Gå til innhold

Hvorfor tar overgangen til 64-bit OS så lang tid?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Når Win 7 kom, bygget jeg ny PC og la inn 64-bit både fordi jeg hadde mer enn 4 GB ram men også fordi jeg forventet at NÅ måtte da ting omsider være kompatibelt med 64-bit. Opplever allikevel ukentlige 64-bit issues fordi programvare ikke støtter 64-bit.

Garmin lanserte nylig et oppdateringsprogram for GPSene sine som de kaldte garmin express. Det fungerer dårlig med 64-bit, og henvender man seg til kundeservice er svaret: Bruk 32-bit.

Prøvde HBO streaming. Funket ikke. Svaret? Ikke kompatibelt med 64-bit.

Jeg synes jo at når man lanserer tjenester i 2013 så er 64-bit støtten viktig, ikke minst fordi mange bruker 64-bit fordi de har mer enn 4 GB ram.

Med mine erfaringer, og uten minnebegrensningene, så hadde jeg faktisk gått tilbake til 32-bit igjen for å slippe alle problemene med ting som ikke støtter 64-bit.

Virker som om de ikke vet at 64-bit eksisterer....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Problemene jeg opplever er med netttjenester, hvor man skal oppdatere noe eller streame noe. De bruker ofte ulike tillegg, og de liker ikke 64-bit.

http://support.upc.ie/app/answers/detail/a_id/532/~/install-widevine

The current Widevine Video Optimizer plugin version for IE9 64-bit does not offer access to Horizon.tv. Please switch to IE9 32-bit

https://nn-no.facebook.com/HBONorway/posts/509470879109125

Widevine ser ikke ut til å fungere med Windows 7/Internet Explorer 9 64 bits

Bruker forøvrig ff 32 bits, men av husets pcer så er det kun 32 bits det funker på.

Hver gang noe ikke funker og jeg kontakter support så er standardsvaret bytt til 32-bit. Hurra.

Lenke til kommentar

Oppgrader til IE10, den kjører 64bit med 32bit tabs som standard. Du kan kjøre tabs i 64bit også ved å sette "enhanced protected mode". Du får da samme problemer som med IE9 regner jeg med, siden de fleste selskaper ikke gidder å lage tillegg for både 32bit og 64bit.

64bit browsere blir neppe standard på lenge ennå...

Endret av FBEN
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Bruker 64 bit os og 32 bit firefox. Har forøvrig ie 10 også. Problemet ser ut til å være os på 64 bit.

Man lanserer streamingtjenester som krever widevine, vhisky og andre addons, og så funker de dårlig på 64 bit os.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bruker 64 bit os og 32 bit firefox. Har forøvrig ie 10 også. Problemet ser ut til å være os på 64 bit.

Man lanserer streamingtjenester som krever widevine, vhisky og andre addons, og så funker de dårlig på 64 bit os.

Brukerfeil altså...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Man lanserer tjenester som man påstår fungerer men som ikke gjør det. Det retter også fokuset på problemet, at man fortsetter å lansere ting som kun fungerer på 32 bit os.

Drivere er ikke noe problem, heller ikke spill og programmer. Men netttjenester for å streame, oppdatere, osv lever fortsatt i 32 bit land.

Kontakter man support får man bare beskjed om å bruke 32 bit os, det er tydeligvis universalsvaret som løser alle problemer.

Lenke til kommentar

Man lanserer tjenester som man påstår fungerer men som ikke gjør det. Det retter også fokuset på problemet, at man fortsetter å lansere ting som kun fungerer på 32 bit os.

Drivere er ikke noe problem, heller ikke spill og programmer. Men netttjenester for å streame, oppdatere, osv lever fortsatt i 32 bit land.

Kontakter man support får man bare beskjed om å bruke 32 bit os, det er tydeligvis universalsvaret som løser alle problemer.

Merkelig. Det burde jo ikke ha noe å si om operativsystemet er 32-bit eller 64-bit. Det er også ekstremt merkelig at de engang sier det når nettsiden hevder at de støtter både 32-bit og 64-bit i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ja. Ideelt sett skulle jeg hatt en 32 bits billigmaskin til å streame og oppdatere dingser, mens alt annet gikk på 64 bit.

Siste opplevelse gjaldt HBO. Testet den ut, men idet jeg skal se noe så krasjer det etter knapt ett minutt. Fikk igjen beskjed om å bruke 32 bit da de hørte jeg brukte 64 bit os.

Garmin Express er ikke kompatibelt med operativsystemet ditt.

Det er meldingen jeg får opp når jeg skal bruke det på 64 bit win 7.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg noen Garmin å teste på, men selve programmet gikk greit å installere og kjøre på Win8 64bit.

Sikker på at det ikke er din Windows installasjon som har spist noe den ikke tåler? Merkelig at du skal ha så mye trøbbel med 64bit Windows.

Eneste trøbbel jeg kan huske de siste årene, er et program fra Audi, som brukte 16bit installer.

--

Et tips for å sjekke systemfilene, kjøre "sfc /scannow" fra cmd i admin modus.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Veldig trygg på at win og maskin er ok. Dette oppstår kun på streamingtjenester som HBO osv som bruker widevine og lignende tillegg, samt endel oppdateringsprogrammer til ulike dingser. Kontakter kundeservfice, og får bare til svar at det ikke funker, eller funker dårlig, med win 64 bit og blir da fortalt at jeg må kjøre det på en 32 bits maskin.

https://forums.garmin.com/showthread.php?34627-You-have-no-maps-to-reinstall-%28Garmin-Express%29/page2

It is if you are not running Windows 7/8 64bit - which probably a huge number of Garmin users are doing - for those of us who do Mapupdater just won't run.

All I get when I try to run the map updater is an error message that it cannot connect to the server. I Googled the problem and from what I found this is a common problem if you are running Windows 7 64bit.

Det er sånne ting som krasjer med win 64

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...