Matsiboyy Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Jeg er for tiden på utkikk etter min første bil, og har kommet over en bil som dekker mine krav og behov på de aller fleste områder. Det eneste som får meg til å stusse er at motoren kun har 55 HK. Dette høres veldig lite ut. Hvordan vil bilen være å kjøre? Vil den bruke veldig lang tid på å akselerere, eller trenger ikke dette være noe stort problem? Bilen har en vekt på 1050 kg. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Reis av sted og prøvekjør bilen så finner du fort ut om det er for lite eller nok HK til ditt bruk. Selv vil jeg si at alt under 100 (Alt etter vekt) blir for lite for mitt bruk og behov. Men nå har jeg og en tendens til å fra tid til annen trekker på henger og. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 I det daglige er det sikkert kurant om du er alene, men med fullastet bil merker du nok at det går ganske dårlig. De fleste biler med såpass lite motor egner seg best for bykjøring, og relativt dårlig for ferieturer. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 For bykjøring og lignende er det nok helt kurant med den vekten. Lenke til kommentar
Matsiboyy Skrevet 10. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2013 Takk for svar. Bilen vil først og fremst brukes til å ta seg fra Råde til Universitet på Ås, hvilket innebærer at jeg må kjøre E6 hver dag. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Da tipper jeg du blir litt gal i hodet, for den kommer nok til å være giret ganske lavt slik at du blir liggende på høyt turtall i 100+ på E6 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Sikker på at det ikke er 55KW? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Hva for en bil er dette egentlig? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Det er jo bare 75 hk Det er signifikant forskjell på 55 og 75 hestekrefter... Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Ja men er fortsatt ingenting å skryte av Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Det skal være Snickers og Twist ( ) men det holder om TS bare skal ha en bil for transport. Lenke til kommentar
Matsiboyy Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2013 Det er 55 HK det er snakk om her, ja - med en 1,2 l motor. Har vel egentlig skrinlagt planene om å kjøpe denne bilen, ettersom de fleste jeg har snakket med mener motoren er vel svak. Har ikke behov for noen racerbil, men en helt 'normal' personbil som kan kjøre på E6 uten at turtallet drar seg mot maks. Er 1,3 l og 82 HK for lite i så måte? Kom over en annen interessant bil Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Alt kommer an på hvilken bil, og hvis du har tenkt til å holde kjeft om det foreslår jeg at du bare kjøper den første og beste du finner. INGEN kan gi råd uten å vite hva for en bil du vurderer. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Vil tro at det er i Polo-segmentet du ser på bil, 55Hk hadde nok gått. Men på en 1.2 sugemotor blir det utrolig kipt! Når madammen var på utkikk etter bil (nærmere bestemt polo), så var hun skråsikker på at motor ikke hadde noe å si. Tror hun kjørte 100 meter med en 1.2l før hun snudde og fant ut at det måtte mer til. Hun kjører en 1.4TDi med 75HK som er helt greit. Du kommer det greit framover og fort nok opp i fart (men vurdere å sette inn chip, dvs 105HK..) Over 100HK er absolutt ikke nødvendig på en småbil! Men ville funnet en med turbo (diesel eller bensin..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå