Gå til innhold

[Løst] Skylanders - Noe for meg?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har lenge fundert på de derre Skylanders-spilla.. Er det noe jeg kommer til å like? Hva er greia?

Jeg liker mye rart av spill, men også veldig godt alle LEGO-spilla, Ratchet & Clank, Kameo: Elements of Power (edit: Banjo-Kazooie), altså litt sånne småsøte spill med god underholdning..

Men, hva er Skylanders? Er det gøy? Det er så mange figurer at jeg føler det er sterkt rettet mot barn og kanskje til dels for barnslig, men jeg har jo aldri prøvd det, så vet ikke..

EDIT: Jeg er forresten virkelig ikke gira på å kjøpe flere figurer enn de 3 som følger med pakka.. Mister jeg mye av opplevelsen?

Ka døkk tru?

:)

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg aldri spilt dette selv, men har to nevøer som er hva man kalle hekta.

Slik jeg har skjønt det er disse spillene egentlig mest av alt et verktøy for å få deg til å kjøpe figurer, da alle figurerene har sine egenskaper du trenger i spillet. Jeg har vel blitt ganske skeptisk til hva jeg har oppfattet som et utspekulert produkt rettet mot barn, selv om det selvsagt ikke er galt å ville tjene penger. Det lille jeg har sett av selve spillet virket fargerikt og pent, men ganske enkelt.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Har ikke spilt det selv heller, men jeg har inntrykket av at det ikke er noe som spyro, men faller i money-grabbing-shovelware-kategorien

This.

Har en bror som spiller dette og det virker som han kjøper nye slike figurer hver helg. Blir dyrt spill i lengden da.

Lenke til kommentar

Jeg er en mann på godt over tretti som elsker Skylanders. For å ta det med en gang: Hver Skylander tilhører en av åtte elementer (ild, vann osv), og noen steder i spillene vil du finne områder som kun kan nås med en Skylander fra rett element. Dette gjør at du trenger minst åtte Skylandere for å kunne fullføre spillene 100%. Dette vil endre seg litt i Skylanders 3, da nye Skylandere kan deles i to og settes sammen til en ny figur, så du kan ha to elementer på en figur. Det blir nok uansett ikke så alt for store forandringer. Når det er sagt klarer du deg fint med startpakken. Du vil ikke kunne fullføre spillet 100%, men du vil kunne fullføre historien og gjøre det meste annet. Det er som sagt bare noen få områder du ikke kan nå.

En annen ting å huske på er at de to spillene til 3DS heter de samme som spillene på de andre konsollene, men det er helt andre spill med helt andre historier. På det viset er det faktisk fire Skylanders-spill allerede. Men alle figurene fra det første (Spyro's Adventure) kan brukes i det andre (Giants), så kjøper du startpakken til Spyro's Adventure har du figurer nok til å fullføre alle fire spillene. Som sagt kan du ikke fullføre dem 100%, men nesten.

Selve gameplayet er kanskje litt i enkleste laget, men det er solide plattformspill med mye sjarm og humor. Det eneste negative er at det første spillet er litt vel glad i å fortelle deg hva du skal gjøre, men det er endret ganske mye i Giants. Når det gjelder vanskelighetsgraden er den litt for enkel gjennom store deler av historien, men du vil åpne arenaer der du sloss mot en rekke fiender og har en del regler. Eller hva man nå kaller det. Dette kan være røykbomber som dekker hele skjermen med røyk, deler av bakken forsvinner og så videre. Disse er betydelig vanskeligere enn historien, så du vil nok muligens slite litt her.

Alt i alt anbefaler jeg startpakken til enten Spyro's Adventure eller Giants sterkt. Bare fordi du kan kjøpe 40+ figurer, betyr det ikke at du det. ;)

Btw angående koblingen til Spyro er det satt i samme univers, men Spyro er ikke hovedpersonen her. Det første spillet heter Spyro's Adventure for å tiltrekke Spyro-fans, men neste droppet det og satset fullstendig på å være en egen serie. Neste spill er Swap Force, og kommer nok til høsten, så vidt jeg vet. Gleder meg som en unge. :)

Edit: Det er en del her i tråden som ikke liker Skylanders, men nesten ingen av dem har faktisk prøvd spillene mer enn noen minutter. Du bør absolutt ikke høre på dem. Hør heller på folk som vet hva de snakker om. Ville du unngått Gran Turismo fordi en Xboks fanboy som hater bilspill sier det er dårlig? ;)

Endret av Lykketrolling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja.. det var en ny vri! :) Tusen takk for lang kommentar!! :)

Er også selv "godt over 30", en '78-modell.. Men, hvis man har 8 figurer, en fra hvert element, kan man da fullføre 100 %? Eller trenger man "alle 40+"?

Går det greit å få for Giants-pakken først? Det er liksom den som er i butikken..

Takk igjen! :)

Lenke til kommentar

Det er åtte elementer i de to første spillene, så du trenger bare en fra hvert element for å klare 100%. Og som sagt kan du fint å gjennom historien med startpakken.

En ting jeg glemte å nevne i farten er at Giants (logisk nok) har en ny type figurer kalt giganter. I Giants vil du nok trenge en av disse også for å få 100%, men kjøper du startpakken får du en av dem med uansett. Det er også noen nye "vanlige" figurer i Giants, og noen av de gamle er oppdaterte. Det gjør at alle figurene fra det første (Spyro's Adventure) kan brukes i Giants, men det er noen få fra Giants som ikke kan brukes i Spyro's Adventure (som gigantene og de nye folkene).

Historien, brettene og gameplayet i 3DS-versjonene er annerledes enn i de andre versjonene. For eksempel kan figurene hoppe i 3DS-versjonen, men ikke i de andre versjonene. Historien i 3DS-versjonen er også helt uavhengig i begge, så hvilken av dem du prøver først har ingenting å si.

Når det gjelder de "store" konsollene er historiene her også uavhengige av hverandre, men i Giants vil du møte folk du først måtte i Spyro's Adventure, og du vil nok få vite en og annen ting fra historien der. Men det er fint lite, så det er ikke noe problem å starte med Giants. Det var faktisk der jeg startet. ;)

Om du er interessert i Skylanders vil jeg derfor anbefale at du kjøper startpakken til Giants og ser om du liker det. Da kan du fullføre hele historien i spillet, og liker du det nok til å prøve å få 100% kan du jo kjøpe en og annen figur senere. Disse kan du så bruke på Spyro's Adventure, 3DS-versjonen og i Swap Force, når det kommer. Som en bonus er det også tre Skylanders-spill til iOS (Cloud Patrol, Lost Islands og Battle Grounds) og et mini-MMO til PC (Skylanders Universe). Disse kan også bruke figurene du får med i startpakken. Du kan kjøpe en egen portal til iPad om du vil, men selv det er ikke nødvendig. Alle figurene har en liten kode med i esken, så du kan bruke den for å åpne figurene i de fleste spillene. Alt i alt er kostnadene ganske overvurdert. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...