jaycutler Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Sliter med bsod som kommer med jevne mellomrom, og akkurat nå ca hvert 2. min. KLarer ikke finne ut av hva problemet kan være selv, så da må jeg høre med dere guruer på forumet. Legger med printscreen av BlueScreenView, noen av dere som klarer å lese feilen ut av det eller trenger dere mere info? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Oppdatert noen programmer/drivere/OS'et/etc i det siste? Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 10. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2013 Ikke som jeg husker.Bare vært vanlige oppdateringer av java, windows, adobe. Er en god stund siden første gangen jeg fikk bsoden, og har desverre ikke gjort noe med det, siden den kom nokså sjelden, men nå som det skjer hele tiden er jeg litt lei. Står ikke noe mere spesifikt i skjermbilde jeg la med da? For de som klarer å tyde sånt Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 (endret) Last opp 5 siste .dmp filer(C:\Windows\Minidump) BlueScreenView er på langt nær godt nok til debugging,må bruke WinDbg(satt opp med symbols). Endret 10. juli 2013 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Jeg googlet bsod 10d og fikk dette treffet. Ser på skjermbildet ditt: caused by driver wdf01000.sys som er samme fil som nevnes i linken. Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2013 Last opp 5 siste .dmp filer(C:\Windows\Minidump) BlueScreenView er på langt nær godt nok til debugging,må bruke WinDbg(satt opp med symbols). Vet ikke om jeg har gjort det rikitg men legger med de 5 siste dmp filene. Brukte WinDbg m/symbols. 1.txt 2.txt 3.txt 4.txt 5.txt Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Dumpe analysene diner har feil symbols. Men ser i nirsoft bildet ditt at ertronxhci.sys er innblandet i windows driverfoundation crash wdf... Gigabyte Etron usb 3.0 kontroller host driver. Kople fra det du har i usb 3.0 porter å se om det endrer seg. Og oppdater driver. Se også her: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?265903-Asrock-P67-Extreme4-UEFI-amp-Drivers-thread-Extreme6-amp-Pro3-owners-welcome&p=5100398&viewfull=1#post5100398 http://forum.giga-byte.co.uk/index.php/topic,7837.0.html Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 12. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2013 Fikk ikke den feilmeldigen første gangen jeg åpnet en dmp fil, for å teste åssen programmet fungerte, men på alle .dmp filene etter det har den kommet med. Hvilke symbols skal jeg legge inn? Skal teste ut usb 3.0 når jeg kommer hjem. Er det usb 3.0 som forårsaker både ertronxhci.sys, ntoskrnl.exe og Wdf01000.sys Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Skal teste ut usb 3.0 når jeg kommer hjem. Er det usb 3.0 som forårsaker både ertronxhci.sys, ntoskrnl.exe og Wdf01000.sys 1) Du har denne usb 3.0 kontroller chip i din maskin (og drivere). 2) En kikk på den forum lenke jeg viste til. Et hav av brukere har ymse bluescreen stopcode problemer forårsaket av denne kontrolleren 3) extronxhci.sys er listet opp i din bluescreenviever (merket rødt) ifb med en stopcode/bluescreen. Da ringte det en bjelle i mitt hode. Det bør være lett å teste. Ikke ha noe usb 2.0 plugget inn i de extron usb portene , ei heller usb 3.0 enheter. Du kan også disable usb 3.0 i bios i tillegg. Sjekk om systemet blir stabilt. Jeg tror dette er årsaken. Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 12. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2013 Sitter ikke hjemme akkurat nå, så husker ikke helt åssen det ser ut bak der. Men tror jeg bare har to ting plugget i usb portene, sa da må jeg dra ut trådløse tastatur/mus og trådløst nett og se om systemet holder seg stabilt. Hvis dette fikser problemet, hvordan skal jeg få plugget inn igjen nett/mus/tastatur? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 (endret) Kanskje du kan først og fremst fortelle noe om maskinvaren din. Er det selvbygd eller bygd hos nettbutikk , isåfall hvilket hovedkort merke/modell nummer er det , hvilken bios versjon. Det bør være noen brikkesett integrerte usb porter du kan benytte , men fortell hva slags hovedkort du har så skal jeg undersøke litt. Edit: Du bør unngå at andre som skal hjelpe deg må gjøre detektiv arbeid (kan virke ignorant/ufint). Legg alltid inn relevant info hva du har av maskinvare software (os versjon) når du lager poster om hjelp i maskinen funker ikke. Mange har en signatur hvor hardware er opplistet. Men jeg "har" med detiktiv rollen søkt rundt i dine innlegg og funnet et hvor du sier Gigabyte P67A-D3-B3 . Er det Rev 1.0 eller Rev 2.0 Endret 12. juli 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 12. