er et rent leketøy. Å bruke det til noe annet enn som et rent leketøy er å tvinge seg selv til å rettferdiggjøre nytten av det. En laptop er for arbeid, en ipad er for å lese/se, ikke for å utføre.

Feel free to totally disregard my advice, it's not worth the server space it's stored on.

Takk for svaret :) blir ikke brukt mye for nettbutikk bruk, mer til fritidsbruk, men skal se på det :D

Lenke til kommentar

Du kan jo vurdere Samsung Galaxy Note 10.1 4G.

Slik jeg sitter med her jeg skriver.

Oppløsningen er 1280x800 (16:10)

Men skrive mye på skjermtastatur er ikke like produktivt som vanlig.

Dette er fullt kompatibelt med otg så du kan kople til mus og tastatur via otg adapter ,eller bruke bluetooth.

Skal du ha windows 8 tablet/hybrid/ultrabook/convertible med wwan (3g/4g kort slot) må du nok regne med 9-10 tusen og vel så det.

Da kan du skaffe noe ala det jeg har i Yoga13. Brettbar svingbar hybrid tablet ultrabook lages av lenovo, asus , hp , sony , med flere.

Da har du et windows 64 fullversjon til remotejobbing som vanlig laptop , med tillegg at du kan brette den sammen og kun bruke touch skjerm (nett brett modus).

Disse blir naturlig nok tyngre enn rene nettbrett.Typisk nettbrett 600gram , convertible/hybrid +1500gram(13.3")

Bilde Asus Taichi 31 (13.3")

ahh, men får du snapcht og instagram på windows hybrid tablet? hadde nokia lumia 920 og der hadde jeg ikke det.

Lenke til kommentar

ahh, men får du snapcht og instagram på windows hybrid tablet? hadde nokia lumia 920 og der hadde jeg ikke det.

ja - gjelder convertibles......

Disse har fullversjon av windows 8 (ikke RT utgaven som kun kan kjøre modern ui apps)

Dvs vanlig windows pc.

Lenke til kommentar

Men er deg kun nett brett du er ute etter er jo både Galaxy Tab2 10" og Galaxy Note 10.1 m/3G el 4G

å vurdere.

Jeg trives godt med Note 10.1/4G , bruker den mere enn hybrid lenovo yoga jeg også har som kan brettes sammen til windows8 brett m/touch.

Har noe og med støttelsen og vekt å gjøre når man sitter med brett i fanget ellef to hånds grep.

Merkes forskjell på 600g og 1.5kg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...