Tommyd Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Hei, Jeg har akkurat fått en telenor "gjør det selv" pakke med et nokia m5112 modem, og det er fire ethernet porter på den, kan jeg liksom dele med tre andre da? eller er det sperret? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Jepps, skal kunne dele nettet med andre maskiner i samme husstand. Jeg har selv ADSL fra telenor, og fikk IKKE med et slikt modem. Forskjellsbehandling? Sender telenor ut ulike modem, men krever samme pris? Makan! Lenke til kommentar
turboduron Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 jepp. bare og plugge dem inn. Lenke til kommentar
Tommyd Skrevet 14. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2002 Er ikke telenor ganske kjent for varierende kundebehandling da? Men, det som er litt dumt i mitt tilfelle er at de ikke kobler til adsl`n før den 25, skulle gjerne hatt det før det, menmen.. må vel være fornøyd med at de i det hele tatt har fått rompa i gir og sendt meg utstyret.. Lenke til kommentar
Tommyd Skrevet 14. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2002 Er det forresten slik at jeg kan ha vanlig nettverk med de pc`ene jeg kobler sammen med adsl-ruteren? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Er dette lov? Kan de sende ut ulike løsninger til kunder som betaler det samme? Tenker på ulike modem... Lenke til kommentar
Cent~ Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Forskjellige modem har med utstyret i sentralen å gjøre. Her i Haugesund har vi tre forskjellige modem-typer rundt om i byen. Ytelsen skal være den samme.... Etter hva jeg kjenner til går det ikke an å bruke flere enn en av utgangene på Nokia modemet til internett, sånn helt uten videre. Men skal være noen som har fått det til. Cent~ Lenke til kommentar
Viking1 Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Nokia M5112 er egentlig et Nokia M1112 som Telenor har "lobotomert". Orginalen fra Nokia kan og har alt : NAT, NATP, DHCP, 4xport HUB, Routing etc. etc. Men Telenor har endret koden slik at ingenting virker bortsett fra PPPoE. Det er for jævlig. Er det noen som har klart å få CLI porten til å virke slik at man kan få liv i boksen igjen ? Viking1 Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: On 2002-02-14 20:19, and_mit skrev:Jepps, skal kunne dele nettet med andre maskiner i samme husstand. Jeg har selv ADSL fra telenor, og fikk IKKE med et slikt modem. Forskjellsbehandling? Sender telenor ut ulike modem, men krever samme pris? Makan! Telenor har sperret utgangene slik at du bare kan bruke 1 i slengen. Argumentene deres for å gjøre det er nettopp det du sier, det skal være lik behandlig av kundene. Personlig syntes jeg det var et dårlig argument så lenge muligheten var der i utgangspunktet, men ser jo helt klart at Telenor sparer seg mye trøbbel med å gjøre det på den måten. Er det foresten noen som har klart å åpne nokia modemet slik at man kan bruke alle portene ? Gib Lenke til kommentar
AnDis Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Får da brukt all portene mine på Nokia modemet mitt jeg.. Lenke til kommentar
K@OS Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Så at en kar lengre oppi thread'en hadde funne admin manualen til "storebroren". Vet ikke helt hva som er forskjellen. Men kanskje denne kan hjelpe noen med innsikt ? http://w1.261.telia.com/~u26115635/files/m5122.pdf Har M5112 selv, men foreløbig bare 1 maskin pålogget om gangen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå