Gå til innhold

1920x1080p + 120hz med HDMI 1.4b?

Anbefalte innlegg

Jeg har koblet sammen PC'n og TV'en og dupliserer skjermene. PC skjermen har jeg koblet til med DVI-D og får 120 HZ men TVen min har ikke DVI eller DP utganger og jeg får ikke full hd+120hz med hdmi 1.4a, men om jeg kjøper en HDMI 1.4b kabel. vil jeg klare å kjøre den på 120 hz mot pcen da? takk! sliter også med å finne 1.4b kabler .. om noen har tips til hvor jeg kan kjøpe dem. Jeg har en Sony KDL-55 noe. kjøpte den for noen mnd siden. kostet 13k. jævlig surt at den ikke har DP innganger..

Endret av Schanzation
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell, det som er synd er at du mest sannsynlig ikke får kjørt 120 Hz til TVen. De TVene er vel egentlig ikke laget for 120 Hz, bare vise det samme bildet to ganger (60Hz) for å få følelsen av mer smoothhet.

1.4b må jo være støttet av TV og skjermkort, samt at TVen må støtte å få 120 Hz gjennom dette, noe jeg ikke enda har hørt noen TV gjøre. Trist men sant.

Er dog åpen for å bli motbevist. Da jeg gjerne skulle sett at dette ble endret. TVer har hatt 100Hz og langt over det i et tiår snart, og fortsatt har jeg ikke hørt eller sett noen TV som takler noe mer enn 60 Hz input.

Det kan godt være fordi det ikke er en "ekte" 120 Hz, eller at de begrenser den pga responstiden er for dårlig til å vise to forskjellige bilder med 8,3ms (120Hz) mellomrom godt nok. TVer er vel som oftest IPS-panel, altså den trege sorten, og de er ikke kjent for å takle raske forandringer som billige og raske TN-paneler. Nettopp fordi TVer ofte trenger bedre fargegjengivning og innsynsvinkel enn en PC-skjerm.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...