Hèxacôres Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 (endret) Har googlet endel, sett, lest og studert, og jeg kom da over fortatrust. De tilbyr en fin dedikert server med ubegrenset trafikk, 2stk quad core prosessorer, 16gb ram og 1tb lagring til under 100 dollar i mnd, og det ser ut som at det er en maskin som passer meg perfekt. Jeg er vandt med windows server 2008r2, og trives godt å jobbe i den, men de tilbyr linux, (bla centos, derbian og ubuntu) også, og det gjør prisen 15$ lavere. Jeg vil bruke serveren til : -Laste ned filmer via vps, streame til meg selv og mine venner via plex. -Minecraft server, toppen 10 spillere kontinuerlig -Hoste nettsider, neppe mer enn 25stk -Ta bakup av min desktop Og sikkert noe andre saker jeg kan finne ut at jeg vil prøve meg på. Da kommer spørsmålene : -Vil det være mye knoting for en som ikke har peiling på linux i det hele tatt å sette opp dette ? -De sier ingenting om bakup, men tilbyr en ekstra disk til raid-1 for noen kroner i mnd. Betyr det at hvis disken ryker i serveren, mister jeg alt ? -Hvordan er hastighetene, pingen osv til dem ? -Ser nå at de ikke sier noe om GUI i windows heller. Noen som vet noe om dette ? Setter stor pris på alle svar. Endret 10. juli 2013 av Hobbynerden Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Det første "problemet" er jo at serveren står i USA. Dette medfører ofte litt høy ping til å spille med. Det du skal sette opp på serveren er ikke så veldig vanskelig, litt googling så får du lett til det på linux. Ville valgt Debian, da dette er enkelt, og er masse lesestoff på nettet. Til Windows Servere har du jo remote desktop som er lett å sette opp/bruke. Har du sett på Hetzner sine hosting løsninger: http://www.hetzner.de/en/hosting/produkte_rootserver/ex6s Har brukt disse tidligere, og var veldig fornøyd med hva di leverer. Lenke til kommentar
Mez Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Hvor lang bindingstid er det på servern du har sett på? Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 10. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2013 Det første "problemet" er jo at serveren står i USA. Dette medfører ofte litt høy ping til å spille med. Det du skal sette opp på serveren er ikke så veldig vanskelig, litt googling så får du lett til det på linux. Ville valgt Debian, da dette er enkelt, og er masse lesestoff på nettet. Til Windows Servere har du jo remote desktop som er lett å sette opp/bruke. Har du sett på Hetzner sine hosting løsninger: http://www.hetzner.d...rootserver/ex6s Har brukt disse tidligere, og var veldig fornøyd med hva di leverer. Ser på det nå, og det ser veldig greit ut. Hvor lang bindingstid er det på servern du har sett på? Ingen bindingstid etter det jeg kan se, men jeg leser på webhostingtalk om de, og det har fått meg til å slå fra meg fortatrust ganske fort. Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 (endret) Har vært kunde av Både hetzner diverse andre og jeg kan si at jeg er ikke veldig fornøyd med hetzner. Mange skryter over prisene deres men jeg skaffet med følgene hos LeaseWeb: 1x Server: HP DL 120g7 CPU: Intel Quad-Core E3-1230 RAM: 16GB Harddisks: 2x500GB RAID (HW/SW): SW RAID 1 Connectivity: Premium Bandwidth: 5TB Uplink: Fast Ethernet (FE) IP: 1 SLA: Best Effort 1x Server: HP DL 120g7 CPU: Intel Quad-Core E3-1230 RAM: 8GB Harddisks: 2x500GB RAID (HW/SW): SW RAID 1 Connectivity: Premium Bandwidth: 5TB Uplink: Fast Ethernet (FE) IP: 1 SLA: Best Effort For kr 120euro i mnd (950kr) pr mnd, gratis setup, ingen binding. En av hovedgrunnene til at jeg byttet var at hetzner har rett og slett helt horribelt peering samt dårlig support. Send en mail til sales så finner du ut hva hardware og løsniger som er ønsket. Endret 10. juli 2013 av wtf1337 Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 10. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2013 Har vært kunde av Både hetzner diverse andre og jeg kan si at jeg er ikke veldig fornøyd med hetzner. Mange skryter over prisene deres men jeg skaffet med følgene hos LeaseWeb: 1x Server: HP DL 120g7 CPU: Intel Quad-Core E3-1230 RAM: 16GB Harddisks: 2x500GB RAID (HW/SW): SW RAID 1 Connectivity: Premium Bandwidth: 5TB Uplink: Fast Ethernet (FE) IP: 1 SLA: Best Effort 1x Server: HP DL 120g7 CPU: Intel Quad-Core E3-1230 RAM: 8GB Harddisks: 2x500GB RAID (HW/SW): SW RAID 1 Connectivity: Premium Bandwidth: 5TB Uplink: Fast Ethernet (FE) IP: 1 SLA: Best Effort For kr 120euro i mnd (950kr) pr mnd, gratis setup, ingen binding. En av hovedgrunnene til at jeg byttet var at hetzner har rett og slett helt horribelt peering samt dårlig support. Send en mail til sales så finner du ut hva hardware og løsniger som er ønsket. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du mener de er billigere ? Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du mener de er billigere ? Jeg tror du missoppfattet litt, endel folk jeg snakker med er imponert av prisene til Hetzner med jeg mener at de ikke kan støttes så mye opp til. Hos Leaseweb får man en mye bedre tjeneste for bare litt dyrere pris. Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2013 Jeg gikk for hetzner, og så langt er jeg fornøyd. Hastigheten jeg fikk var først rundt 70mbit og noe ustabil, så kontaktet jeg de. De ba om tillatelse til å bruke sitt rescue system for testing og feilsøking. Jeg fikk 20min nedetid, men jeg fikk også 1mnd gratis host, pluss en linje som yter det den lover. Så langt, er inntrykket positivt. Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2013 Driver nå å tester litt hastigheter og stabilitet. Så langt ser det ok ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå