Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spørsmål om Nokia adsl modem (telenor)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke telenor ganske kjent for varierende kundebehandling da?

Men, det som er litt dumt i mitt tilfelle er at de ikke kobler til adsl`n før den 25, skulle gjerne hatt det før det, menmen.. må vel være fornøyd med at de i det hele tatt har fått rompa i gir og sendt meg utstyret..

Lenke til kommentar

Forskjellige modem har med utstyret i sentralen å gjøre. Her i Haugesund har vi tre forskjellige modem-typer rundt om i byen.

Ytelsen skal være den samme....

Etter hva jeg kjenner til går det ikke an å bruke flere enn en av utgangene på Nokia modemet til internett, sånn helt uten videre. Men skal være noen som har fått det til.

Cent~

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nokia M5112 er egentlig et Nokia M1112 som Telenor har "lobotomert".

Orginalen fra Nokia kan og har alt :

NAT, NATP, DHCP, 4xport HUB, Routing etc. etc. Men Telenor har endret koden slik at ingenting virker bortsett fra PPPoE.

Det er for jævlig. Er det noen som har klart å få CLI porten til å virke slik at man kan få liv i boksen igjen ?

Viking1

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-14 20:19, and_mit skrev:

Jepps, skal kunne dele nettet med andre maskiner i samme husstand. Jeg har selv ADSL fra telenor, og fikk IKKE med et slikt modem. Forskjellsbehandling? Sender telenor ut ulike modem, men krever samme pris? Makan!

Telenor har sperret utgangene slik at du bare kan bruke 1 i slengen. Argumentene deres for å gjøre det er nettopp det du sier, det skal være lik behandlig av kundene. Personlig syntes jeg det var et dårlig argument så lenge muligheten var der i utgangspunktet, men ser jo helt klart at Telenor sparer seg mye trøbbel med å gjøre det på den måten.

Er det foresten noen som har klart å åpne nokia modemet slik at man kan bruke alle portene ?

Gib

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...