€tt@n Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Hei allesammen, Jeg har i dag en 3570k som jeg driver å prøver å pushe litt for en stabil og fin 24/7 overclock. Jeg har i dag en 212 plus (ikke EVO) og treffer opptil 92C for en 4.4GHz under IBT og Furmark kjørende samtidig i 15 min. Bios Man vcore satt til 1.24v med UH LLC, som gir max vcore under IBT 1.256v. Som emnet tilsier så har jeg R3 kabinett noe som ikke er veldig mottakelig for f.eks. h100i/110 da det trenger modifisering for å passe. Bestillte i dag Coollaboratory Liquid Ultra og tenker å "delidde" cpu'en min i løpet av ferien. Men da ihs til cpu vil være "løs" (utenom mobo festet) tenker jeg kanskje at det vil være best å kjøre på med en lukket vannkjøler da jeg er redd for at NH-D14 vil bli litt for belastende hvis jeg skal LAN'e etc. Har lest og søkt en del rundt ang. lukket vannkjøling til R3'en og funnet noen som har en H80 push bak. Det eneste er at jeg ikke har funnet ut om de måtte modde for å få plass til den da R3'en har 120mm bak og H80/i har 140mm. Har også tittet en del på H55/Kuhler620 men litt skeptisk i forhold til overclocking. Takker så meget på forhånd for innput rundt problemstillingen min Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 (endret) H80i vs H100i: http://www.hardwarec...00i-review.html http://www.pcper.com...-H60-H80i-H100i Med H100i/H110i må du modde litt for å få det til. Er vel bare plass til vifter i topp på det kabinettet?. H80i med push/pull blir vel valget?. Den har nesten dobbel så tykk radiator som H100i, dette betyr at den har mer restriksjoner på airflow. Du må da opp med RPMen på viftene for bedre airflow, mer støy:( 5-6 grader høyere temp enn H100i. Endret 11. juli 2013 av jetzbullet Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Plass til en 140mm i bunn eller to 140mm i topp. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 NH-D14 er løsningen. H80i er ikke bedre enn NH-D14 1 Lenke til kommentar
larriss Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Jeg har R3 og bruker cool master 120m med push pull i bakenden og luft ut på toppen har en i7 870 som er klokket til 4.o og holder da 78grader på max load med prime95 Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2013 Takker for svar allesammen.. Etter side opp og side ned med lesing om kjølere, delidding, TIM's osv., ble det ble til at jeg i natt bestilte en NH-D14. Jeg har alltid vist at D-14 konkurrerer nokså greit mot de beste liquid kjølerene og er veldig driftsikker (veldig få RMA'er). Det eneste som jeg var usikker på var hva slags innvirkining den vil ha mot min "delidde'd" chip i og med at den er så stor og tung. Bestemte meg derfor kjøpe denne: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=281067745315 Planlegger å legge på et tynt lag rundt igjen etter at jeg har fått av det gamle, påført Coollaboratory Liquid Ultra slik at den holder seg på plass. Tenker også at det kan være smart med den siliconen da CLU har sinnsykt bra levetid men noe hærk å fjerne. Uansett takker for alle innspill... Prosjektet blir utført om en ukes tid når alle innkjøp er plass. 5 GHz here I come Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå