Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lite HK?

Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden på utkikk etter min første bil, og har kommet over en bil som dekker mine krav og behov på de aller fleste områder. Det eneste som får meg til å stusse er at motoren kun har 55 HK. Dette høres veldig lite ut. Hvordan vil bilen være å kjøre? Vil den bruke veldig lang tid på å akselerere, eller trenger ikke dette være noe stort problem? Bilen har en vekt på 1050 kg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reis av sted og prøvekjør bilen så finner du fort ut om det er for lite eller nok HK til ditt bruk.

Selv vil jeg si at alt under 100 (Alt etter vekt) blir for lite for mitt bruk og behov. Men nå har jeg og en tendens til å fra tid til annen trekker på henger og.

Lenke til kommentar

Det er 55 HK det er snakk om her, ja - med en 1,2 l motor. Har vel egentlig skrinlagt planene om å kjøpe denne bilen, ettersom de fleste jeg har snakket med mener motoren er vel svak. Har ikke behov for noen racerbil, men en helt 'normal' personbil som kan kjøre på E6 uten at turtallet drar seg mot maks. Er 1,3 l og 82 HK for lite i så måte? Kom over en annen interessant bil :p

Lenke til kommentar

Vil tro at det er i Polo-segmentet du ser på bil, 55Hk hadde nok gått. Men på en 1.2 sugemotor blir det utrolig kipt! Når madammen var på utkikk etter bil (nærmere bestemt polo), så var hun skråsikker på at motor ikke hadde noe å si. Tror hun kjørte 100 meter med en 1.2l før hun snudde og fant ut at det måtte mer til.

Hun kjører en 1.4TDi med 75HK som er helt greit. Du kommer det greit framover og fort nok opp i fart (men vurdere å sette inn chip, dvs 105HK..)

Over 100HK er absolutt ikke nødvendig på en småbil! Men ville funnet en med turbo (diesel eller bensin..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...