Gå til innhold

Kjøpte film for 800.000 kroner

Anbefalte innlegg

Eg jobber faktisk i en bedrift som frakter deler til alle deler av verden hver eneste dag. Fra smådeler du kan bære med deg til maskiner så store at vi har brukt Antonov 225 til å frakte de. Det tok under 4 uker fra vi bestemte oss for å leie den til maskinene var fremme i Korea.

Eg kan garantere deg at ingen venter på frakt i mere enn en uke. Når det tok så lang tid å få den fraktet så er det fordi Fuji og kunden valgte det, ikkje fordi det ikkje var mulig å få det avgårde raskere. Stort sett alle frakteskip har ledig plass på hver eneste tur.

Edit: Beklager, det var en Antonov EN124.

http://www.youtube.com/watch?v=OBYveXSE9gw

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det koster en god del mer å sende kjølegods med fly enn med båt. Matvarer som fersk laks skal raskt på markedet, så der er det naturlig at man bruker fly.

Hadde jeg brukt 800 000,- på film hadde jeg jaggu bladd opp noen tusenlapper for å få den med en gang.

Lenke til kommentar

Basert på min erfaring med båtfrakt må man nok ut med mere enn "noen tusenlapper" for å frakte tre paller på fly så langt.

Du ville kommet langt med en bunke, si 30-40. Det er "noen tusenlapper" i denne målestokken.

Fikk nettopp fraktet en halv kubikkmeter fra Malaysia, med fly, det kostet ikke mer enn 6000,- pluss litt i avgifter. Tror ikke det er nødvendig med kjølefrakt med fly, det er så kort tid uansett.

Uansett, tror det holder med spekulasjoner, men at det skal være nødvendig med et halvt år transporttid kan jeg ikke fatte.

Lenke til kommentar

Du ville kommet langt med en bunke, si 30-40. Det er "noen tusenlapper" i denne målestokken.

Fikk nettopp fraktet en halv kubikkmeter fra Malaysia, med fly, det kostet ikke mer enn 6000,- pluss litt i avgifter. Tror ikke det er nødvendig med kjølefrakt med fly, det er så kort tid uansett.

Uansett, tror det holder med spekulasjoner, men at det skal være nødvendig med et halvt år transporttid kan jeg ikke fatte.

Sendes kanskje med det transoseaniske seilskutekompani. :D

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...