Gå til innhold

Overvåkningssamfunnet: Betal med kontanter og Politiet kommer for å sjekke hvor du har fått de fra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var vel ingen som påsto at det er kriminelt... Butikken følte de måtte melde fra, og da er det kanskje greit at politiet gjør noe?

At "overvåkningssamfunnet" er reelt er det vel liten tvil om, men om man ikke skal melde fra om uvanlige/mistenkelige ting så vet ikkje e.

Eller?

Da foreslår jeg at politiet kommer stormende inn i leiligheten din hver gang du har:

1) Betalt med flere tusen i kontanter.

2) Kjøpt avbitertenger.

3) Kjøpt kunstgjødsel.

4) Bestilt ymse plantefrø på nett.

5) Menget deg med tidligere narkobrukere.

6) Gått gjennom Skippergata.

7) Holdt flagget opp-ned på 17. mai.

8) Ligget med ei jente på nach.

9) Kjøpt pokersett.

10) Spasert over hestebeiter (det kan jo ligge flein der!!!!)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det vil han ikke si, men den oppmerksomme brukeren på forumet kan oppdage noen hint.

Jeg forventet ikke at han skulle svare ;)

Med tanke på hvor mye han klager over Norge, så er hans nye hjemland nødt til å være, i hans øyne, det landet som er nærmest hans idealer. Det hadde vært interessant å vite hvilket land som er verdig hans nærvær.

Lenke til kommentar

Øh, nei, jeg hadde ikke applaudert det. Det som kunne gitt grunn til ransakelse, var dersom pengene (som tross alt er merket) var stjålet i forbindelse med en voldshandling. Her var det ingen som var etterlyst for ran, og han var bare loaded med cash, uten å ha vært i nærheten av å gjøre noe galt.

Og narkolangere må få lov til å kjøpe TV, de også.

Endret av Lime Canes
Lenke til kommentar

Hadde dette vært en narkolanger som handlet for 80.000 på Elkjøp hadde de fleste av oss applaudert.

Ja, desverre ville nok mange (jeg skal ikkes i "de fleste") synes det er akseptabelt å knuse noen prinsipielle egg så lenge politiet kan vise fram omeletten etterpå.

"ja men dette var jo bare en stakkars gammel mann" - hva så, skal man ransake folk etter hvilket samfunnslag de tilhører?

Nei, man skal ransake folk etter skjellig grunn til mistanke. Altså: "Vi har grunn til å tro at vedkommende har gjort noe galt", ikke "Han har penger, la oss forsikre oss om at de ikke stammer fra noe kriminelt." Folk skal nornalt ikke behøve å bevise sin uskyld, det er politiet som skal bevise skyld. Og for å å bevise skyld bør man som minimum ha noe konkret å være skyldig i. Der det ikke finnes noen forbrytelse, er det heller ingen grunn til å peke ut en forbryter.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...