DementedAlbino Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Lurer på hvor jeg kan få kjøpt vernehjelm som jeg kan montere på hørselsvern og beskyttelsesbriller. Greit om dette ikke koster en formue da det skal brukes på hytten ved behov. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 (endret) Victoria, Univern, Wenaas og sikkert mange andre plasser. Kanskje til og med Biltema. Endret 10. juli 2013 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Alle butikker som selger arbeidsklær har slikt sikkerheitsutstyr i sitt sortiment, dersom dei ikkje har varene inne så kan dei bestille inn. Når du seier du skal ha noke billig så var det fyrste som slo meg Jula sidan dei har slikt utstyr i fleire prisklasser, men etter at eg såg på nettsida så har dei berre hjelm med hørselvern og visir for saging, ikkje vernebriller som kan brukast til vinkelsliper og liknande. Denne får du til 99 kroner http://www.jula.no/vernehjelmsett-906017 I tillegg så må du hoste opp to tiere for å kjøpe lause vernebriller dersom du treng det i tillegg. Eg trur ikkje du får det så mykje billegare andre plassar. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2013 Jeg har sjekket Biltema, Jula og en del andre, men ingen som er slik jeg ønsker. Jeg stikker innom Victoria i dag eller i morgen så får jeg se hva de har der. Har forsåvidt en gammel hjelm med hørselvern, så tar den med og ser om de har en hjelm som har samme festemekanisme som på den jeg har. Å ha løse briller vil resultere i at jeg legger de fra meg over alt, trenger noe som er fastmontert. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Victoria har nettbutikk, du kan sjekke der. Ser ut som om hjelm, briller og hørselsvern må kjøpes hver for seg, og at det da kommer på litt over 500 kr. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2013 500 går fint, er ikke så gale det. Skal uansett se om hørselvern jeg alt har på nåværende hjelm kan brukes på en ny hjelm:-) Lenke til kommentar
V_B Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 (endret) Hei, Selv bruker jeg "Petzl Vertex Best" på arbeid. Dette er en hjelm som også blir brukt av klatrere og dermed er veldig lett. Enkelt å montere på hørselvern, beskyttelseglass for øyene og lykt. Her har du en link. Merk at selv om det er en "klatrehjelm" så er den veldig robust og har til nå tålt fryktelig mye. Endret 11. juli 2013 av Salt_Skin Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Jeg bruker faktisk den klatrehjelmen på jobb selv, men det er stort sett i forbindelse med klatring at jeg bruker hjelm, da. Om hjelmen kun skal brukes en sjelden gang på hytten så tror jeg egentlig ikke er så nøye hva du går for så lenge den gir nødvendig beskyttelse. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2013 Viste seg at jeg kunne kjøpe ny "innmat" til hjelmen jeg alt har, så da blir det løsningen og jeg beholder IRIS 2 hjelmen videre. Skal ha denne tråden i bakhånd til det trengs ny hjelm på jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå