Mazå Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Hei Lager da ei portfolio side som skal syne bilder , illustrasjoner og nettsider jeg har laga. Hvordan setter jeg opp n drop down meny? (Hjem->Om->Service-> Portfolio med drown down som foto/web/grafisk. -> Kontakt. Har ca 5 nettsider på samme adresse. www.domain.com/test 1, www.domain.com/test 2, www.domain.com/test 3, www.domain.com/test 4 osv. Noen som vet hvordan jeg kan få alle adressene på adressa www.domain.com så man finner de lett? <body> <div id="wrapper"> <div id="menu" class="container"> <ul> <li class="current_page_item"><a href="index.html">HJEM</a></li> <li><a href="about.html">OM</a></li> <li><a href="service.html">Service</a></li> <li><a href="portfolio.html">Portfolio</a></li> <li><a href="contact.html">KONTAKT</a></li> </ul> </div> <!-- end #menu --> Håper dere forstår det jeg har spurt om, takk Lenke til kommentar
KristobalM Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Hei. Dette kan du gjøre med CSS. <head> <style> #menu { width:100%; display:table; vertical-align:top; position:relative; } #menu ul { position:absolute; } #menu ul li { padding:0 15px; display:inline-block; border:#000 1px solid; font-weight:bold; } #menu ul ul { display:none; margin:0; padding:0; } #menu ul ul li { display:block; margin:3px 2px 0px -16px; font-weight:normal; } #menu ul li:hover > ul { display:block; } </style> </head> <body> <div id="wrapper"> <div id="menu" class="container"> <ul> <li class="current_page_item"><a href="index.html">HJEM</a></li> <li><a href="about.html">OM</a></li> <li><a href="service.html">Service</a></li> <li><a href="portfolio.html">Portfolio</a> <ul> <li><a href="portfolio.html">Foto</a></li> <li><a href="portfolio.html">Web</a></li> <li><a href="portfolio.html">Grafisk</a></li> </ul> </li> <li><a href="contact.html">KONTAKT</a></li> </ul> </div> </div> </body> Det størreenn-tegnet gjør er å lete etter en passende child (neste "tag" under seg selv) og utføre css-endringene på denne, se #menu ul li:hover > ul { display:block; } Ergo laster pcen ned stilen på forhånd, men utfører den kun når noen er nær foreldre-taggen, i dette tilfellet "portfolio". Trenger du flere nedtrekksmenyer er det bare å følge mønsteret til den eksisterende. Til ditt neste spørsmål kan du benytte deg av PHP. Du kan enten lage en meny-funksjon som skriver ut menyen på hver side, eller inkludere (include()/require()) en fil som inneholder menyen. Da slipper du å redigere menyen på mange forskjellige sider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå