Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Åreknuter i pungen?

Anbefalte innlegg

Har i noen uker hatt en annerledes følelse i venstre side i pungen. Hvis jeg kjenner forsiktig med 2 fingre rett over den venstre testikkelen, er det som om sædlederne er 3 ganger så tykke som vanlig, og hardere. Er en litt øm følelse også.

Søkte på det, og symptomene stemmer med det jeg har;

kjennes litt ut som harde "mark" når jeg kjenner med to fingre (rett over testikkelen der sædlederne er festet), og klumpen blir en del mindre og mykere når jeg ligger enn står oppreist. I tillegg er det i den venstre som var det vanligste i følge det jeg leste.

Leste at det er ufarlig, men at det kan føre til nedsatt fruktbarhet hos menn, og i aller verste tilfelle kan føre til sterilitet.

Leste også det at mange menn som har åreknuter i pungen har redusert fruktbarhet, men de aller fleste får barn like lett som andre. Blir jo vettskremt av dette, og frykter såklart at jeg har nedsatt evne til å få barn med hun jeg elsker, når vi skal prøve om noen år.

Er mann på 21 år.

Noen andre som har/har hatt dette, som har tips til hva jeg kan gjøre (hvis det er nødvendig)?

Anonym poster: 119ec637729e8182043262dbb51850eb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har som sagt i venstre, og tror ikke det er noe som nylig har kommet, er bare for en mnd siden jeg virkelig begynte å lure på hva det er. Alle symptomene stemmer med årebrokk (varicocele).

Anyways, har fått bestilt legetime i august. Gruer meg :s

Har noen noen trøstende ord?

Anonym poster: 119ec637729e8182043262dbb51850eb

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...