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2013 Selvbygg ja. Husker ikke komponentene i hodet, men skal sjekke det ut når jeg kommer hjem i kveld. Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 12. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2013 Fant btw ordreslippen på mail. Så er er komponentene som ble bestilt den gang: SEAGATE BARRACUDA 2TB 7200RPM SATA/600 64MB SAMSUNG 830 SERIES 128GB SSD SATA/600 MLC OCZ MODXSTREAM PRO 600 WATT PSU 5010462265 MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREM SP1 64-BIT NOR DVD #OEM #NO KINGSTON DDR3 HYPERX 8GB 1600MHZ CL9 (2X4GB) INTEL CORE I5 2500 3.30GHZ 6MB S-1155 GIGABYTE GA-P67A-D3-B3 P67 S-1155 ATX CORSAIR MIDITOWER CARBIDE 500R ATX WHITE ASUS RADEON HD7750 1GB PCI-E DVI/HDMI/DP ARCTIC COOLING FREEZER 13 PRO S-1155/1156/1366/AM3+/AM3/FM1 i tilegg står det en eldre WD disk i maskina Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 (endret) Det er 4.stk USB 2.0/1.1 usb porter bak på hovedkortet tilhørende intel brikkesettet. Det er to under lan porten og to over ps2/kb porten. Bruk bare disse. Se 1-6 , side 19 i motherboard manualen. For Etron EJ168 se motherboard layout og block diagram side 7 i manual. Disse er omtalt som USB 3.0 superspeed porter og har denne egne 3dje parts add-on kontrollerer som har vist seg å være et mareritt for så mange. Disabler du usb 3.0 i bios slår du av denne chip og de to portene kan ikke brukes til noe. De som er tilknyttet EtronEJ168 usb3.0 host controller chip er de to porter som står alene til venstre for lan port. Disse skal du unngå å benytte. Så da kan du prøve ut dette og rapportere tilbake resultatet i tråden. Endret 12. juli 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Du skulle bare laste opp dmp filene(og bruk nå zip/rar ikke 5 enkelt filer),ikke kjøre de gjennom WinDbg uten og sette opp symbols. Da kunne vi ha hjulpet deg bedre fordi man må sette seg inn i bruk av WinDbg,du får prøve syar2003 sine forsalg. Viss ikke noe hjelper last kun opp .dmp filene. Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 12. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2013 Du skulle bare laste opp dmp filene(og bruk nå zip/rar ikke 5 enkelt filer),ikke kjøre de gjennom WinDbg uten og sette opp symbols. haha, misforstod deg der gitt, beklager. Satte opp WinDbg med symboler, men tydelighvis gjort noe feil i prosessen. Skal laste opp en rar fil om det andre her ike funker. Kabinettet mitt har to usb 3 porter i front, bør jeg koble fra de å? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Nei det trenger du ikke. Bare la være å bruke de 2 spesielle portene jeg har nevnt bak på io panelet som tilhører Etron 168 kontroller og så disabler du usb 3.0 i bios settings. Interne usb som er koplet til front panel på kabinettet ditt er ok å benytte. De interne på hovedkortet tilhører brikkesettet (Intel) Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Skal laste opp en rar fil om det andre her ike funker. Det finnes jo veldig mange tjenester for og dele filer pastelink Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 1. august 2013 Forfatter Del Skrevet 1. august 2013 Det er 4.stk USB 2.0/1.1 usb porter bak på hovedkortet tilhørende intel brikkesettet. Det er to under lan porten og to over ps2/kb porten. Bruk bare disse. Se 1-6 , side 19 i motherboard manualen. For Etron EJ168 se motherboard layout og block diagram side 7 i manual. Disse er omtalt som USB 3.0 superspeed porter og har denne egne 3dje parts add-on kontrollerer som har vist seg å være et mareritt for så mange. Disabler du usb 3.0 i bios slår du av denne chip og de to portene kan ikke brukes til noe. De som er tilknyttet EtronEJ168 usb3.0 host controller chip er de to porter som står alene til venstre for lan port. Disse skal du unngå å benytte. Så da kan du prøve ut dette og rapportere tilbake resultatet i tråden. Har ikke opplevd BSOD på lenge, så ser ut som dette gjorde susen. Fortsetter å krysse fingrene:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå