Gå til innhold

Lyver speil?


Anbefalte innlegg

Har et megaproblem her i huset. Er to speil, når jeg skal ut sjekker jeg meg i det ene. Da ser jeg synlige muskler og en ok sixpack. Selvtilliten er stor, men når jeg skal ut døra er det et nytt speil vedsiden av døra. Der ser jeg drit tykk og jævlig ut, all selvtilliten forsvinner og jeg vil bare bli hjemme. Trodde virkelig alle speil var like. Er de ikke det? Forminsker/forstørrer noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om speilet er litt bøyd så kan det jo forminske/forstørre. Men lyssettingen kan også ha veldig mye å si. Feks. speilet på badet kan virke annerledes enn spilet i gangen pga. lyset. Vil tro at det er mer dette som er problemet da det er veldig sjeldent at speil er defekte.

Lenke til kommentar

Hvis speilet er buet vil de kunne lyve, men jeg vil mest sannsynlig tro at det er lysforholdene som utgjør forskjellen.

 

Ellers kan jeg ikke unngå å føle at du overdriver litt, ingen går fra "ok sixpack" til "drit tykk" med mindre de står foran tivolispeil, noe som igjen får meg til å tenke at endel av dette er i hodet ditt.

 

Har du mulighet til å flytte speilene slik at de står ved siden av hverandre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er to sannsynlige grunner til dette, som dei andre seier så er det nok lysforholda vesentlige for korleis du ser ut i speilet. Men i tillegg vil også vinkelen på speilet ha betydning. Dersom speilet heller utover i rommet (slik som det ofte gjer dersom det er hengt opp som eit maleri med snor på baksida) så vil du sjå kortare og breidare ut. Dersom bildet heng bakoverlent så vil du få motsatt effekt.

 

Så kanskje du skal prøve å henge opp speilet som heng i gangen skikkelig? :)

 

 

 

Men det finnes også speil som er designet for å forvrenge speilbildet. Slik speil finner du av og til i prøveromma på kjøpesenter. Det er ikkje så mange åra sidan ei kjede i norge fikk kritikk for å ha speil som var utforma slik at damene blei høge og slanke, og med dei rette måla over rompe, midje og bryst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...